Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Millä testipäivillä? Älkää nyt taas vaan sanoko, että varttimaililla... Tää palsta on täynnä niitä kusipäitä, jotka ei tunne muuta kuin varttimailin! Varttimaili ei kerro juuri mitään, se kertoon vain sen, että mikä on nopein pikku pätkällä. Mut miten on koko totuus.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, mikä totuus?
    Tarkoitatko kaikkia teitä ,mitä suomessa saa ajaa?
    Eli Kaupunki, moottoritiet ,kiharaiset maantiet, hiekkatiet ,metsätiet ja samat ,mutta jään peittämänä?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa joku Ralliperuna viedä voiton.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei varmasti ralliperunat pärjää busalle, kyllä kuule kun 344hv turbo busalla pistää kahvan kaakkoon niin ralliperuna jää sorallakin kuin seisomaan.
     
  5. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    NO kertoohan se mm. KIIHTYVYYDESTÄ aika paljon mitä monet pyöräkuskit tuntuvat arvostavan kun höpötetään jatkuvasti tehopainosuhteista ja fidun nopeista 0-100 repäsyistä.

    Mäkin oon ajatellut hommata taas pyörän tässä lähiaikoina varmaankin... En tosin kyykkyä tms vaan puolikkaan crossin.

    Periaate: Auto kadulle, pyörä metsään.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uskoisin että monellakin automiehellä on kokemuksia vastaavasta:
    Ajoin elokuisena sunnuntai-iltana Kyyjärveltä vaasaanpäin. Autona -88 350 lievästi piristetty camaro johon vaihdettu Energy Suspension uretaani puslat. Alajärven jälkeen ajoin n.140 vakkari päällä parin pyörän ohi. uudehko 1000 ja 1100cc. Heti ohitettuani ne, toinen ampui kun ohjus ohitseni. D -> 3 ja lappu lattiaan ja perään. Aluksi jäin n. 400-500 metriä mutta sen jälkeen päästiin tasaiseen yli 200 nopeuteen. Mutkissa pyörä himmasi ja sain sitä kiinni, suorilla se jätti minua. Parin kilsan jälkeen ohitin sen mutkassa ja se pääsi taas kantaani suoralla. Muutaman mutkan jälkeen ero vaan kasvoi suorien päässä kunnes pyörä oöi jäänyt auttamattoman kauas ja luovutti. Keli oli kuiva ja tie normaalin levyinen ja normaalin epätasainen. Mutkiin pystyi autolla ajamaan suurissa nopeuksissa huomattavasti kovempaa, vaikka pyörä voitti kiihtyvyydessä ja suoranopeuksissa. Luulen että niitä autokuskeja jotka ajavat mutkiin kovempaa yli 200 vauhdissa on huomattavasti enemmän kuin pyöräkuskeja. Suomen tiekanta vaan sattumalta suosii autoja. Koko kisa kesti n. 12-15 kilsaa jolloin pyörä luovutti. Kumpi nyt sitten oli lopulta nopeampi => Kummatkin tavallaan...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uskoisin että monellakin automiehellä on kokemuksia vastaavasta:
    Ajoin elokuisena sunnuntai-iltana Kyyjärveltä vaasaanpäin. Autona -88 350 lievästi piristetty camaro johon vaihdettu Energy Suspension uretaani puslat. Alajärven jälkeen ajoin n.140 vakkari päällä parin pyörän ohi. uudehko 1000 ja 1100cc. Heti ohitettuani ne, toinen ampui kun ohjus ohitseni. D -> 3 ja lappu lattiaan ja perään. Aluksi jäin n. 400-500 metriä mutta sen jälkeen päästiin tasaiseen yli 200 nopeuteen. Mutkissa pyörä himmasi ja sain sitä kiinni, suorilla se jätti minua. Parin kilsan jälkeen ohitin sen mutkassa ja se pääsi taas kantaani suoralla. Muutaman mutkan jälkeen ero vaan kasvoi suorien päässä kunnes pyörä oöi jäänyt auttamattoman kauas ja luovutti. Keli oli kuiva ja tie normaalin levyinen ja normaalin epätasainen. Mutkiin pystyi autolla ajamaan suurissa nopeuksissa huomattavasti kovempaa, vaikka pyörä voitti kiihtyvyydessä ja suoranopeuksissa. Luulen että niitä autokuskeja jotka ajavat mutkiin kovempaa yli 200 vauhdissa on huomattavasti enemmän kuin pyöräkuskeja. Suomen tiekanta vaan sattumalta suosii autoja. Koko kisa kesti n. 12-15 kilsaa jolloin pyörä luovutti. Kumpi nyt sitten oli lopulta nopeampi => Kummatkin tavallaan...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun periaate! Autot puristimeen ja automihet linnaan ja mopoista ainoa laillinen kulkupeli!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    ole hiljaa niin ihmiset saattavat pitää sinua tyhmänä.
    Puhu, niin heille ei jää siitä epäilystäkään.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aha, tarkkailuluokan tietokone on taas kovassa käytössä
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja talvella sit potkurilla.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ja parta huurussa talvella työmatkat.
    Mutta voihan Erkkola-mopoon rakentaa katteet ympärille ja Webasto sisälle.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olin Alastarolla ajamassa pyörällä; 9.940s loppunopeutta pikkasen vajaa 240km/h.

    Pyöränä Suzuki GSX-R 1000 (ei ole turboa), renkaat ihan vakiopaineilla samoin kuin iskarinsäädöt. Laskin vähän jousitusta, ettei keulis niin paljon. Ajoin sinne Helsingistä ihan samoilla säädöillä ja tietenkin ajoin myös takaisin, koska päivittäinen kulkuväline on kyseessä.

    Jos tässä topikissa on kyse pärjääkö auto kadulla, niin en nähnyt tuolla Alastarossa kuin yhden auton joka meni alle 10s, sekään ei tullut sinne eikä lähtenyt sieltä ajamalla. Tais vielä motti poikia? Että ajetaanko sillä autolla edes koskaan kadulla, stripillehän se on rakennettu, eikö? Jos ajetaan niin miksi sitä ei sit ajettu tonne? Tais tulla kaikki 11s alittavat autot trailerilla, kuinka monta niitä muuten oli?

    Siitä kai tässä on ollu kyse koko ajan, että pärjääkö autolla kadulla pyörille? Jos halutaan että pärjää, niin ensin pitäs ajella siellä kadulla.. En ole kyllä koskaan nähnyt missään autoa joka tarjoais vastuksen..

    Stripille rakennetut pelit ei oikeen tahdo toimia normaalikäytössä; alusta, rengastus, välitykset yms on kaikki strippiä varten, ei niillä 10s alittavilla autoilla tee kadulla mitään, siitä on varmaan kaikki samaa mieltä? Ei toimi hyvin mutkissa ja motti huutaa kun välitys on tihee yms.. Eihän siinä järkeä oliskaan sellasella autolla ajella kadulla.

    10s alittava pyörä taas on ihan normaalissa käytössä täysin ongelmitta, kuten minullakin.

    Oli muuten eka kerta kun ajoin varttimailia, eiköhän tosta ajasta vielä lähde kun vähän panostaa rengaspaineisiin, iskarinsäätöihin ja tietysti treenaa lähtöä paremmaks..
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tässä on kisannu kuskit... Pyörän kovaa ajaminen vaatii aika paljon enemmän pokkaa/taitoa kun auton vieminen. Voin sanoa, että kun puikkomies sattuu kohdalle, niin -88 Camarolla ei ole mitään palaa edes mutkissakaan.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    T04 Escortti tuli mäntsälästä ajamalla. 11.5sekunttia ja 215 vai 218 loppunopeus.

    Tuli vielä tuosta huippunopeudesta ja lamboista mieleen että lähikylän mies osti uuden lambon juuri. En tiedä mikä on malli mut pikku lambo kyseessä ja 345km/h tehtaan ilmoittamat huiput.PISTE
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Millonkohan porukka ymmärtää, että tää kyseinen nopeus mitattiin suht lyhyen matkan kiihdytyksen jälkeen.. Menee kyllä lujempaa jos suoraa riittää..

    Noissa lentokenttämittauksissa ei ole kyl koskaan käyny autoa joka olis pärjänny edes jotenkin pyörille.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja kun sattuu vähän nopeempi auto pyörän rinnalle niin taas pyörä häviää.
     
  18. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    [
    Noissa lentokenttämittauksissa ei ole kyl koskaan käyny autoa joka olis pärjänny edes jotenkin pyörille.
    [/quote]

    Viimevuonna se yks fiiatti veti lappeenrannassa 274km/h tjsp. Oli nopein mun muistaakseni kaikista.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viimevuonna se yks fiiatti veti lappeenrannassa 274km/h tjsp. Oli nopein mun muistaakseni kaikista.
    [/quote]

    Niin, ja samassa mittaustapahtumassa Kawasaki veti 327 km/h. Että on siinä hieman eroa autoon verrattuna.
    Mutta kova peli toi Fiatkin, siis noin niinku katuautoksi.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja sit kun noi autopellet ajaa kovaa tiellä niin ajelevat aina väärää puolta ja ja tien ulko puolella missä sora vaan pöllyää aja siinä sitten vittu auton kanssa kilpaa...
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!