summitilta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja hillbilly, 20.9.2011.

  1. aamigo

    aamigo Gearhead

    Kokeilin iparcelia ja olin kyllä tyytyväinen. Paketti lähti perjantaina ja keskiviikkona DHL soitti sotun tullausta varten ja torstaina paketti oli kotiovella. Luvattu toimitusaika oli 5-11 työpäivää.
     
  2. musse67

    musse67 3rd gear

    Pitikö DHL:lle maksaa tullit ja alvit? Nehän pitäs sisältyä iparcelin hintaan?
     
  3. aamigo

    aamigo Gearhead

    Ei tarvinut enää DHL:lle maksaa mitään.
     
  4. solar4

    solar4 2nd gear

    Onkos Summitilta mahdollista kinuta alennuksia tai onko sinne jotain tarjouskoodeja olemassa?

    Nimim. 13 tuotetta $3600 ostoskorissa..
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Summit ei harrasta enää tinkauksia, koska heille on ns. beat a price quarantee, eli jos löydät jostain halvemmala niin Summit pieksee sen (sen toisen myyjän...).
     
  6. olds 350

    olds 350 1st gear

    Edellisen tilauksen yhteydessä sain alennuskoodin (20$) jonka käytin nyt. Tilaamalla siis saa rabattia. Kokeile kooklata vaikka "Summit code", "Summit bucs", Summit rebate" tai jotain vastaavaa. Jotain koodeja löysin, mutta tiedä sitten voimassaolosta.
    Päätin tällä kertaa kokeilla iParcelia, saas nährä, kuin käy. Toimituskulut on n.5$ halvemmat, kuin seuraavaksi halvimmalla.
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    summitilla on etukäteen määrätyissä tuotteissa alennuksia. ne näkyvät jo tilausta tehtäessä. Massaostoja tehdessä volyymialennusta ei tule. Summit toimii vähän kuin K-kaupan etusysteemi. Summit bucks, cash back yms vähän enempi vaan vaihtoehtoja. Esim nyt autometerin rundareista saa 50 summit bucks, jonka voi käyttää sitten seuraavan tilauksen yhteydessä.
     
  8. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    ekaa tilausta olisin kans tekemäs mutta mikäs on se euro määrä että rupiaa tilaaminen kannattamaan? kyse on ihan normi koneen osista,rullanostajaa,rullakeinua,yms
     
  9. olds 350

    olds 350 1st gear

    Vähän riippuu. Kannattaa tutkailla euron kurssia taalaan nähden, lähetyskulut voivat olla isot esim. mulle maksaisi uusi tankki Rockautossa 77€, mutta lähetys 150€, johonkin peruspataan saa Suomestakin osaa kilpailukykyiseen hintaan, eBaystä saa yksittäistä tavaraa joskus hyvinkin edullisilla kuluilla. Mulla on tekeillä Ford460, niin tilaan suosiolla lähes kaikki Amerikasta, kun täällä myydään eioota ja ne mitä saa, saan joka tapauksesta edullisimmin kaikki kulut huomioiden kotiovelle ja nopeammin. Nyt käytin Summitin iParcel palvelua ja että menikin hienosti. Kaikki kulut maksetaan heti ja kun paketti on Suomessa, DHL soitti henkilötunnusta ja seuraavana päivänä sain ryönät. Lisäksi DHL kuski soitti, ollaanko kotona ja kun ei oltu, suostui viemään paketin vaimon työpaikalle, kun oli sinne muutenkin menossa. Aikaa meni tasan viikko, perjantaista perjantaihin.
     
  10. jusssi

    jusssi Gearhead

    Kerran aiemmin tilasin summitilta ja kaikki meni hyvin, nyt ei niinkään. Eli ostoskorissa roinaa josjonkinmoista ja check out, maksu ok. Sitten odottelemaan, no rojut odottaa lähetystä jonkun joutavan täytetilaustavaran takia, joka tulee vasta kuukauden päästä! Voi vittu, olisi edes tilausta tehdessä ilmennyt, että kaikkea ei ole varastossa ja nyt odotellaan kesää jonku t-paidan takia... :x
     
  11. mafo

    mafo 3rd gear

    no problem, lähetä customer serviceen maili ja pyydä poistamaan täydennystavaran...

    tapahtuu luvattoman usein nykyään, eli vaikka lukee selvästi että on varasto tavaraa niin ei vältämättä on :eek:
     
  12. Pumba

    Pumba 3rd gear

    Juu vastaava tilanne oli tuossa itellä pari kuukautta sitten..
    Jälkitoimituksessa oli pari pientä kilkettä mitä en ois välttämättä ees tarvinnu ja ois paketti viivästyny sen takia yli kuukauden.. Laitoin vaan s-postia sinne summitille päin ja ne poisti tilauksesta ne jälkitoimittevat ja palautti rahat niistä tilille samalla..
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    mulla taas olis viivästynyt 2 männän takia koko tilaus. orderissa luki että menee useampi viikko ja 8kpl settiä olis ollu sivujen mukaan heti saatavilla. laitoin postia että laittakaa vaikka ne 8 sinne pakettiin kunhan se tilaus lähtis heti niin seuraavana päivänä tuli jo viestiä jotta "shipped". ne ei aina välttämättä pidä paikkaansa ne arvioidut saapumispäivät.
     
  14. musse67

    musse67 3rd gear

    Omalla kohdalla kävi kerran niin, että kaikki tavara näytti olevan varastossa ja summa velotettu kortilta, muttei silti lähtenyt matkaan. Muutaman päivän odottelun jälkeen laitoin postia että mikä maksaa, niin eivät tienneet imusarjan valmistusmaata ja olivat valmistajalle laittaneet kyselyä. Siitä noin viikon jälkeen tuli postia että valmistusmaata ei saada tietoon, niin sitä ei voida tänne lähettää. Oispa sen imusarjan saanut tilattua vaikka ebaystä, mutta onni onnettomuudessa kun en sitten sitä tarvinnutkaan. Mutta että näinkin voi käydä.
     
  15. Mopar

    Mopar Gearhead

    Viimeviikolla tilailin osia summitilta ja otin tolla (halvin) i parcel rahdilla. Siinä tosiaan maksetaan tullit ja verot samalla. Kuljetuksesta vastaa silti DHL :eek:
    Viimeviikon tortaina laittoivat paketin postiin, tänään soittelivat ja pahoittelivat, kun eivät saaneet tänään toimitettua, mutta huomenna tulee aamupäivällä paketti kotio. Aika reipasta toimintaa. :eek:
     
  16. jusssi

    jusssi Gearhead

    Nyt olis kans tilaus jo melkein käsissä, muttei kuitenkaan. Tällä kertaa kiinni dhl:stä. V-tun kuriiri ei sitten voinu soittaa tuodessaan lähetystä ja oli vaan jättänyt lapun. Nooh, neuvottiin varaamaan netissä uusi toimitusaika, joka kävisi jo samana päivänä ja ei kun odottamaan. Sitten töistä kesken päivän kotiin ja eikö mitä, matkalla soitetaan dhl:ltä että aika on virheellinen ja seuraava mahdollinen olisikin vasta huomenna... voi vittu mitä paskaa.!
    Paketin siirtäminen vaasasta ähtäriin, n.150 km kestää melkein 2 vuorokautta... :mad:
     
  17. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Onkos kukaan pk-seudulta tekemässä tilausta lähipäivinä, jos sais yhen kaasarin kimppatilaukseen ??

    Oon niin käsi ton englannin kanssa että ite en viitti ees alkaa yrittää tilata.
     
  18. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Us partsin kautta minä tilasin summitin rojut! Eli ainakin alkuvuodesta oli niin että 1:1 oli hinta summitin kanssa eli dollarit vain vaihtui euroihin! Jos osilla kiire niin sitten tulee hieman kerrointa lisää... Mun mielestä fiksu tapa, tukee suomalaista firmaa ja on paikka minne mennä kiukuttelemaan jos jotain sanomista tilauksessa...
     
  19. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Onko näin käynyt kenellekään? Katselin eilen aamulla order statusta ja siinä lukikin "canceled" :eek: Itse en ole sitä peruuttanut. Äkkiä kyselyä customer serviceen että mitäs kummaa, mutta tänään oli tullut vain automaattiviesti että rahat on palautettu. Eiliseen mailiin ei ole tullut vastausta :mad:

    Tästä tulee valuuttakurssitappiotakin jos palauttavat rahat tähän kurssiin :wc:

    Edit: Eipäs taidakaan tulla tappiota vaan voittoa...jippii prkl

    Edit: Tappiota tuli 80 senttiä...valuuttakauppa ei taida olla mun juttu.

    Sellainen tässä on että tilaus on tehty 25.5. ja viimeisen tavaran saapumispäiväksi arvioitiin 27.6. Voisiko vaikuttaa asiaan?
     
  20. mirage

    mirage 3rd gear

    Mulle on tullut canceled kerran. Se johtui siitä, että olin laittanut jotain Summit Bucks-kamaa shopping cardiin ja en maksanut ko. tilausta tarjousajan puitteissa. No ei siinä montaa dollaria tullut takkiin, eikä harmittanut.
    Juuri tänään tulee kotiin DHL:n toimittamana noin 1300€:n tilaus ja olen ollut kyllä tyytyväinen Summitin, sekä eri kuljetusten toimintaan.
     

Kerro tästä muillekin!