Taas yksi nakutuksen hakuammunta lisää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja RoadyRunner, 1.5.2012.

  1. RoadyRunner

    RoadyRunner 3rd gear

    Eli eipä nyt oikein osaa edes sanoa minkä aiheen alle tämän laittaisi kun äänen syntyperäkin on hiukka haussa. Eli mopen 440 ja 727 aski jatkeena olisi ainakin lähtökohta. Vedättäessä kuuluu kova metallinen kolina jota ei kuitenkaan tasakaasulla ajellessa kuulu (edes 100 vauhdissa kun kierrokset on noin 2800rpm). Paikallaan ollessa ei pidä mitään sivuääniä, kierrättäessä paikallaan konetta ei kuulu sivuääniä, hitaan rauhallisessa kiihdytyksessä ei kuulu ääniä, vaihteet toimii loistavasti, ajossa ei huomaa mitään outouksia verrattuna aikaisempaan... Siis suoraan sanoen oikaistuna auto toimii kuin mitään vikaa ei olisikaan.
    Sitten eli vetolevyn pultit on tarkistettu mutta kaikki oli kireellä sekä vetolevy ehjä ja suora. Moottorin tukikumit tarkistettu ja kunnossa. Vaihdelaatikon lauhduttimelle kulkevat linjat otti vaihdelaatikon kylkeen kiinni mut asia nyt korjattu ja samalla laitettu kumit linjojen väliin etteivät pääse hinkkaamaan toisiaan vasten. Ja mitähän vielä kun pakosarjat alkaa olemaan viimeinen oljenkorsi mut miten ne olisi voineet yhtäkkiä alkaa moista ääntä pitämään?!?!? Tosin voiko kollektorin tiiviste pitää vuotaessaan moista ääntä? Kun tuntuu jotenkin oudolta kun auton ollessa paikallaan ääntä taas ei kuulu :-?
     
  2. RoadyRunner

    RoadyRunner 3rd gear

    Heitetään vielä tuo yksi idea lisää eli vetolevyn suojapellissä oli kyllä jälkiä ihan kuin pultit olisi raapineet siihen kiinni mutta miten se on edes mahdollista jos pultit on kiinni? Vai voiko vetolevy liikkua pituus suunnassa? Tosin pitäisi lähipäivinä kokeilla vielä kokonaan ilman tuota peltiä tosin vähän ihmetyttää kun luulisi sen pitävän sit ääntä kokoajan eikä vaan kiihdyttäessä
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jo otsikossa kerrot mistä johtuu, motti nakuttaa...
    Laita sytkää muutaman asteen myöhäsemmälle, kuuluuko edelleen?
     
  4. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    jos on peltisarjat niin onhan kunnolla kiinni, voi aiheuttaa yllättävän rautaisen äänen jos vuotaa kannen välistä.
    tarvike startti liian lähellä vetolevyä, pitää järkyttävää ääntä jos pääsee hipomaan vetolevyyn.
    vanhat bensat tai sitten liikaa ennakkoa sytys.
    siinä jotain ehdotuksia
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    männäntappi
     
  6. RoadyRunner

    RoadyRunner 3rd gear

    Sytkässä on tällähetkellä perusennakko 12 astetta ja kokonaisennakko 35 ja olen kokeillut myös laittaa myöhäisemmälle mut ehei. Sekä myös niin et alipaine-ennakko kokonaan pois pelistä ja ääni ei silti muutu mihinkään tosin muuten kone vaan reakoi huonommin. Myös bensa on käyty vaihtamassa eli lähes tyhjä tankki otettu tuoreella aineella täyteen ilman muutoksia :( Mut täytyy seuraavaksi jatkaa tuossa huomenissa tutkimuksia noista peltisatseista.
     
  7. RoadyRunner

    RoadyRunner 3rd gear

    Ja männäntappi niin eikös sen luulisi pitävän ääntä jo pelkästään konetta kierrättämällä paikallaan? Kun ääni kuuluu ainoastaan ajossa. Ja ääni ei syntynyt ajon aikana vaan ilmeni joku kerta tuossa suht äkkinäisesti
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Laita seosmittari siihen, saa poistettua veikkauslistalta laihalla käymisen.

    Arvailu on hauskaa...
     
  9. gz2047

    gz2047 1st gear

    Onda VI30 Deluxe Edition Tablet PC Android 4.0 8 tuuman IPS näyttö 8GB 1G RAM HDMI Camera (valkoinen)
    http://twr.kr/w6U
     
  10. RoadyRunner

    RoadyRunner 3rd gear

    Dodi paripäivää pekkasia ampui käyntiin eli jos sitä 48 tuntia makaa autonalla niin luulisi sen hokasun jossain vaiheessa tulevan :lol:
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se turbaani-vetolevypaketti elää vedättäessä vähän, joten jos kovin
    vähän on tilaa, niin varmaan osuu johonkin. Varsinkin, jos siellä on jo jälkiäkin.
     
  12. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    vetolevy

    kun tarkastit vetolevyn kiin.pultit , katsoitko ne myös irroitettuna , etteivät pohjaa , mulla oli aikanaan varmaan saman tyyppinen metallinen kalina ( sbc ) , vetolevyn kiin.pulteista puuttui jousilevyt ja ne tais pohjata kierteeseen eli levy ei kuitenkaan kiristynyt kunnolla pultin kannan alle , laitoin tähti- ( jousilevyt ) ja vielä varmuudeks kierreliimat väliin ja ei enää ole sen jälkeen ääntä ilmennyt
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos turbiini kiinni vakioilla pulteilla vaiko joillain isommilla. Orkkisten kanta on melko matala sen takia kun sitä tilaa ei liikaa ole. Ja joo kyllä se limppu muotoaan muuttaa kun on isoa woimaa.
     
  14. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    laatikko ryskyy? oon kokenu joskus moisen kolinan ja kohta sitten laatikko antautu, oli semmonen karry joka oli seissy tuntemattoman maaran vuosia, laatikon o-renkaat ym oli varmaan tykanny kyttyraa seisottamisesta..
     

Kerro tästä muillekin!