Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    jeppis. mutta vielä kysymys kuuluu, mikä johto pitää katkaista että saa laitettua katkaisimen väliin ja sen kautta kytkemään lukon päälle ja pois? tps anturilta, ilmeisesti, mutta mikä niistä kolmesta? maa? haluan kuitenkin että nelonen kytkeytyy normaalisti... äkkisiltää en oo löytäny kytkentä kaaviota viel...
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    mulla toi säädettävä potikka (konehuoneesta) ei toimi ollenkaan , ruvenn
    u vittutaan koko idea. ostan jossain vaiheessa orkkis tps:n ku lakkaa köhtymästä..
     
  3. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Ei tuo od offilla lukon kytkeytyminen aikaisin ole ongelma, mutta nelosella se voisi kytkeytyä hieman myöhemmin.
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    Eiku laatikon liittimeltä. en muista nyt että mistä löyty niitä kuvia jotta tiedät mikä liitin.
     
  6. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Se sama (54) johto, millä ohjataan katkaisijalla lukon pakkokytkentää jätetään normaalisti ehjäksi. Eli siitä vain ryöstetään pakkokatkaisijalle johto. Kun sen (54) johdon katkaisee niin lukko ei mene päälle? Olenkohan aivan hakoteillä? Tuolla sivun alaosassa on juttua siitä.

    Disabling Torque Converter Lockup

    En ole vielä lukon pakkokytkentää tehnyt. Täytyy vielä selvittää kytkentä, että se lähtee pois kun painaa jarrua.
     
  7. masina8

    masina8 3rd gear

    dodge ram 4x4 cummins

    no nyt ku kaikki" hakee säätöjä laatikoilleen ni suunnitelkaas samalla köyhän miähen tiptronikki eli napit /viiksi vaan ratin tykö josta saa napsittua pakkojännitteitä lootalle ja valittua mieleistä pykälää ku en oo ite joutanu perehtyy asiaan ni vois sit apinoida vaan täältä :D
    Ja tps on helppo korjata ainaki väliaikaisesti niin ku mä tein---
    poppariterällä reikä alareunaan ja yläreunaan.. siihen koteloon ihan paikallaan ollessa onnistu. Sitten sormi tulpax alareikään ja contact cleaneria
    yläreiästä tupaan täyteen .. ja välillä sormi pois eestä ni huuhtoutuu puhtaax
    Mulla alko ainaki pelaamaan ihan ok moisella hoidolla.. mut sitte tuliki se pumppuvika , joka halvaannutti koko malmikasan tuonne kuusenjuurelle ja samalla miehestä innostuksen ameriikan ihmeisiin. Summasummaarum..
    nissanin tekniikkaa kun laittaa ni jenkkikin pysyy liikentees
    :poff:
     
  8. kvt

    kvt Gearhead

    Onko kukaan asentanut tällaiseen -04 Ramiin 3"-4" korin korotus sarjaa? Onko asennuksessa tajuton homma ja joutuuko siinä jatkamaan ohjausakselia sun muuta? Entä mistä tuollaisen sarjan sais edullisimmin, tai olisko jollakulla jopa ylimääräistä myytävänä.
     
  9. dustez

    dustez Gearhead

    -ahtoputket muutos
    -akunpiuhoja
    -ilmastointi
    -ohjausakseli
    -puskurien kannakkeet
    -lämppärin kennon letkut
    -astinputket
    -syylärin siirto
    -cooleri yms. ac kennot kaikki siirtyy

    helpommin alustasta nostaa, tai maku asia.
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead


    Niin ja 3" on lain puitteissa maksimi korikorotus.
     
  11. kvt

    kvt Gearhead

    Joutuuko siinä tosiaan noin järjettömästi tekemään muutoksia? Yritin netistä katsella asennusohjeita ja kuvia siitä mitä osia korotussarjassa tulee, niin käsitin ettei tarvis paljon muuta muuttaa kuin ohjausakseli, paisuntasäiliön letku ja sitä tuulitunnelia syylärin takaa ja muut menis suunnilleen kiinnityksiä irroittamalla/muuttamalla. Niin ja tietenkin nuo puskurit siirretään, mutta nekin osat on sarjassa mukana. Mut jos tosiaan ahtoputkia, ilmastoinnin putkia, lämppärin letkuja, akkujen piuhoja ja vielä syylärin ym joutuu siirtämään, ni pitää kyllä vielä vähän harkita asiaa. :eek: :D Tuo korin korotus houkutteli sen takia, kun mulla on jo parin tuuman korotus alustassa ja tuollaiset 5" alustan korotukset on jo pirun kalliita verrattuna korin korotukseen. Enkä muutenkaan haluais muuttaa alustaa yhtään kovemmaksi tai muuta, ku se on nyt mun mielestä mukava, eikä viitsis ottaa riskiä että pilaa ajettavuuden tollasen takia.
     
  12. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Ite vaihdoin tossa vuos sitte sentin pari korkeemmat akut kun mitä vanhat oli ja piuhat riitti just ja just. Eli ne nyt varmastikin jää aika nopeesti vajaaks.
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

    Ykköskoppanen ei vaatinu ku borgeson shaftin ohjausakseliksi jonka joka tapauksessa vaihdoin kun vanha oli väljä :D Takavalojen johdoissa oli noin 50cm ylimääräistä. Tuulitunnelista täyty vähän silpasta alareunasta niin hyvin mahtu. :poff: Tankin täyttöletkukin riitti... Puskurit on do it by yourself tavaraa niin ei haittaa vaikka vähän korkeus muuttuukin :D
     
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Saetkae (jos kirjoitin oikein) oli näköjään päässyt Dodgellaan, viikinkivene perässä oikeen Turun Sanomien etusivulle 8)
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

    Haa. näköjään Turun Sanomien sivuilla on videokin siitä:
    http://www.ts.fi/tstv/?id=6717765&type=recordvideo 8)
     
  16. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Toi lukon pakko ohjaus namiskan laitto kyllä ratkaisi omalta osalta noi laatikko murheet nyt ei enää heittele lukkoa pois päältä omine aikoineen mitä se tossa aiemmin teki.

    Yksi kysymyskin olisi: kestääkö vakio loora tota kolmoselta lukkopäällä vaihtoa neloselle??
     
  17. Frösä

    Frösä 2nd gear

  18. dustez

    dustez Gearhead

    joo om siinä vitusti hommaa ja ei saakkaan ku 3" koreja vissiin, sit tosiaan tankin täyttö putket yms. kyllä itte lähtisin alustan korotuksesta jollei sie jo satu kuuttaa tuumaa valmiiks oleen.
     
  19. dustez

    dustez Gearhead

    joo on siinä paljon hommaa jos kunnolla tekee ja ei saakkaan ku 3" koreja vissiin, sit tosiaan tankin täyttö putket, manuaalijakiksen keppikin pitää moldaa yms. kyllä itte lähtisin alustan korotuksesta jollei sie jo satu kuuttaa tuumaa valmiiks oleen.
     
  20. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Jaa, että oikkein etusivulle :eek: :D
    Joo, sinne Turkuun paatti vedettiin Hollolasta. Hyvin kulki, vauhdin pysty hyvin pitämään 80-90kmh ylämäissäkin. Keskikulutus koko reissulle 18,7l/100km. (100km tyhjänä, 200km paatti perässä, 200km tyhjällä trailerilla, 100km tyhjänä) Ja nopeustestaus kotimatkalla aamuyön tyhjällä moottoritiellä, 205kmh gepsillä :D Vasta 6 ohjelmalla ja ahdot rajattu 35psi. Vielä löytyy isompaa suutinta, imusarjaa ynnämuuta pientä hallin hyllystä... ;)
     

Kerro tästä muillekin!