RAM vs. Silverado

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja rrmc, 19.4.2012.

  1. rrmc

    rrmc 1st gear

    Moro,
    Viikon verran surffattu ja hakuakin käytetty mutta en edelleenkään ole löytänyt suoria vastauksia kysymyksiin tai oikeastaan vertailua otsikon mukaisten autojen suhteen, joten kokeillaan uutta viestiä.
    Eli hakusessa neliveto, automaatilla oleva RAM tai Silverado, vuosimalli noin 2001-2004 ja diesel koneella. Jos nyt verrataan lyhyesti ko. autoja niin mitä tyyppivikoja nyt näissä on joihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota (turbiini, suuttimet, kansipahvi, alusta, mutta mitä muuta)? Mites tilat, kumpi on parempi ja mukavampi tienpäällä, entä takana olevien tilat? Auto tulee kuitenkin olla 4-ovinen. Kumpikin taitaa olla yhtähyviä etenemään maastossa. Kulutus RAM vs. Duramax? Osat ja niiden saatavuus? RAM on ilmeisesti helpompi virityskohde mutta sitä tässä ei nyt haeta.
    Kumpi siis kannattaisi hankita (tekniikan ja käytettävyyden kannalta katsottuna, ei tunteen) ihan jokapäiväiseen käyttöön?? Vai voiko näitä edes verrata keskenään...?Kiitos.
    PS. Ja jos hyviä yksilöitä kaupan niin yv:llä voi heittää.
     
  2. hecatti

    hecatti 3rd gear

    molemmille on oma topikki , sieltä löytyy tietoa vioista.

    niin ja teretulemast foorumille :D
     
  3. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    vängätään ny ees vähän :rotfl:
     
  4. rrmc

    rrmc 1st gear

    :D :D Arvasin, että näin käy ja siksi vängätään takaisin :D

    Onhan siellä tietoa niin per...eesti, että heikompaa hirvittää. Minun lukutaito ei vain riitä kahlaamaan noin 2000 sivua läpi ja hakukaan ei auttanut tiettyihin kysymyksiin.
     
  5. Ehdottomasti ääni Silveradolle , koska miullakin on sellanen :rotfl:

    Bensakoneella vielä tietysti niin ei tartte kokoaikaa olla pokseja ja suuttimia vaihtelemassa....

    Vettä myllyyn :wink:

    Ei vaan oon ollu tyytyväinen nykyiseen (ja aiempiin silveradoihini) Ramista ei ees oo kokemusta , jotenkin tuo chevyn muotoilu mielyttää omaa silmää enemmän , tosin nuo uuskoriset totketkin on ihan jees....
     
  6. Stomp

    Stomp 1st gear

    Noh, olen ajanut kummallakin. Letukka oli hieman mukavampi, mutta Dötsin pellin alla oli cummins. Letukka söi hieman enemmän, mutta olen GM mies.
    Ostin Ramin, kun sekin on vain niin kyrväväkäs. Eli oikeastaan suosittelen vetämään ihan tunteella, kalliiksi noi tulee kummatkin.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Juurikin noin.

    Muutenhan tässä keskusteltaisiin että ostaisiko Corollan vai olisiko Mazda 3 sittenkin kivempi.

    Mä en ole ajanut letukkaa, mutta uskon että sekin on ihan jees. Kakkos koppaista RAMia olen ajanut siitäkin edestä ja olen tullut siihen uskoon, että Cummins on maailman kestävin moottori...
     
  8. mopar72

    mopar72 Gearhead

    eihä noita voi edes verrata, koska RAM on niin ylivoimainen!!!!! :lol:
     
  9. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Ram tietenkin, koska mulla on semmonen. tosin ei noin uus ku hakusessa.
    Cummins antaa perustelut. Vaikka ei duramax ole huono.

    Ite kävisin jossain koeajamassa molemmat. Sais oma kohtasen tuntuman molempiin ja sais sitten valita kummasta pitää enemmän.

    Ite kun haeskelin pikkaria niin käväsin ajaan parit ramit ja aikasempaa ajotuntumaa silveradoon oli, niin helpotti valintaa ramin puolelle. Jotenki tuntu mukavemmalta. Enemmän mun lapaseen sopivalta.

    Kuten Stomp asian ilmasi "vedä tunteella"
     
  10. jaketny

    jaketny 3rd gear

    Itellä vähän sama tilanne tulossa,elikkä rami tahi silveraato,joku 03 etiäppäin. Onko nuissa hirveesti eroo ajossa? Mitkäs näisson nää lavan mitat,lyhyissä ja pitkissä?
     
  11. jaketny

    jaketny 3rd gear

    Niin,ja olikos noissa nelivetosysteemeissä eroja? Onko eessä lukot? Alipainetoimiset vai miten? Ja se kaikista tärkein,elikkä kumpi on isompi? :rotfl:
     
  12. jaketny

    jaketny 3rd gear

    Eikö kukaan tiejä?
     
  13. Täytyy ostaa G mersu jos haluat lukon eteen :D Vakiona ei etuperässä ole minkään näköistä lukkoa kummassakaan. Jälki asennettua saa kyllä lukon näihinkin.
     
  14. ido59

    ido59 Gearhead

    Kerrot, että järjellä pitäisi valita noista jompikumpi :eek: Täällä kekkoslovakiassa kumpikin on kalliita fiilistelyvehkeitä, jossa järjen kanssa ei ole tekemistä. Kun sille tielle lähdetään, niin pitää olla v8.

    Oisko nämä ram-moparimiehet sitten köyhäilyyn tottuneita entisiä slanttivallujen omistajia tai -perillisiä, että vajaasylinterinenkin on unelma :poff:

    Fordi tai letukka.
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kuukausi sitten ostin uuden rämin . Olihan se 30 vuoden seevuilun jälkeen raskas päätös että alakaa parsakuskiks :) Life Sucks... And Then You Die!
     
  16. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    meinasin jo aikaisemminkin laittaa, että joillekin juuri tuo on ratkaiseva kysymys.

    "Pitää olla veeeeekasi"-tyypit on niin oma luokkansa että huhhuh. Ne ei kai voi ajaa "vajaamoottorisella", koska ovat itse niin vajaaäläyisiä :poff:
     
  17. aik-gm

    aik-gm 1st gear

    f 350

    ihan suottta mietit kumpaakaan nuista, kun ongelma helposti ratkastu f 350 powerstroke dieseli tietysti,..ainakin huoleton,ku tankkaa vaan sillon tällön ja ajelee.... :pinup:
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Veekasit on hanurista. :rotfl:
     
  19. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    oli useemman vuoden -95 rami, nyt -95 F350 power stroke, tuntuu jotenkin laadukkaammalta tuo Fordi,joku muukin sanoi että ramissa ei muuta hyvää kun cumminsin kone.
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    tässä on pieni totuuden jyvä kyllä..fordin alusta on ainakin järeämpi ku rambossa..ja chevystä ainakin toosat pesee ramien toosat vakiona mennentullen.viritoosat on sitte eri juttu.korin pelleissä ei ny varmaan isoja eroja ole.ikinä en oo tajunnu miks dodge jätti crew cabit pikäks aikaa pois hyttivaihtoehdoista.jenkit tykkää tehdä paljon juuri ford/cummins konversioita,itsellekkin sellainen kelpaisi.ja mitä tulee veekasiin,niin onhan se kasi aina kasi,mut huoltoa ajatelellen kutonen pesee kuusnolla kasit.yli 30% vähemmän liikkuvia osia=luotettavuus ja helpompi huolto.ja jos tykkää virittää,niin cummins on ku tehty siihen,huomattavan paljon halvempaa ku kasidieselin viritys.cummins myöskin edelleen antaa satatonnia pidemmän major over haul takuun koneelle ku muut.tuossa on muuten mielenkiintoinen vertailu vanhan liiton cummelista ja psd:stä.
    http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... minsb1.jpg
    http://i530.photobucket.com/albums/dd34 ... minsb2.jpg
     

Kerro tästä muillekin!