5.0 street musse projekti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja maverick, 28.12.2010.

  1. maverick

    maverick Gearhead

    Moro,

    U.H.O racing/Bee-One karavaani lähti juuri tamperetta kohti! Eli ei muuta kun heti huomis aamusta meidän osastolle ihmettelemään ja tekemään ostoksia! 8)
     
  2. maverick

    maverick Gearhead

    Tänään tuli laatikkoa testattua, 2 vaihdetta löyty eteenpäin, mut pakki oli hukassa...sit loppu vielä bensa. Nyt on taas bensaa ja vissii pakkikin
    löytyy huomen, kun viisammat kerto missä se on. :oops:
    Muuten auto kohtuu kunnossa ja huomenna saapuu kaveri jenkeistä 2 viikoksi jeesaamaan tiimiä, eli odotukset on korkeella.
    Ens viikolla sitten motoparkkia kohti, kovat kähinät tulossa! Tulee kaikkien aikojen mielenkiintosin street eliminaattori sunnuntaina.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pakki päälle ja breikkinappii. Ehdin ennen niit viisaita.
     
  4. maverick

    maverick Gearhead

    Olit vasta kolmas, eka oli seinäjoen John Force ja toka kartanokosken kakkonen.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mut viisaist ei siis vieläkään oo kuulunut mitään..., ehkä niilt tulee sitte perusteellisempi vastaus.
     
  6. 440

    440 Gearhead

    8) Uhohan ei uskalla ajaa täysillä edes loppuunasti kun meinas heittää PG:n vapaalle........ =Uhon Tuho :poff: :poff:
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä PG:n voi heittää maalin jälkeen vapaalle, mut TH400:sta ei. Tai voi senkin, mutta räjähtää melko todennäkösesti.
     
  8. maverick

    maverick Gearhead

    JW transmissionilta tuli tällänen vastaus kun kysyttiin vapaalle heittämistä maalin jälkeen..
    We suggest to leave the vehicle in high gear while the car slows down. Please do leave the car in high gear. Thanks.
    Eli isoimmalla vaihteella jarrutus!
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Tuota mä olen vähän ihmetellyt, kun jostain videoista bongaillut että jengi vetää vapaalle heti maaliviivan jälkeen. Mikähän siinä lie pointtina... veivien säästö kenties, kun rundit tippuu nopsempaan? Vai liekö joku muu spesiaalijuttu?
     
  10. mk76

    mk76 3rd gear

    kivinummi sano joskus kun olin dynos että aluveivit ei oikein tykkää kovasta moottorijarrutuksesta
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sorry topicin OT!

    Voippa olla.

    Mutta äkkiä kuvittelisi, että aika monessa rata-autossa on myös köykämiiniveivit ja niitä tuskin vedetään vapaalle aina mutkan tullen. Ja rassaahan se imutahtikin sitä veiviä aikalailla samaan suuntaan veto päällä, kun sen männän pitää sitä ilmaa ryystää sisään.

    En tiedä, mutta kunhan ihmettelen ääneen. En muista motteja lojahtaneen jarrutuksen aikana, mutta voihan niinkin olla käynyt.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Kuulemma alumiiniveivit ei tykkäisi siitä moottorijarrutuksesta mutta en tiedä sitten kuinka nopeasti ne siitä hajooa. Meillä meni eka sarja 120lähdön jälkeen vaihtoon ja toisella ajettiin n.75eikä vielä ollu ongelmia. Mitään tarkkoja mittauksia ei kyllä suoritettu.
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Niin mutta tässähän on ylipaine imusarjassa niin männän ei tarvi imeä vaan ottaa vastaan mitä tarjotaan :rotfl:
     
  14. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Täässä paras Golf maila

    Muodikas, tyylikäs, kevyt ja kätevä, paras valinta golfin harrastajille: http://x.vu/250824
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sellanen yleinen käsitys tosiaan on, et alsaveiveillä ei pitäis moottorijarrutella. Ja kyl ihan trendi monilla on PG:lläkin tökätä vapaalle maalin jälkeen. Mut jos moottorijarruttaa, ni ykköselle ei kannata heittää.... :rotfl:
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Onkohan joku spämmäri kaapannu Henkselin tunnukset, kun jutun taso on yks kaks muuttunu tollaseks googlekieleks?
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei nii :p
    Tai no, onhan siellä yleensä Kivinummilla uusia pantoja sun muuta tarvittavaa varikolla kaupan niin ei toi ykkösellä jarruttaminenkaan het maaliviivalta tuu kun vähä vaan kalliimmaks ja siinä lähtöjen välillä työläämmäks :rotfl:
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kakkoselta ykköselle ei sitte vaihdeta muutaku täysin paikallaan, ei pienestäkään vauhdista. Panta kuluu turhaan muuten.

    Ja sitte toi vapaalle heittäminen PG:llä maalin jälkeen on mun mielestä hiukan turvallisuusjuttu. Teräsveiveillä en heittäis vapaalle, saa moottorijarrutusta heti hiukan lisäksi. Alsaveiveillä varmaan sitte on parempi heittää vapaalle. Mut TH400:lla siis ei missään tapauksessa.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ymmärrän jossain kuuden sekunnin prostockimotissa, että sillä saa tuplattua tai triplattua veivien kestoiän, kun niitä kihnuutetaan menemään lähemmäs 10k rundeilla, mutta laskeeko joku noiden syklit niin tarkalle, että uskaltaisi jättää sen varaan tavan harrasteautoissa?

    Lisää OT:ta ja pohdiskelua...
    Jos ei mennä myötörajan yli, niin ainehan ei muotoaan pysyvästi muuta. Venyy kyllä, mutta palautuu. Eli yhden lähdön aikana burnikset ja jarruttelu päälle tulisi korkeintaan 20 sekkaa "rääkkiä" veiveille jollain 8-12 sekunnin autolla, mikä on jo aika pirusti. Oletan, että myötöraja ei ylity alle 4000 kierroksen missään vehkeessä.
    Jos rundit olisi 8000 koko tuon ajan, se tekisi siis 2667 iskua per lähtö. 50 lähdön vuositahdilla tommoinen veivi kestäisi 15 vuotta, jos lähdetään siitä kahden miljoonan syklin kestosta köykämiiniveiveillä (KVG:n tulosta useasta foorumista ja mutulähteestä ja 75 vuotta, jos käytettäisiin teräsveivejä 10M kaavalla. Tai vastaavasti siis 800/4000 vetoa.

    Missä meni pieleen? Nojoo, on erilaisia rundeja ja eri painoisia mäntiä mutta niin pitkään kun ei ole venymäliuskoja käytettävissä ja speksejä että koska napsahtaa, niin voidaan vain arvailla että oliko hyötyä vai ei. Vai rikottiinko turhaan aski :lol:
     
  20. maverick

    maverick Gearhead

    Motoparkista terveisiä:
    4 kierrosta tänään streetissä lajiteltiin ja tais suurin osa kärsiä ongelmista. Tuloksista ei tarkkaa tietoo mut jotain varauksin, vippi 9.0, Rajamäki hienolla natikilla 9.5, Hituri uudet enkat 9.5s. Muista ei tarkkaa tietoo. Meidän Bee-One tiimillä myös ollut haasteita, talven tehonlisäys tuonnut lisää haasteita. Moottori toimii hienosti, mut sais voiman rataa..
    Ahtimen hihnaa on paukkunu poikki, Tuulilasin listat lentänny mäkee....
    Paras aika 9.4s pumppailen koko matkan. Puolivälissä nopeutta ollut parhaimmillaan 210km/h, eli voimaa on. Perävälitys myös vaihtuu tän kisan jälkeen, 3.90 tuntuu olevan liian tiukka, 300m kohdalla nopeus 245 ja kiekat tapissa. Seuraavaan kisaan toivottavasti tulee 3.5 välitys ja samalla toivottavasti auton käytös rauhottuu ja päästää vetää isoo kovaa. Huomenna tuloo mielenkiintonen eliminaattori, pystyykö v8 autot haastaa neloskoneiset?

    Never lift lapa!
     

Kerro tästä muillekin!