Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    voin ostaa sit sen hx40:n :odroll:
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    yhdessä paketissa olisi toisena juurikin tuo hx40...
    ahtimia sen verran että lähinnä pakosarja ja muut hilppeet on ostos listalla.
     
  4. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tuli eilen itseasiassa nähtyä elmerin Dodge ihan livenä, jossain Jyväskylän ja Hartolan välillä ajettiin susta ohitte. Hieman näyttäis etuakseli olevan sivussa, työkaveri herätti mut ja kysy et onko ihan kunnossa ku näyttäis menevän kylki edellä :rotfl: :rotfl:.
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    elmerin rotke on kokenu kovempia ku mitä monen muun auto täälä..... :lol:
     
  6. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Re: sammuilee

    Hmm. Oliko tuossa jo APPS ja sähköinen kaasupedaali? 3 vai 6 piuhaa TPS (=APPS) anturille?

    Kaveri tuossa tappeli 6kk 2003 ramin kanssa. Ihme oireita. Välillä ei vetoja, tyhkäkäyntiä, ja vaikka mitä.

    Alkueräinen syy oli rikkinäinen APPS mutta ei tullut vaihdolla kuntoon- koska uuden kaibrointi (asennon mekaaninen paikka) oli mennyt samalla pieleen.

    On sille tuommoinen reset -ohjekin, tuon pitäis toimia nimenomaan 1999 mallille(kin)

    You guys could try resetting the APPS sensor, try this:
    - disconnect both batteries negative cables (let truck sit for 30mins with cables off)
    - re-connect both neg cables
    - turn key to "on" position -do not start
    - depress accelerator pedal slowly all the way to the floor
    - slowly let the pedal up
    - turn the key to the "off" position

    your APPS sensor should now be reset. Now you can start truck and take her for a run, see if this has cleared the problem. If not you may have to replace the sensor.

    Säätäessä kävi ilmi että APPS vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin. ainakin siinä.
     
  7. elmer

    elmer 3rd gear

    Etu akseli pitäs olla kohdallaan mut ohjaamo ei ja taka-akseli kammennu vinoon kun vissiin taas jousipakan keski naulan pää irti. Tokkäs akseli joskus kantoon niin ei jousi pakka tykänny..... :-?
     
  8. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Minunkin Dodge taas kääntyy (Pertura voi huokaista) Eli trackbar oli soronoo. Seuraavana vuorossa leimaus ettei mee tänä vuonna 4kk pitkäksi niin ku viime vuonna. :D

    No asiasta viidenteen. Kuunnellu tossa noita 3gen rotkeja missä toi sama 24V 5.9 cummitus. Hyviä ääniä porukan rotkeissa. Mitä ootte tehny putkistoille? :)
     
  9. mölytoosa

    mölytoosa 1st gear

    mulla on ainakin kolmen tuuman suora putki tossa 2gen:issä
     
  10. mätkä

    mätkä Gearhead

    Viiden tuuman ränni ja kaks solmua :poff:
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    sanokaas cummins tietäjät, kun antaa happee kunnolla mulla nousee pakolämmöt n 1500f !! safe rajahan ois kuulemma 1220F? ja putkesta tulee lähinnä harmaat kun vedättää...eli ilm. myöhäisellä? ajoitus laitoin n 16-17 pitäisköhän vaan kokeilla esim 19 ?? mullahan siis garreet gt47-88 ja lysholm 3300, marine suuttimet ja pumppuun tehty kuulemma kaikki mitä voi... :odroll:
     
  12. simu_l

    simu_l Gearhead


    1500f = 815c , eihän tuo ole paljoakaa vielä, mulla nousee kovassa vejätyksessä sinne liki 1000c.

    Eiks cumpparin ohje ollu et 750c vaikka 24/7 ja 900c maks 15sek ja +1100c maks 10sek?

    Samat luvut F 1382 , 1652 ja 2012.

    Mulla ainakaa ole ollut mitään murheita, eihän se nyt ihan tavan maantieajossa nouse nuihi lämpöihin, mut varttimailia ku käy raapaseen niin kyl se liki ton tonnin nousee vaan on siinä jo vauhtiaki.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    okei, toi oli uutta mulle, kiitokset. maantie ajossa mulla noi pyörii siinä 600-800f eli aika jees... mitens toi ajoitus? uskoltaiskohan lykkää 18-19?/ kannattaisko? cumminssin pahvi, arpin studit ja paineet rajoitettu 3,5 bar...
     
  14. jusky

    jusky Gearhead

    Ja nämä luvut pakosarjasta mitattuja, eikö vain.
     
  15. simu_l

    simu_l Gearhead

    Joo, kollektorista eli juuri ennen turbon laippaa pakosarjan puolelta.
     
  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juuri näin mullakin
     
  17. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    niin voin tälläi vasemmal kädel sanoo et ei varmasti ole kaikkee tehty pumppuun....... lähetä pumppus mynädiisseliin "säädettäväks" ja niitten marineitten tilalle scanian kärjet niin alkaa taivas tummuun 8) :lol: :eek:...... paras ennakko olis siin 17-18 sais vielä kylmemmällä kelillä käymään....
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    Okei :) täytyy säätää toi ajoitus vielä..
     
  19. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    21 astetta niin lähteepi näemmä viä pakkasen puolella käyntiin....
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    toi mun kikotin vaan kesä ajossa... mitens kun eikös tuo ajoitus nosta sylinteripaineita? kuinkas paljon ennakkoa voi laittaa cumminsin vakio kansipahvilla ja arpin toisiks kalleimmilla studeilla? :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!