Grande oil topic: Mitä öljyjä käytät?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tseitsei, 23.4.2012.

  1. 8 3/4

    8 3/4 1st gear

    Öljyjen laatu romahti sen jälkeen ku viher piipertäjät kielsi Whale Sperm Oil'in käytön lisäaineena eikä öljyteollisuus keksinyt mitään korvaavaa tilalle.

    Tosi äijä korvaa puuttuvat lisäaineet ite ja pysyy nokkakepit kunnossa.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=229500

    Siitä vaan hanskat heilumaan jos epäilee ettei öljyn suorituskyky riitä!
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ettei ois ollu niin että ensin koteloöljyä jonka annetaan imeytyä kunnolla ja sitten massa/vaha päälle... Noin ne meinaa suojaamollakin tekevät jo ruostuneen pohjan ellei aisakas halua hiekkapuhallusta pohjiksi.
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tottakai kotelovaha alle. Mutta jos ei olis ruosteita putsannu ja vielä tectyliä lorauttanu joka ei kauppalaatuna toimi edes ruosteettomalla pinnalla niin kaikki olis ropissu alas ja ollu ruskeeta syksyyn mennessä. Tämän tiedän 20 vuoden kokemuksella. Mutta tarkoitushan ei olekaan suojata vaan saada vaan näyttämään hetken hyvältä kai.. Eikä millään kaupassa myytävällä aineella nyt saakkaan ruosteita "suojattua". Oikotietä ei ole.

    Mut tuo ketutus kun tulee neuvoja "asiantuntijoilta".. joo mä soitin Biilteemaan ja ne sano et nää niitten sähkötyökalut on ihan yhtä hyviä kuin työkaluliikkeissäkin. Ja onhan näissä hyvä takuu"

    En edes kehtaa kysyä mitä Tikkurila sanois rintamamiestalon ulkomaalauksesta. Varmaan et kun tää munkin talo oli edellisen omistajan toimesta maalattu pika-tuholla niin samalla tyypillä vaan..

    Onneksi on tää netti. Kyl siit jotain irtoo kun lukee 50 essonbaarikeskustelua sen sijaan että kuulis yhden.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En kerro mitä öljyjä käytän. Säästyy hermot. :rotfl:
     
  5. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Oldsiin konerempan jälkeen Gulfia. 8)
    Jeepissä näköjään Mobilia. -Noi siis moottoriöölejä...
    [​IMG]
     
  6. Co2

    Co2 3rd gear

    Etsiskelin tuossa aikani täältä ja netistä näitä öljyihin liittyviä juttuja ja tulin siihen tulokseen, että niitä on melko paljon joten teenpä kysymyksen:

    Käytän itse Valvoline maxlife 10w-40 öljyä ja ajatuksena olisi terästää itse tuota öljyä zddp lisäaineella...kysymys siis kuuluukin myykö mikään kivijalka liike tuota lisäainetta vai onko tuo pelkästään netti tilaus kamaa? motonet, biltema yms?

    Koko tämän ajatuksena olisi vain lisätä tuota pitoisuutta varmuudeksi.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    audiq myöntänee vakaumuksensa mukaisesti sinulle takuun omista suosikkimerkeistään, joten voit huoletta unohtaa lisäaineet...
     
  8. Co2

    Co2 3rd gear

    Tuo ei ollut vastaus jota hain :) Mulle ei merkillä ole väliä ja tällä hetkellä haluaisin itse sotkea tuota tököttiä joukkoon jos sellaista vain helposti käsiin saa :D
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    laita audiqille yv
     
  10. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mix..? :eek:
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

  12. Inssi

    Inssi 1st gear

    Mulla on Red Line ZDDP lisäainetta, 27€ purkki. Riittää 12 litraan.
    0102190454/Inssi
     
  13. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ja kuulin tapauksesta jossa oli laitettu sinkki-gulffia vanhempaan moottoriin ja tullut ongelmia, himputti.. Liekö yksittäistapaus jolla ei ehkä mitään tekoa öljyn kanssa vai onko jollain muulla vastaavaa tapahtunut?
    Piästelin ite syksyn ihan teboil classicilla, halpa öljy voi vaihtaa vaikka 2x kesässä. Jos paikat hajoo niin ilmoittelen.
     
  14. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Buick roadmasterissa chevy lt1 kone ja öljyinä nyt joku geeämmän 5w30 öljy motonetista. (ooppeliöljy) ;)
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Itsekin ilahduin "löytäessäni" tehtaan virallisesti ilmoittaman 5w-30 syntisen moderniöljyn ja vielä halvalla. hyvin on litkut lainehtinut, muutaman tuhannen päästä taas uudestaan vaihtoon. muuten olen vaihdellut kesäisin ja syksyisin swtraden gulffiöljyt pre-rullanokkakoneisiin. ei kait se voi olla kamalan huonoa koska täyttää mineraalina moderneja vaatimuksia.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Nyt olis ihan testattua faktaa noista öljyjen eroista, En ole ikinä uskonu siihen että kone "oppii"johonkin öljyyn ennenkun näin: Pikkarissa oli vuos sitten ostaessa jotkut halpisöljyt,kulutti n.6 desiä/5000km..Pistin sisään valvolinen puolisyntikat mitä olen aina muutenkin vanhemmissa vehkeissä käyttäny,taas vei saman verran öljyä.No,öljymerkkiähän en vaihtanu toisellakaan vaihtokerralla,ja tällä kertaapa ei enää kulutakkaan kun sen verran että ehkä tikusta huomaa,jotain desin verran. Ja missään vaiheessa auto ei ole vuotanu ulospäin.
     
  17. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    astrossa oli jotkut motonetin täyssynteettiset litkut kun auton ostin, ja sitä kului todella reippaasti.
    laitoin valvolinen 10w40 maxlifet sisään eikä ole juuri lainkaan enää kuluttanut öljyä. laitan buickiin samat sisään kun kevät koittaa.
     
  18. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Astro van, dodge ram van ja buick, kaikissa oon käyttänynnä tätä http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=4285
    Harmillisesti ovat kyl hintaa nostanu 2e, joutunee ettimään toiset öljyt ettei vararikko pääse yllättämään :mad:

    Ramissa oli kesällä teboilin puolsynteettiset sisällä mut syksyllä ennenku se jatko matkaansa vaihoin kahesti koneeseen nuo 5w30:set. 1500km oli öljynvaihtoväli eikä ollu ees käytetyn näköstä ölppä sillo.

    Buickiin lorotin juurikin tuota GM:n longlifeä eikä miulla oo mitään hajua mitä siellä aikasemmin on ollu. Sen verran vaan tiiän et enää ei merkkaa reviiriään, lähtee pakkasesta käyntiin ilman lohkolämppäriäkin ja ei nakuta ku Nakke.

    Kaikenkaikkiaan, kyseisellä öljyllä voidelluilla koneilla ajeltu n.40tkm, venäjäbensaa tankissa enkä nyt tiiä onko tuo kuinka hyvää/huonoa. On se asiansa ajanu ja sehän se tärkein on.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Bemarin veekasissa tällähetkellä teboilin goldit. Moparissa taasen ollut valvoline 10w60 vr1:t.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Noh, tulipa hommattua auto suht kireällä 350 letukan koneella.
    Nokkana Crane cams 282, ja kasa sun muuta pikkukivaa.

    Mutta, öljynä meinasin käyttää aluksi Teboilin mineraali 10w-30 moniastetta. Olisko käypänen vai eikö?
    Ei ole tietoa mitä käytetty aikasemmin.
     

Kerro tästä muillekin!