Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Ota ne suuttimet irti ja tarkasta ettei ole toinen kärähtänyt. Minulla oli. Nyt on uudet paikallaan. Sen ehjän jätin hätävaraksi tosin.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Otin ne irti. En nähny silmällä mitään outoa, sen ylimmän tiivistereunan alapuolella oli molemmat tummahkoja kuten kaasarissa bensan normaalissa palamisessa tummuneet osat.

    Boschilaiset oli, mitähän tietä ne tulee takasin perkele kun en huomannu kattoa? Apukuskin puoleiseen tuli ainakin moparin pentastar ilmanputsarin kannen ruuvia kohden joten oisko toisessakin näin?

    Lähtivät irti pienellä meisselin kampeemisella mutta takasin tipahtivat ihan väljästi ja nyt ne saa irti ihan vetämällä vaikka on yhtä syvällä ja tiivisteet ok, normaalia?


    Ohmeja koitin mitata kun ohjekirja sano 01.9 mikä lie se palttiarallaa 2ohmia.

    Mittari vähän kysymysmerkki mutta tulokset: jossain 03.x luvussa kävi äkkiä sitten tipahti 01.9 ja siittä laski sitten hiljalleen 01.4 tai 01.6 riippuen vähän. Molemmat anto kumminkin saman lukeman. Kun suutin oli kädessä lukema oli tuo 01.6 ja autossa 01.4. Toinen asteikko mittarista näytti 0.4


    Sellanen autotesterimalli kiinasta niin vähän tuo mittaus niin ja näin kun ei osaa.


    Jakajan kansi oli kans vähän kuppanen sisältä, vois senki vaihtaa pyörijän kanssa.
     
  3. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Jos ne oli päällisin puolin hyvännäköiset, niin uudet O-renkaat ja takaisin paikalleen. Ne on tehty siten, ettei sähköliittimet mene kuin yhdessä asennossa paikalleen. Siitä tietää mitenpäin niiden kuuluu olla. Muistaakseni.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu!

    Onko esiasennuskamat boshilaiset vai mitkä? Sais vähän osviittaa onko ne joskus laitettu.
     
  5. jippek

    jippek 3rd gear

    Tuli haettua tuollainen viime viikolla:

    [​IMG]

    Autossa on aika paljon uutta osaa ja pellit hyvässä kunnossa ovia lukuunottamatta.

    Muutama vika tuntuu olevan: jyrisee yli 80 nopeudessa, terävissä pompuissa kolahtelee takana ja ohjaus on aika levoton. Jyrinään ajattelin ensi viikolla käydä katsomassa renkaiden tasapainot ja sitten kardaanin ristikot. Kolina takaa lienee iskareissa.

    Ohjauksen levottomuuteen syy voi olla vaihdetut simpukat ja muut nivelet, en ole varma onko ohjauskulmia säädetty kunnolla uusien osien jälkeen.

    T:JP
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^

    Mulla ollu kaks vania ja molemmissa kardaanit epätasapainossa kans heh. Ristikoilla voi alottaa mutta mulla ei ainakaan oo huomattavaa eroa ollu vaihdon jälkeen.
     
  7. jippek

    jippek 3rd gear

    Jihuu, jyristys loppui kun otin yhden lehden ja pari kumipalaa pois jousista . Edellinen omistaja oli joutunut tuota jäykistämään ja nostamaan ja meidän tyhjänä ajolle oli liian korkea. Ja ohjauskin parani, vaikkei täydellinen vielä olekaan.
     
  8. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Itsekin löysin syyn tärinään jarruttaessa, vasen jarrulevy kiero ko savolaisen m*****u :eek:
    Edelleen ihmettelen et kui julmetun siisti toi on mahasta. Päältäkin on maalipinta loistavassa kunnossa, on vaan järkyttävän ruman värinen... Ja halli on myyty et laittaminen jää vähiin :mad:
     
  9. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Nixon! tual ois treffiautossa hemmetin siisti 89 pätkä myynnissä 8)

    Vae eik enää oo kiinnostusta?
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Mä kävin uteliaisuuttani kurkkaamassa.

    Tosi siistin näköinen ainakin kuvissa, joten oisko kilsat tosiaan noi ilmoitetut, vai meniskö mittari toista kierrosta?

    Ikinä ei kyllä pitäisi katsella myynti-ilmoituksia enää sen jälkeen, kun on auton jo hommannut, kun monasti siitä tulee paha mieli. Pätkävania mäkin vuosi sitten yritin metskata, mutta silloin vastaan ei tullut kun yksi läpilaho letukka.
     
  11. nixon

    nixon 3rd gear

    Itsekin olen hommannut toisen harrastepelin, mikä varmasti syö koko budjetin, että siks oon vähän varovaisesti yrittäny päästä tosta vanista eroon. No nollarahoituksella sitä on tähänkin asti rakenneltu että.
    Kiinnostais kyllä muuten, toi varmaan menis aika halvalla töihin ja takas jos siitä virittäis re85-ystävällisen. Paitsi yhtään verhoiltua vania en enää IKINÄ osta, ellei myyjä suostu avaamaan niitä sen verran et näkee vauriot yllä, alla ja takana.
     
  12. Jome

    Jome Gearhead

    Ny on vani hommattu. -92 Nomad.Helmoissa pikkasen haperoo, muuten suht siisti. Ajettu 178tkm. Ohjauksessa on pikkasen väljää, varmaan simpukka?

    O/D katkasijan toiminta pikkasen ihmetyttää. Kun napista painaa ja valo sammuu niin ylivaihteen pitäs kytkeytyä, eikö? Kun valo palaa niin käytössä on vaan kolme pykälää? Napissa ei lue mitään...

    Laatikko vaihtaa pikkasen nykäsemällä, kun kaikissa edellisissä autoissa vaihtoa ees tuskin on huomannu. Öljyt kuitenkin vaihdettu säännöllisesti (oli punasta eikä haissu palaneelle), kärryä on vedetty mutta myyjän mukaan vaan pikku deellä.

    Jome
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Normaalisti valo ei syty käynnistettäessä, vaan OD on kytkettynä mutta ei kai sen niin väliä.

    Mutta noinpäin nimenomaan kun valo ei pala, OD on kytketty.

    Eilen tuli omaa vania heräteltyä talviunilta ja hyvinhän tuo toimi. Virtaa vuotaa hitusen johonkin kun laitoin akun napaa kiinni, niin kuuli pikku ritinästä että johonkin sitä menee. En tiedä; Täytyy seurata meneekö akku viikossa tyhjäksi..
     
  14. Jome

    Jome Gearhead

    Pieniä miinuksia huomasin tänään, ilmastointi pikkasen vajaa tehoinen ja ylämäessä muuttaa puhalluksen lasille. Puhaltimen nopeudenkatkaisija lämpenee huomattavasti...ei kärsi paljain käsin koskea ku palaa sormet.

    Muuten parin päivän ajelujen jälkeen hiano laite 8)
     
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    Mulla on tehny tuota aina, vaikka ilmastointi 100varmasti täynnä ja täysin tomiva. Taitaa olla ominaisuus, muutama muukin ramvanisti on tuosta sanonut. En ole ikinä jaksanut perehtyä tuohon sen kummemmin kun ei ole ikinä haitannut.

    Laatikko nykäsee tosiaan vähän vaihtaessa mullakin, teki tolleen jo ekalla laatikolla. Tohon mun vaniin vaihdettiin laatikko moparin tehdaskorjattuun lootaan 100 000 km kohdalla ja ihan samalla lailla nykäsee tämä uusikin laatikko eli ei hätää.
     
  16. T.N.T

    T.N.T 1st gear

  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tyylikäs menopelihän tuo ainakin on.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ne läpät (ilmanohjauksen) on alipainetoimiset ja sieltä ylämäessä kaasua painaessa tippuu alipaineet ja läppien asento muuttuu.
    Sama ilmiö oli astrossa. Siitä vaan oli yksi ap-letku kokonaan irti ja sen takia pidemmässä vedätyksessä alipaineet putosivat. Nyt kun se letku on kiinni, niin en ole huomannut muutoksia ilman tulossa.
    Olikos dodgessa alipaineakku, sellainen mötkikkä siellä jossain konehuoneessa varastoimassa/tasaamassa alipainetta tuon ilmiön varalta?
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulle tarjottiin tota 1500e just keväällä. Sen jälkeen parin omistajan kautta hinta vähän ottanut lisää voimaa.
     
  20. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    Ok. Täytyy tinkiä ankarasti jos tonne pääsee lähteen...
     

Kerro tästä muillekin!