Volvo B20 työn alle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja amazonizoni, 2.5.2012.

  1. amazonizoni

    amazonizoni 1st gear

    Tulinpa hankkineeksi iltojeni iloksi '69 amazonin yhden halkopinon takaa.
    Tästä raiskasta on iloa monelle alueelle täällä, mutta otetaan nyt alkuun tämä moottoripuoli.

    Ihan alkuun olis tarkoitus raadella pirssi atomeiksi ja konehan siinä tulee irrotelluksi ihan ensimmäisten joukossa.

    Ei mitään tietoa, koska viimeksi on pyörinyt. Mietin ensin, että josko sinne laittaisi tilalle jotain vähän tuoreempaa ja tehokkaampaa, mutta kallistuin kyllä vanhan uudelleen tekemiseen.

    En noista laeista ja pykälistä niin tiedä... Mutta...
    Mihinköhän ylikokoon tuota voisi porailla, että jäisi vielä pari porauskertaa varalle?
    Muutenkin koko roska olisi nyt ikään kuin vapaa ajatuksille.

    Ajatuksena olisi kuitenkin se, että jalkoihin ei jäädä paikaltaan lähtiessä, mutta useimmat liikkeelle lähdöt tapahtuvat rauhallisesti (kakarat takapenkillä), joka tarkoittaa että alhaisillakin kierroksilla pitää onnistua.
    Tehoa pitäisi löytyä myöskin maantienopeuksilta alkavaan rekan ohitukseen... Kompromisseja kompromisseja.

    Kansityöt siis nyt ainakin, nokka, venttiilit, kaasari(t), kaikki kuluvat osat ja tiiviseet....
    Kokonaan pitää purkaa, paljon pitää joka tapauksessa vaihtaa, imusarja kadonnut maailman tuuliin, pakosarjassa halkeamaa...

    Kaikki kokemus ja luovuus otetaan innolla vastaan
    Rahasta ei ole niin kiinni, kun aikaakin on... Silti ehdotuksen kustannukset jollakin tasolla kiinnostavat.
     
  2. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ei muutako Vollen 16 tappinen marine akselilla kasaan niin ois 2.9-3.0 litranen nelonen ja turbolla tai ilman 8)
     
  3. itarumaa

    itarumaa 1st gear

    Mulle tuli heti mieleen idea mekaanisesta ahtimesta ja automaatista tietty.

    Mielestäni ko. laitteen vois saada kilpiinkin ilman päästötestiä, koska on niin vanha auto.
     
  4. Razorass

    Razorass 1st gear

    Voihan matsoniin pistää melkein mitä vaan. Hevosvoimat maksaa joten kysymys on enää siitä kuinka kovaa haluaa mennä.

    Muutamalla tonnilla siitä B20:stä tekee ihan virkeän tyyliin sopivan ja sievästi käyvän pannun. Toki uudempi vinokone ruiskulla olisi ihan eri maata mutta rempata nekin täytyy. Ja apulaitteet, ja voimansiirto, ja jäähdytys, ja jarrut, ja alusta jne jne. Ja jos tuplaa tai triplaa budjetin niin tekee ahdetunkin.
     
  5. volvo69

    volvo69 1st gear

  6. kapa

    kapa 3rd gear

    Mulla on tuola myydään muut osastolla 940 volvo 2 litrasella ruiskukoneella 500€ siitä saat kaiken mitä tekniikkapuolelle tarvit
     
  7. Flash

    Flash 3rd gear

    Mie voisin myydä sulle koko auton lähes valmiine virikoneineen, tarttee vain polttoaineen syötön ja sytkän osalta päivitystä.. Ja alle moottorin teko hinnan.


    http://www.nettiauto.com/volvo/142/2371053
     
  8. amazonizoni

    amazonizoni 1st gear

    No ei se mulla ole niin taaloista kiinni, kun ei ole kiirettä tehdä ja haluaa näprätä. Siksi se halpa ja helppo ratkaisu (valmis paketti) jäikin pois.
    Ei sillä... Liikaa ei ole rahaakaan, mutta aikaa on rajattomasti.
    Niillä pienillä etenemisillä sitä motiwazioonia... Purku, homma kerrallaan kuntoon, hankkii ajan kanssa pala kerrallaan, kone käyntiin ja huudatus, laatikko, perä, alusta, jarrut, korityöt, sisustus... You know the drill...

    Toi remmiahdin kieltämättä vähän kovetti.

    Käyttömukavuushan tuossa on se kaiken a ja o.
    Pitää saada perhe kulkemaan ja turvallisestikin.
    Sit kun on kakarat poissa takapenkiltä niin vähän kivaa iskällekin.
    Tehoja saa olla, mutta kuten kai käynyt ilmi, matalalta kierrosalueelta saakka.
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    hyvä että on rahaa
    ei taida 10 tonnia riittää alkuunkaan jos kunnon ison 16 venasen tekee edes vaparina
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead

    kannataa ehkä unohtaa se vanha pata ja laittaa ns. vinokone sinne pauhaamaan, ja laittaa se kiulu SUORAAN sinne, tulee paremman näköinen ja tilaa jos tahtoo vaikka ahtimen laittaa.

    Vanhasta koneesta käy öljypohja vinokoneeseen.

    vanhan hylkääminen on viisasta mm. bensan takia, uudemmalla padalla voit ajaa "nykybensoilla", eikä tarvia lotrata niiden lisäaineiden kanssa. ja tokihan osiakin löytyy joka nurkalta viepois-hintaan.
     
  11. amazonizoni

    amazonizoni 1st gear

    En minä mikään kroisos ole. Mua kiinnostaa vain enemmän se näpertely ja omin kourin väkästeleminen.
    Jos olen nyt jättänyt jonkin muun mielikuvan, niin nöyrin pahoitteluni. :D

    Hyvää ideointia kyllä saanut lueskella täältä ja tulipa tuolta facen puolelta veikeä ehdotus jostain kasikone+automaattikombostakin.

    Kohtapuolin alkaa raiskan purkuhommelit ja jossain kohtaa tullaan päätöstenkin eteen.

    Ehkä sitä tulee jossain kohtaa joku projektipäiväkirjakin kirjoiteltua
    Jatkakaa ihmeessä ehdotuksia ja antakaa ajatusten lentää.
     
  12. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ja voi se olla että menee lähemmäs 2 kymppiä kunnon moottoriohjauksen ja läppärunkojen jne.. kans :rotfl:

    mut sitte on voimaakin yli 300 heppaa vaparina eikä mitää turbopelleilyä :eek:

    lisäksi jokunen euro menee vielä voimansiirtoon että saa sen kestään kaiken tuon 8)
     
  13. jani1978

    jani1978 1st gear

    Alkuperäiseen vastatakseni jos haluat jättä hieman varoja b20 lohkoon niin 91mm männälle voit porata itsellä on 92 muki ja ns miljoona lohkon voit ehkä porata 93mm tosin tuo vaatii todennäköisesti betonointia..
    Siihen pitkäisku kampura kunnon kansi 50 vaakaimut ym hilpettä niin kyllä laulaa ja on hienon kuuloinen toisin kun nuo turbot 8)
    Kyllä tuohon suhteellisen hyvin saa voimaa vaikka onkin tappikone. Porvoosta löytyy kaveri joka teki minullekkin kannen ja ei voi haukkua. Penkkiin en ole saanut aikaiseksi mentyä lähinnä polttoaineen saanti ongelmien takia. Kyllä tuo mittarin pohjaan kulkee jo 3vaihteella (4lovinen laatikko.)
    Mulla teetetty nokka gt motorilla mutta niistä enemmän muulloin.
    Joistain osista saattaisin jopa luopua jos saa vakio osia tilalle (kunnollisia)
     
  14. Psycoil

    Psycoil 1st gear

    Tarvihteepi ottaa myös öljypumppu tappikoneesta tuohon vinokoneeseen jos pystyyn soveltaa. Pieni murhe tulee tuolla imupuolelle jos on jarrutehostin, jos laittaa vinokoneen pystyyn. Saattaa olla ahdasta?? Ainakin omassa Ammussa mihin sovitin ahdetun vinomyllyn pystyyn ni ahtaus iski...
     

Kerro tästä muillekin!