Classic motor show Lahti 5-6-5.2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja sepi-ukko, 14.4.2012.

  1. bdr529

    bdr529 1st gear

    Tuollaiseen tehtävään ilmoittautuisi kyllä monikin harrastaja ihan vapaaehtoisesti - monet varmaan jopa maksaisivat päästäkseen edes kerran "harrasteautoführeriksi".

    Sehän olisi melkein kuin museoautotarkastajan homma paitsi että kavereita olisi mahdollista saada yhden parkkikentällisen verran ja kaikilta muilta ikuisen vihan :)
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei taitaisi toimia. Henkilökohtaiset mieltymykset vaikuttaisivat ihan liikaa. Yhden mielestä joku peli on harraste/klassikkoauto ja toisen mielestä ei alkuunkaan. Ikäraja on hyvin yksiselitteinen kriteeri.
     
  3. Make2

    Make2 3rd gear

    Minullakin nousi arvostus tätä mallia kohtaan aivan toiselle tasolle kun viime pyhänä pääsin sitä Italiassa testaamaan.

    Tosin jos minulla itselläni sellainen olisi en minä palkoja nenään vetäisi vaikka ei jonnekin parkkipaikalle ovet aukeneisikaan :D
     
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Lopettakkaa jo toi turhanpäiväinen lässytys yhdestä Ferrarista , jos oli Lahtelainen kirkkaanpunainen Testarossa niin ei omistaja edes sitä ole sinne tyrkyttänyt vaikka se sinne olisi kuulunutkin . Ferrarin omistajalla oli kyllä jo harrasteparkissa ainakin kuvien mukaan -63 avo Corvette C-2 väriltään taivaansininen , lisäksi kaverilta löytyy muutakin harraste kalustoa . Ei kait kukaan täysjärkinen voi väittää että harraste auto on harrasteauto vasta täytettyään 30 vuotta . Silloinhan kaikki nykyisin melkein eläke ikäiset vanhat ukot on aloittanut harrastuksensa normaaleilla käyttöautoilla joiden valmistusmaa vain on sattumalta USA .
    Kyllä ralleissakin ainakin osa on vielä nykypäivänäkin harrastajia , ei kait ne kaikki sentään ammattilaisia ole vaikka kalusto tahtoo olla alle 10v. .
    Itse olen leikkinyt näillä romuilla yli 35 vuotta ,pari ekaa vuotta kortin saatua kyllä kierretty kylää samoilla "harraste" autoilla ympärivuoden ja työmatkat samalla autolla . Mutta eihän -71 Charger ollut vuonna 1979 kuin 8 vuotias eli ei mikään harraste auto .
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Niin,mikä yhdessä Ferrarissa on nyt niin ihmeellistä :rotfl: .
     
  6. hla

    hla Gearhead

    Sehän on juuri ton näyttelyn suola et siellä näkee hienoja vanhoja arkiautoja. Johonkin se raja on vedettävä. Testarossia ja muita varten on Concours d`Elegancet yms.

    -81 Fiesta, -72 Fiat, 50-luvun Citroen, 60-luvun diesel-Mersu tai vaikka ympärivuotisessa käytössä vieläkin oleva 60-luvun Valiant.Tavallisia arkiautoja, mitä ei missään enää muuten näe.

    Jenkkiautojakin(mitkä henkilökohtaisesti kiinnostaa eniten) parkkiksella oli 3 kertaa enemmän kuin Pirkkahallin parkkiksella pari viikkoa sitten... Ja kaikkea sopivasti sekaisin(rodeja, mobiileja, customeita ja muskeleita)

    Kyllä 90-luvun Porschetkin on hienoja autoja, mutta niille on omat tapahtumansa. Ei siinä mitään, kiinnostavia laitteitahan nekin on, mut ei tässä yhteydessä. Kyllä niistäkin tulee tarpeeks vanhoja joskus.... 8)
     
  7. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    "Classic Car Show" - Classic sanan merkitys taitaa olla hebreaa useille?
    - Sitä ei todellakaan ole joku 4dr tolppaneekeri 3v ohjausputkessa... Ei, vaikka isällä, enolla ja sedän naapurilla oli sellainen ja siihen oksennettiin sata kertaa lomamatkoilla.
    Tiukka 30v on 100% Pussihousuhommaan rypyt otsalla. Toimiva 25v Museo-sääntö ryssittiin että ei tule liikaa nuoria mukaan huru-ukkojen porukkaan.
     
  8. debner

    debner Gearhead

    Mutta Classic Motorshow puolestaan on tätä, onneksi:

    Mikä on classic motorshow?
    Classic Motorshow on Suomen suurin klassikkoajoneuvonäyttely. Nähtävillä on satoja menneiden vuosikymmenten klassikoita ja arkipäivän nostalgiaa, alan asiantuntijoita, merkkikerhoja, kauppiaita, kunnostajia,

    Ainutlaatuista tapahtumassa on sen monipuolisuus. Classic Motorshow ei ole suunnattu vain tietyn lajin klassikkoajoneuvojen harrastajille, vaan tapahtuma kokoaa kaikki alan harrastajat yhteiseen viikonloppuun.

    Ajoneuvokerhojen osastot tarjoavat yleisölle mainion mahdollisuuden tavata oman alansa intohimoisia tietäjiä ja osaajia ja löytää näyttelystä juuri se oman nostalgiakokemuksen herättävä ajopeli. Näyttelyn ehkä useimmin kuultu huudahdus onkin "Voi, meidän vaarilla oli just tuollainen!"

    Yksi suosittu näyttelyn erityispiirre on messukeskuksen edustan pysäköintialue johon pysäköivät ilmaiseksi kaikki 30-vuotiaat ja sitä vanhemmat ajoneuvot. Tästä parkkialueesta on muodostunut elävä ja alati vaihtuva osa näyttelyä joka kannatta katsella läpi niin näyttelyyn tulleessa kuin lähtiessäkin.
    Messukeskuksen omien pysäköintialueiden lisäksi järjestäjä on varannut veloituksetta näyttelyvieraiden käyttöön myös kaikki lähialueen saatavilla olevat pysäköintialueet, joten pysäköintitilaa löytyy kävelyetäisyydeltä.

    Tervetuloa viihtymään!

    http://www.classicmotorshow.fi/yleista/
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Niinhän siellä tehdään. Parisen vuotta sitten minunkin autoni vieressä nurmikentällä oli punainen 80-luvun loppupuolen Hiace-umpipaku. Ei siis mikä hyvänsä arkinen käyttöauto :rotfl:
    Edit: Kun tarkemmin mietin, niin 90-luvultahan se oli.
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear

    Taisi olla jopa maailman nopein auto kun ensiesiteltiin joskus -84 ?

    Tai ainakin hyvin lähellä.
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Keskustelu alkaa nyt mielestäni etääntyä itse tapahtumasta ja kosketella lähinnäkin ajatusta mikä on harrasteajoneuvo ja mikä ei?"
    Haku-toiminnolla löytynee samaisesta aiheesta lisää vääntöä :rotfl:
    Jotenkin kuitenkin ajattelisin, että järjestävällä taholla on oikeus määritellä omaan tapahtumaansa säännöt ...
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Näin on. Ja tämä tapahtuma on hyvä juuri tällaisena kuin on.
     
  13. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mielenkiintoista... [​IMG] -Ja väitellään vasta parkista...

    -Mutta missä on geeteearse..?
     
  14. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Tommonen hiace on jo super harvinaisuus Suomessa! 99% maatunut pois ja loput laivattu Keniaan! :rotfl:
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Kouvolassa ei ole kuin yksi siistikuntoinen vanha hiase ja sitä tuskin myydään afrikkaan :wink:
     
  16. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    niin, eipä niitä ole aina myydä tarvinnut ja ovat silti löytäneet tiensä afrikkaan...
     
  17. mikki72

    mikki72 Gearhead

    tollanen harvinaisuus on kai taas nähtävänä historikki kisassa ahvenistolla harrasteautojen paraatissa..
    http://race.kuvat.fi/kuvat/2011+Historic+Grand+Race/Paraati%2C+N%E4yt%F6sajot/HGR1p+967.jpg

    :wink:
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei helvetti... :rotfl:

    Nimim: Aamukahvit näppiksellä
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sivulla 3 kuva mun ex Pösö 404 pininfarina avo BK-333. Löytyykö muita kuvia? Tällä kännykällä kestää yli minuutin kun sivu aukee. Jos joku voi laittaa suoran linkin niin repeli kiittää.l
     

Kerro tästä muillekin!