Mistä järkihintainen tuulilasi C1500 Letukkaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja helppoheikki, 19.7.2011.

  1. ROD-32

    ROD-32 1st gear

     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kasettilasissa tulee mukana yleensä kiinteästi siis jotkin listat/yms hilppeet jotka jo kiinni lasissa. Niitä ei saa ehjänä irti eli ei voi vanhasta hyödyntää.Siksi kalliimpi hinta. Syyttäkää autonvalmistajia jotka moisia vitsauksia keksii! :D
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    No selvis sit sekin... mulla oli käsitys että siinä on vaan kiintee tiiviste...
     
  4. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Ite katellu toho 89 C1500 pickupiin uutta tuulilasia. Suomessa Pillington 500e + asennus.
    Jenkeistä esim LMC Truck Partsilta 150$ + toimituskulut ja verot. Niin ja asennus.

    Tuleeko noi lasit ehjänä suomeen?

    Puuttuuko jenkki laseista nyt se E merkintä, jotta ne kelpuutetaan suomessa?
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tuskin sitä nyt katsuri tajuaa katsoa jos vähänkin vanhempaan peliin tulee..Paskalla säkää nuori katsuri innostuu tivaan moista.. :mad:
     
  6. vrc84

    vrc84 1st gear

    Parisen vuotta sitten ostin lasin Kuittilan autolasi oy:stä 370€+asennus.
    -89 fleetsideen.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Taitaapi olla, että ainakin sinne toukokuuhun? 1996 käyttöönotetuissa riittää DOT tai SAE.. Sellaiset kun niissä on uudestakin saakka olleet. Ihan laillisesti.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No hyvä että tähänkin tuli täydentävää tietoa. :lol:
     
  9. El 60

    El 60 Gearhead

    -92 c1500 hintahaarukkaa 420 - 610.. Mielelläänhän sitä teettäisi oman paikkakunnan yrittäjällä mut nyt ei pysty.
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    kyselkää ihmiset south west tradelta.
     
  11. smuige

    smuige Gearhead

    -96 eli samankoriseen lasi southwestilla muistaakseni 330e ja tuli seuraavana päivänä matkahuollolla. Meillä korjaamolla vaihdellaan laseja viikottain ja melko "talkoilla" tuntuvat tähän topickiin vastanneet tekevän jos asentelevat 60e laseja...
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    En nyt ihan tarkkaa hintaa muista mut alle 300e oli south west tradella pari vuotta sit, olisko ollut 280e...
     
  13. v 100

    v 100 1st gear

    South Westiltä tuli kans ostettua pari vuotta takaperin, hinta ei ollu
    paha jotain 330-360 muistaakseni, mutta se lasin tiiviste ei ollukkaa
    sitte niinku orkkikses siitä puuttui ne sivu listat jotka ohjaa tuulta
    poies ovien väleistä, nyt aikani tuota vinkumista kuunneltua maksais
    lasista oikeilla tiivareilla vaikka tonnin. Että se siitä säästämisestä
    tais olla joku taiwanin tai tiäs vaikka kiinan klasi.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Miten porukalla on ollut noin kovia hintoja kun kyseessä kuitenkin sama lasin malli?? Mulle south west trade kauppas ihan pilkingtonin lasia...
     
  15. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Mikähän mahtaa olla yleisin syy ton c1500 tuulilasin halkeemiseen?
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Sama kuin kaikissa "lämpimiin" oloihin suunnitelluissa autoissa lasi on "liian lujaa" kiinni ja lämpiää epätasaisesti ja taittaa tai venyy poikki.

    Lämmitettävä tuulilasi auttaa jos seisoessa katkeilee, mutta jos vetelä kori/runko, että karmit elää niin sitten joustavempaa liimaa tai tiiviste kiinnitteinen lasi.

    Kantikkassa voyagerissa lasi ainakin halkeaa monesti kantilta vinoon laskettessa jos rengas pääsee tippumaan.
    Karmin nurkasta jos isokokoinen kaveri heiluttaa niin millinkin saattaa kuulemma heilua ja se on lasille todella paljon. Näin kertoili pilkingtonin edustaja kun kyselin löytyiskö kestävempää lasia
     
  17. Toope

    Toope 2nd gear

    Mul halkes,kun viskasin märät lapaset kuivumaan kojelaudalle,ja tietysti tohotti kuumaa lasille. :(
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kannata pakkasella pistää tohottamaan kuumaa lasille (vaikka taitaa monissa olla pakko). Siitähän se kanssa sanoo skriiks.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sen verran liippaa läheltä ettei viitti uutta aihetta pistää,mitenkäs porukka on hoitanu näitten 8-90 luvun liimalasien irrotuksen,ehkä jopa asennuksen? Jos alkuperänen suunnitelma pitää niin pintavärin (todennäköisesti)vetävän firman vieressä olis lasiliike jossa sopivasti otettais risa irti,käytetään maaluussa ja tuodaan uuden lasin laitolle..Mutta jos irrotettais ite,niin kuinka käy kyseinen homma?
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    käytä irroituksessa sitä lasiliikettä,uuden laitto paljon iisimpi homma.
     

Kerro tästä muillekin!