korkkarin hankinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Gallu, 23.4.2012.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Minkä alan ammattisana se on? Itse kun olin hetken alan ammattilaisena en kuullut tuollaista sanaa käytettävän.

    Miksi sähkö "korkkarilla" ei saa liuotin maaleilla maalata?
    Menikö meidän urakassa joku pieleen pikku-huopalahdessa sen takia?
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Onneksi manuaalikorkkarit voi maalata siis vesiohenteisella vai mitä?

    Tuli kans ekana mieleen naisten korkokengät ja sitten se lehti. :poff:
     
  3. Gallu

    Gallu Gearhead

    Joo ei ehkä kaikilla sähkökäyttöisillä saakkaan mutta on myös sellaisia joilla saa maalata liuotinmaalejakin, ja sellaista tässä nyt haenkin.

    kokemuksia kyseisistä laitteista kaipailisin jotta vähän tietää mitä hankkii
     
  4. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Ai nykyään on jo semmoisia? Eipä ole tarvinnut pitkään aikaan tutkia uudempia koneita, kun noilla vanhoilla ollaan pärjätty. Semmoisista minulla ei kyllä kokemuksia ole, valitan.
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mulla kokemusta Graco korkkarista... Se ainakin pelasi ihan moitteetta punamultamaalilla kun vaan joka työpäivän jälkeen muisti suodattimen puhdistaa.
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Työkaluässässä pälyilin yhtä sinistä nouneim truuttaa joka oli abaut 500€ ja myyjä sano jotta liukkarit käy, prkl kun piti mennä se vanha ilma graco myymään :cry:
     
  7. jyha

    jyha 1st gear

    no nyt menee hiukan yli, korkkarit ja liukkarit samassa viestissä.
    ja kyllä, en osaa lopetaa! :poff:
     
  8. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    http://www.nestori-tuote.fi/?p=products ... -2-SERVICE

    kyllä tommosella on ruiskuteltu niin öljymaalit kuin lateksitkin,jopa 2k maalit.

    öljy ja vesivärit voi jättää vaikka viikoiks letkuihin/koneeseen,kunhan imuputki ja suutin ovat esim. vedessä,2k kamat on syytä pestä pois heti
    käytön jälkeen.... :rotfl:
     
  9. sami

    sami Gearhead

    Joko ne on kuopioonkin kiskot vedelly? Harmi vaan et noita ei oo ku vihree-keltaisina:

    http://urbaanisanakirja.com/word/spora/
     
  10. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Taaskaan itse kysymykseen mitenkään vastaten.

    Kyllä tuota korkkari-nimitystä täälläkin päin käytetään korkepainemaaliruiskusta... Ja myös naisten korkokengistä :lol:

    Enkä ole itse maalari, mutta tunnen pari maalaria, en ole kuullut heidän valittavan, että sitä ja sitä ei voi maalata korkkarilla.

    Voi olla, että noilla on joka maalille soveltuvat vehkeet tai sitten eivät ole kaikilla maaleilla maalanneet.
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    OT

    Korkkarien kanssa natsaa pitsiset pikkarit :poff:
     
  12. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Hiljattain tein itsekin havainnon maaliruiskun tarpeesta ja pitkän etsimisen ja vääntämisen jälkeen löysin käytetyn Titanin.

    Käytetyt koneet on järkevän hintaisia, mutta niitä on harvoin tarjolla. Uudet maksaa tuhannesta useampaan tuhanteen, minkä varmaan tiedätkin. Kumminkin halvalla ei saa hyvää pätee tässäkin. Käytettyjä koneita ei ollut myynnissä edes liikkeissä jotka niitä ruiskuja myy. Asiakkaalla on kuulemma harvoin tarvetta vaihtaa ruiskua vaan tilalle ostetaan uusi.

    Cura nimikkeellä myytiin halpaa ruiskua RTV:n kautta, mutta tätä ei kuulemma enää ole vaan on nykyään Titan-merkkinen. Cura ruiskua vastaava Titan 450e RTV:n kautta olisi maksanut 1350e, mutta siitä menee jo teollisuusmaalitkin läpi, vaikka tuotto tuntuu tosi pieneltä.

    Kyselyjeni perusteella Wagner tekee kuulemma parhaat sähkökäyttöiset korkeapainepumput ammattikäyttöön, mutta valmistajan halvimpia pitää välttää. Eräs myyjäliike sanoi että heille on palautettu paljon Project pro 119 -mallia pumpun mäntä ja tiivistevikojen takia.
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    Vuoden verran Graco ja Titan ruiskuja huoltaneena voisin sano että paskan jos ostaa niin kunnostus tulee helposti maksamaan mansikoita, jollei selviä pelkällä tiivistesarjalla...
     

Kerro tästä muillekin!