Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Toivottavasti on vain kyse viallisesta korkista... Kokeile aluksi ainakin uudella korkilla. Ja tee se testi että laitat kylmänä käymään ilman korkkia ja tutkailet tuleeko kuplia syyläriin. Ja haistele ja tutki nesteitä, haiseeko pakokaasulle, onko öljyä seassa ym.
     
  2. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Neste paisarissa ainakin ihan terveen vihreän näköistä,mutta paisarin seinämät sisäpuolelta on semmosessa ruskeassa puurossa. Tosin en tiijä millon tuota järjestelmää on ees putsattu enkä aikasemmin ole tähän kiinnittänyt huomiota. Pittää vaihtaa tuo korkki ja nesteet ja rukoilla että pelais. Vappucruisinki päästiin ajamaan loppuun syylärin korkki puoliksi auki :D
     
  3. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Nyt on sitten chevyssä orkkisvaimentimen tilalla nurkissa pyöriny simonsin pikkupönttö.. Entinen olikin jo aivan morjes, kylki oli ruostunu auki.
    Luulin että mellakka ois lisääntyny enemmän mutta eipä tuossa isoo eroo tullu, jymisee vaan enemmän pienillä kierroksilla. Tosin mistä sitä ääntä ku ei niin oo voimaakaan... :poff:
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    onkos täällä tietoo että mitenkä saa takalasien listat irti? eli siis peräkontin sivulasien ulkopuolella olevat listat.. vänkärinpuolella vuotaa vettä sisään niin pitäs varmaan liimata uudestaan... 8)
     
  5. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Päädyt pois ja sitten vetää listan taakse. Noin muistelen. Luonnollisesti maalipintaa varoen.

    Lähtis se varmaan suoraan nostamallakin mutta muistelen että saattaa rikkoa niitä kiinnittimiä. Ne kiinnitysmuovit saa kanssa kammettua sivusuunnassa irti mutta en muista pitääkö niitä kiinnikkeitä kammeta sieltä listan alta eteen- vai taaksepäin > siksi helpointa kenties vetää lista pois paikaltaan jos lähtee ongelmitta liukumaan kiinnikkeissä.

    Muistelen että tuon oloisia klipsejä sieltä löytyy...
    http://nippelit.com/1st/html/default.as ... e=showprod
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Noi on tuulilasin listan kiinnikkeitä.
    Ellei sitten takalasin alareunan listan kiinnikkeitä.

    Pää periaatteena kuitenkin on että kukin takalasin reunan lista lähtee listan suuntaan vetämällä irti. Ensin esim alareunan listaa kampeamalla irti etupään listasta ja sitten alalistaa eteenpäin vetäen irtoaa se. sitten järjestyksessä vetäen listat irti.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vesipumppu finaalissa tekee ihan samaa. Samoin jumiva termari.. En tosin ajelisi paljoa, silla ne kansipahvit karahtavat, kun pumppu ei pumppaa ok/ tai termari jumii.
     
  8. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Oireen ilmetessä hetken päästä kyllä rupes joku hihna todella miedosti ujeltamaan,mikä kyllä vihjaisi tuohon vesipumppuun :p Juu ei sillä nyt ajettu olekkaan.
     
  9. Mikäs tos olssis ahistaa, kun etenkin vasemmalle kääntyessä alkaa tehostimen hihna sutii kauheesti paljon ja ohjaus rupiaa jumiin iha huolella. Alkanu tulee tälläst oireiluu sen jälkee ku tehostimen letku vaihettiin. :odroll: Hihnakaan ei nyt mitenkään ihan älyttömän löysällä ole.
     
  10. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ei nyt välttämättä oo vian aiheuttaja tämä, mutta kai ilmasit systeemin kunnolla? Säiliö täyteen, moottor käyntiin ja pyöriä pyöritä laidasta laitaan. Sammuta ja tarkista nesteen määrä, lisää tarvittaessa ja toista prosessi pari kertaa.
     
  11. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Minnekkäs kaikkialle nuo startin johdot haarautuu?

    Ainakin se yks + lähtee akulta suoraan, mutta minne ne 3 muuta piuhaa menee? Auttaisi huomattavasti tietää etukäteen ennekun rupeaa uutta piuhaa vetämään.
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Se yks missä on pienempi liitin on virtalukolta tuleva heräte virta, pukkaa startin päälle kun avainta väännetään. Tulee startin liittimeen S. Siihen akulta tulevaan + piuhaan tulee auton johtosarjan + piuhat, eli siitä lähtee mm. sulakerasiaan ja muistaakseni virtalukolle. Sitten sielä on vielä R-kirjaimella merkitty kanta sielä startin perässä. siitä menee virranjakajalle piuha, joka kertoo jakajalle että vähennäs ny jakaja ennakkoa niin että startti parka jaksaa täräyttää motin tulille. Kaikissa laitteissa tuohon ei tuu mitään, esim tietokone jakaja saa ecm:ltä tiedon että ny starttaillaan ja kaikissa tietokoneettomissa autoissa tuota ei oo liioin. Niis on vaan tarpeeksi tehokas startti tai puristukseton motti että narahtaa käyntiin
     
  13. Juu on ilmattu. Eikä auto tehny sitä aijemmin aina. Nyt alkanu pahentumaan kokoajan. Pari kertaa meinannu olla pois tieltä ku kesken mutkan heittääki ohjauksen aika tilveröön ja voi ristus sitä hihnan ujellusta. :rotfl:
     
  14. ^ Hihnan tiukkaaminen taas nyt oli kuitenkin ensiapua. Pelaa taas varmaa hetken. :rotfl:
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Kiitos!

    Tässä on nyt hankala veikkailla että mikä piuha siellä jähmää. Jos ei jaksa pyörittää starttia edes apuvirralla hyvin, ja täydelläkään akulla ei pyöritä kun pari kertaa ja sitten vetää tyhjäksi.. Olisiko se sittenkin vain yksinkertainen starttivika?

    Kaikki muut hommat on ihan miellyttäviä, paitsi sähkötyöt...

    On tässäkin järkeä, kun pitää hommata jo kumpaankin autoon peltisarjat ja marteliuksen tuplaputkisto :rotfl:
    Paljonkohan edes maksaa marteliuksen tekemät tuplaputket farkkuihin?
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Starttihomman saat helpoiten selville kokeilemalla toisella startilla... kuulostaa kyllä melko oudolta vialta.

    Meidän Buick Park Avenuessa (sedan) on Marteliuksen putkisto, tosin se ei oo tupla. Kuitin mukaan maksanut pari vuotta sitten 400 euroa, en muista tähän hätään että oliko tuo hinta peräti asennuksen kera, ei jaksa tähän hätään mennä kaivelemaan kuittia...
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Onkos kellään samanlaista onkelmaa? :-?
    Capriceen kävin hakemassa polttoainetta noin 12l sillä pääsin tankkaamaan, jolloin tankkasin n 34l
    tankissa mulla oli 10l ennestään. Yhteensä mulla oli tankissa nyt 56l, mutta mittari näytti 75l.

    Lähdin kruisailemaan ja heitin noin 34km lenkin mittari ei hirveemmin laskenu. Lähdin yöllä ajamaan Sysmään päin ja mittari laski noin 10l. takasin tullessa taas kymppi.

    Lahdessa holmankohalla mittari rupes ottamaan ihme spurttia alaspäin loppujen lopuks himaan tullessa olin ajanut noin 35km ja moottori oli kokoajan matalilla kierroksilla koska ajelin kohtuu hitaasti. Silti mittari oli laskenu puoleen tankkiin. :x
    Eli 20l olisi menny 35km matkalla? :eek:
     
  18. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Aika monessa gm jenkissä on tyypillistä että pensamittari laskee ensimmäisen (mittarin mukaan)puolen tankin ajan melko hitaasti ja sitten loppu puolisko suorastaan hujahtaa tankista. johtuu tankin muodosta ja ties mistä. Kuitenkin niin noi pensamittarit on vähän "suuntaa antavia"
     
  19. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Vähimmällä ajankäytöllä selviät kun siirryt jahkailusta suoraan toteutusvaiheeseen. Kattele - piuhan kunto akulta koneeseen (apukuskin puolen kansi olds moottorisessa), + piuhan kunto akulta startille ja uusi tarvittaessa (uusi mielummin vaikka jokatapauksessa). Onko akku kondiksessa? Kokeile toista, varmasti toimivaa akkua. Jos näillä ei herkee herisemään, niin sitten siirry startin uusimiseen.
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    kokeileppa ensin ihan vetämällä uudet - kaapelit moottorin ja rungon/korin välille ja akun - kaapeli uusiks myös... omassa oli viime kesänä vähän samaa ongelmaa että ei jaksanu pyöritellä starttia mut nuo - kaapelit kun uusi niin loppu ongelmat
     

Kerro tästä muillekin!