Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Eikö "vastaavat" Gm:n autojen tuotteet sovi, Buick , Chevorolet, Pontiac?
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Oldseihin vm-66 ja -72 käy Hella PT 23 lukittava pensatankin korkki. :wink:
    -Tarkoitettu Suzuki autoihin.. :oops:
     
  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Löysikö tekniikka hyvän kodin?
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Pitihän akut Deltaan laiittaa ladattvaksi äsken, helevetin väsyneenä ruumillllisesti ja henkisesti itse, lähe nyt poika käyntiin!
     
  5. demonax

    demonax 1st gear

    Mitenkä on vm. 78 Deltan tuulilasi kiinnitetty, tiivisteellä vai liimalla?

    Onko Joensuussa USA-autotarvikkeita myyviä kivijalkaliikkeitä?
     
  6. mesev8

    mesev8 3rd gear

    tuulilasi

    tuulilasi on liimattu kiinni,kannataa ite irroitaa koska melko varmasti ikkunakarmi on mätä, et voi sitten korjailla kotona ja se lasin liimaaminen onnistuu kanssa kotona,omaan autoon kävin irroittamassa romikselta lasin js se tuli -87 farkku oldsista
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sopii. Esim. Vastaavan ikäisen Impalan tai Capricen..
     
  8. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Jarmo Korhosen hieno ja varusteltu -81 oli kaupan Lahden Classicissa.
     
  9. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    en löytänyt mistään tietoa nii aattelin että josko täällä joku tietäis että mikä 350olssin bensakoneen moot.öljytilavuus?
     
  10. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Neljä varttia pannuun, viides filtteriin...
     
  11. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Diisseli topicista ei löytyny jeesiä nii kokeillaan tänne. Tunnistaako joku omakseen tai tunteeko aikasempia omistajia 79vm delta 88:sille sedan. Maalattu musta-valko jenkki poliisi luukkeriksi, katolla maalattu rebel lippu. Ollu alunperin 5,7 diisseli,svapattu jossain vaiheessa 5.0l bensaksi. Takasivulasissa Waasa Cruisers 2001 tarra. AA-xxx rekkari. Olis kiva tietää tän auton menneisyydestä, vissiin ollu taxina joskus suomessa.
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos en nyt väärin muista niin kyseinen auto on ollut vähässäkyrössä. Pukkasin YV:een
     
  13. HT

    HT Gearhead

    Re:

    Onko vaiva helpottanut, ja mikä oli syynä?

    Itsellä sama vaiva. Jouset uusittu, iskarit vielä vaihtamatta. Ero takana vielä selkeempi.
     
  14. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Olisko runko väärässä?

    Kolariauto?

    Toispuoleinen painonjakauma?

    EDIT: Nyt kun muistelen, niin mullakin on '78 Delta kallellaan kuskin puolelle. Tosin selvemmin edessä kuin takana. Siis se pikkuisen kireempi Pro Street malli. 8)
     
  15. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Eikö tuo nyt ole aivan loogista, että jousitus & iskarit eivät jossakin ole kunnossa...!
    Tosi ihmeellinen vaiva pohtia kuukausitolkulla!
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos kuskin puolelta mätä hoitanut hommansa ja kori lepää rungon päällä vaikka pitäs olla puslat välissä niin kyllähän sillon on kuskin puoli liian alhaalla.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Käsittääkseni se että jos kiristää tukivarsien puslat kiinni niin että auton paino ei ole jousituksien varassa, eli siten että auto on vaikka pukkien päällä ja tulkivarret vapaina alaspäin, voi jättää puslat kampeamaan autoa jousta vastaan sitten kun auton laskee jousien varaan.

    Sitten se auto kyllä astettuu suoraan kun puslien kumit repeilee em. asennusvirheen aiheuttamasta jatkuvasta väännöstä jouhtuen ennenaikaisesti.
     
  18. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tai voishan ne rungon puslat olla kanssa väsähtäneet. :odroll:
     
  19. HT

    HT Gearhead

    Rungon ja korin välissä olevien puslien vaihto. Onko millainen operaatio?
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Iso työ varmaan aina. Runko on usein ruostunut puslien reikien kohdalta, samoin pultit ja kierrepalat sieltä korin koteloiden sisältä. Jos se mutteripalaa paikoillaan pitävä häkki hajoaa, pääsee pala pyörimään ja pultti ei aukea.
    Tuossa tilanteessa joutuu avaamaan kotelon rälläköimällä sisäkautta että mutteripalaan pääsee käsiksi. Sama juttu jos pultti katkeaa.
    Mutta kai nuo voi irrota helpostikkin jos ei ole ruostepeikko päässyt kovasti touhuilemaan. Itse puslan saa kyllä irti korin ja rungon välistä kun ne löysää ja vähän tunkkailee.
     

Kerro tästä muillekin!