Itse jarruttava mopari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja slantman, 2.5.2012.

  1. slantman

    slantman 3rd gear

    -70 newport, tehostetuilla rummuilla. vikana on että kun painaa kevyesti jarrua niin vetää itse poljinta alas ja jarruttaa välillä enemmän välillä vähemmän. välillä helpppa itse, välillä pitää nostaa jalalla poljinta ylös. jarruissa kaikki muu uutta paitsi putket ja tehostin, sekin avettu eikä vikaa näkynyt. niin ja vika häviää välillä, nytkin meni neljäpäivää ennen ku ilmaantui. ehdotuksia??
     
  2. 69

    69 Gearhead

    Jarrukengät oikeinpäin, etupuolella lyhkäsempi.
     
  3. slantman

    slantman 3rd gear

    täytyy tarkistaa, mut pitäs olla oikein, vika tuli pääsylinterin vaihdon jälkeen. ensin jumitti takajarruja, vaihdoin pääsylinterin mutta vika olikin takapään letkussa. sitten pelas jonkun aikaa ok kunnes alko tämä temppuilu.
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mun mielestä tehostinvika. Tehostimen keskellä oleva venttiili jumittelee.
     
  5. cadi-60

    cadi-60 Gearhead

    Mulla oli sama vika 66 galaxiessa.
    Vika löyty polkimen nivelestä, joka oli ruostunut jumiin.
    Nivel tuli näkyviin kun otti tehostimen irti.
     
  6. slantman

    slantman 3rd gear

  7. vip68

    vip68 1st gear

    kuvassa "air valve" http://www.motorera.com/dictionary/pics/B/booster.jpg päästää alipaineen pois kalvon takaa kun polkimen nostaa ylös. kuva on siis jonkun muun auton tehostimesta mutta periaate sama.
    omassa plymoutissa on samoja oireita vaikka venttiili jo kerran putsattu, tänä keväänä laitoin vaan polkimeen palautusvieterin ja tilasin uuden tehostajan.
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla oli swingerissä ongelma, että jarrut hirtti kiinni. Vika poistuis kun vaihdoin volvon tehostaja/sylinteripaketin a-mopsin omiin.
     
  9. slantman

    slantman 3rd gear

    no joo tossa se vika todennäköisesti on, palautusvieterin viritys kans kävi mielessä. oliko muuten arvokas tehostin?
     
  10. vip68

    vip68 1st gear

    tehostin makso 120e, saa varmaan jostain halvemmallakin mutta kannatin tällä kertaa paikallista varaosakauppaa.
     
  11. slantman

    slantman 3rd gear

    oukkei! pistetään uus tehostin tilaukseen, kiitokset vastauksista kaikille!!
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...ihme että mulla alkoi tehdä samaa vikaa. Jarrua kun pikkasen polkasee, vetää se ittekseen poljinta lattiaan.
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...oli sitten tehostajan vipu väärin päin...
    Nyt skulaa ja tehostajaan jää paine.
     

Kerro tästä muillekin!