Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Mä en voi ymmärtää näitä valo juttuja. Harva se päivä tulee uutta volvoa vastaan jossa keltasta parkkia, samoten jotain tuonti ML mersua sun muuta keltasilla parkeilla. Sama koskee punasta taka vilkkua... ei saa olla. Mut kappas perkele kun on uitettu joku eurooppalainen katiska jenkeistä ni eihän siinä oo sit mitn. On nähny Passatista Maseratiin kaiken näköstä laitetta punasilla vilkuilla. Ja kaikissa normi kilvet. Ei siis puuhakilpiä tms...
     
  2. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Muuttoautot on täysin turvallisia, mutta jos se sama auto oliski tuontiauto niin se on hengenvaarallinen! :D
     
  3. Yanker

    Yanker 1st gear

    Osaisko kukaan suositella jotain hyvää ja edullista tomaattivaiheaskikorjaajaa/firmaa?
    Vaiko tilaa jenkeistä suoraan uus vanha rempattu vahvistettu aski?!?
    American powori velottas 3000€ askirempasta.. Onko paljon vai vähän vai sopivasti vai hä?
    Perkeleen aski kestäny lievää tehonlisäystä..
    :poff: :rotfl: :odroll: :lol: :eek: :poff: :wc:
     
  4. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Mä oon yrittänyt (silmät ja korvat auki-menetelmällä) kattella, jos olis kaupan paskottu rämin loota, niin vois piruuttaan koittaa tehdä itse lootarempan..Tai ainakin sen mitä pystyy.. Mutta eipä ole noita laatikoita liiemmin tarjolla.
     
  5. Yanker

    Yanker 1st gear

    Onhan DSS ollu jo tovin kiinni, ja kyllä se parantaa ohjausta huomattavasti. Leimakin tuli paperiin. Ei ollu ku valoissa valittamista. Toine etuvalo pimeni just sopivasti leimalle, ja toinen lyysi sojottaa taivaalle.. :D säätö vituillaan.. Ja sitten takasumari puuuuttttuuuu..

    Niinno se on yks vaihtoehto että tilaa jenkkilästä uudet paremmat rojut askiin ja sulloo itte sisään..
    TAI sitten tilaa jenkkilästä uuden askin+rojut tähän romuaskiin. Uus laatikko kiinni ja rempaa itte hissukseen kasaan paskalaatikon ja myy sit järkyttävän edullisen kalliilla pois. :poff:
     
  6. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Muokkasin tuota viestiä, kun muistin, että olit yyveessä kertonut, että on dss kiinni ja jouduit rälläköimään reiät auki, kun ei ollu parempia työkaluja :D
     
  7. Yanker

    Yanker 1st gear

    Juu ei tuu mitää onkelmii ku rälläköi päädyt suoraan auki ja heittää paikallensa. Pultit kiinni niin ei liiku eikä elä, ja toimii just niinku pitää.
     
  8. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Seuraaviin meinasin tehdä ihan hahlot, kun tuolta metallipajalta löytyy semmonen pistin+tyyny, jolla saa hahlon tehtyä
     
  9. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Voin suositella http://www.gearman.fi/ Kannattaa tehdä/teettää laatikko kerralla kuntoon vaikka vähän lompakkoon sattuukin. Sitten vasta sattuu kun sen joutuu tekemään kahteen tai kolmeen kertaan... :D
    Palstalaisilla on kokemusta molemmista tavoista ja ensin mainittua olen todennut edullisemmaksi, jos siis meinaa ajella vähäsen kans. ;)

    Oman koslani laatikko on tehty kestämään noin 1000hp vaikka en (melko varmasti) aijo virittää siihen 700hv:tä enemmän. Tilasin osat SunCoastilta ja vein koko koslan osineen sitten Markulle Turkuun. Hän laittoi vähän toisia osia väärin tulleiden tilalle ja lisäsi hieman omia juttuja ja osia. Laatikonlaitto maksoi lopulta kaikkineen hieman alle euron/hv (9500,-) ja voin sanoa että olen erittäin tyytyväinen.

    Jenkeistä suoraan tilaamalla voi käytännössä sanoa "goodbye" kaikelle takuulle tai reklamaatiomahdollisuudelle koska lååtan lähetteleminen rapakon yli on ihanan kallista. Ja jotenkin tuntuu että, jos SunCoast ei osaa laittaa oikeita osia matkaan vaikka ne tilataan NIITTEN suosituksesta NIITTEN varaosanumeroilla, niin voi olla hieman vaikeuksia tietää mitä saa kun tilaa "valmiin" laatikon.
     
  10. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mä oon kyllä niin köyhä duunari vaan, että multa lähtee auto ennenku maksan laatikosta ton... :odroll:

    Eikä ole tosiaan kritiikkia Gearmania kohtaan(on munkin romua ruuvannut), vaan omaa köyhyyttä manaan :poff:
     
  11. Frösä

    Frösä 2nd gear

    tarkotatko alle euron/hv=n.950,-?
    Vai alle kympin/hv=n.9500,-?

    No joo, ehkä vähän saivartelua ja liikaa simaa(strong lonkeroo)simaa(strong lonkeroo) :lol:

    Mulla toi paskan laatikon hommaaminen ja remppaaminen menee ton harrastamisen ja omien rajojen kokeilun piikkiin. Ja ehkä kokeilunhalun...

    Ja tuohon Suncoast-asiaan en osaa sanoa yhtään mitään, kun ei ole kokemusta.
     
  12. Yanker

    Yanker 1st gear

    HOHHOIJAA!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Kymppitonni laatikkoremppaa kympin autoon?!?!?!? Okei, eli american powerin hinta on siis yberhalpa! :poff: Ja vittu mä vaan nauroin kun stacksit työn mustaa tuutin täydeltä ja turbo vislas niin että hampaita vihlo, ja laatikko luisti ku rasvattu kaalimato.. :rotfl:
    Osaakohan kukaan kertoo mitä kustantaa muuttaa automaatio manuaalioksi? esim nv4500? joutuuko jakolaatikon vaihtaa, ja eripitusen jortaanin laittaa?
     
  13. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Euro tai kymmenen, ihan sama, hukassa ne on kuitenkin... :D Kymppi se kuitenkin taisi olla, simaa täälläkin (Kotitekoista simaa) ;)
    En minäkään rikas ole vaan ihan tavan duunari, mutta rakennan unelmaa jota minulla on ollut jo pitkään ja mieluummin pistän rahat suuttimien kautta taivaalle mustana savuna kun vaikka simankorvikkeeseen... :soosoo: :D
    Oli siinä sekin aspekti että Tötsi on ihan käyttökosla ja sitten vasta harmittaa kun ollaan jollain pehmeällä rannalla kaukana kaikesta 12m viikinkilaiva takana ja lååta antautuu...

    [​IMG]
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead



    Villeri osaa tarkemmin kertoa mutta veikkaisin että siinä se 4ke nurkilla pyörii manuaali muutos, ebaystä valmis kitti ostettuna. keräilemällä toki halvemmalla. Villerihän teki 6v manuaali muutoksen, omasta mielestäni sai edukkaasti paketin ebayn kautta (en vaan muista hintaa, vappusimat vaikuttaa :p )

    Omasta kokemuksesta voin kertoa että manuaali askiin tekee 1ke rahalla ISON remontin jos sattuu rikkoutumaan, toki sillä oletuksella että ite tekee. Oma 5v aski oli edellisten omistajien toimesta jo polettu ja väärinkäytetty julmetulla alaväännöllä vialliseksi ja minun kohalle sattu laatikon remppaaminen.

    Amerikan joonakset pukkaa ton 5v man. läpi semmosia 6-7 sattaa heppaa ja noin 2000nm pullinkikoneissa, huonopuoli tuossa 5v on että 3. pykälä ei kestä vakio herne ahtimella kovia alavääntöjä (+1000nm) mutta yli 2000rpm tuntuu kestävän miltei mitä vaan. 6v lootassa kuuluu olevan paljon pääakseli vikaa (menee poikki) ihan jopa vakiotehoilla, sekin vissiin tuurista kiinni... mene ja tiedä. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa.
     
  15. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Sillä 4ke.llä saa vakiotoosan joka on mikä on,heti kun päivitetään billettiakseleilla 1 3/8" virikäyttöön niin hinta pompsahtaa samaan kuin vastaavan tehonkeston tomaattikin,nykyäänhän saa konversiokittejäkin cummins/allison 1000 ja loppuu murheet
     
  16. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    omituista :eek: eikös yks nopeimmista d-maxeista maailmassa vaihtanu mopen laatikkoon ku allisoni ei kestäny....
     
  17. simu_l

    simu_l Gearhead


    Koitin katella et millä ihmeellä esim. 5v manuaalin saa maksamaan 10te, ei mitenkään.
    Billetti kytkin akseli siinä 600$ hujakoilla ja tuplalevynen kytkin paketti siinä tonnin huitteilla, tripla kytkin puoltoista donaa.
    Jakun vakio askikin kestää jottai 500hv/1500nm, toki jos kovin pienellä ahtimella leikitään niin pitää hieman kattoa miten käytetään.

    Voihan sinne soveltaa myös 6v fullerin... eipä tarttis enää miettiä loota asioita sen jälkeen 8)
     
  18. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Villeri varmaan osaa valaista asiassa paremmin, hän vissiin teki kyseisen swapin

    EDIT: Tämän tiedon olikin joku ehtinyt jakamaan, en vain huomannut.
     
  19. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

  20. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Olen laskenut laatikkorempan hintaa viimeisen vuoden aikana niin, että savu nousee päästä. Ja vertaillut eri jenkkipajojen hintoja. Tarkoitus ei ole "tuhlata" rahaa ja laatikosta olisi tarkoitus tulla noin 500 heppaa kestävä paketti. Jos jättää billetti inputin pois niin tehot pitää rajoittaa noin 400-450hp eikä ahdettuja lähtöjä niinkuin ameriikan veljet sanoo. Olen tullut seuraavanlaiseen johtopäätökseen osien suhteen:

    Noin hinnat euroissa ilman rahtia.
    - PRW vetolevy, vakion näköinen, mutta paksumpi 180€
    - Master kit esim DTT tai Revmax noin 500
    - Billet input akseli 585-800, riippuu minkä laittaa
    - Shift kitti hilut ja billeti männät yms 200-300
    - Turbiini sitten oman mielen mukaan 600-1500
    - ATSG korjauskäsikirja 50
    - Rahti kaikille riippuu miten ottaa suomeen 50-1000

    Jäikö tästä listasta jotain pois? Kokonaisuus on sitten sen reilut 2000€ ja siitä ylöspäin. Työt päälle jos ei itse tohdi alkaa tekemään. En ole mikään yyber mekatsu, mutta ajattelin kyllä itse tehdä sen rempan. Voihan siihen joutua apuja kyselemään, mutta mitä sitten:)
     

Kerro tästä muillekin!