ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    ..."Varma ostaja" Evo. 2
     
  2. Tuossa mietiskelin, että kuinka pahasti sun on täytyn sanoo sille setämiehelle(?) jotta oot saanu sen itkemään. :rotfl: Ellei se setämies ollu joku hurjan herkkä tai muutenvaan eriskummallinen hiihtäjä.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ^Ei sais nauraa, mut kyllä sama kävi mielessä. :rotfl: Liekö kaveri ollu jo ennestään sitte hiukan "liikuttuneessa" mielentilassa...?
     
  4. slantti

    slantti 1st gear

    Olin varmaan itte ihmeellinen ostajakandinaatti. Nettiautossa pitempään seurannut yhtä vectraa emännälle. Ennestään on -98 vekkuli emännällä.
    Superlatiivit myyjällä et on varmaan suomen siistein ja ei mitään vikaa missään ja kaikki toimii.
    No kävin autoa kattomassa ja heti pisti yleinen nuhjuisuus sisustassa. Päältä oli kyl lommoton, ruosteeton. Vaihdekepin nahkasuojus kulahtanut rikki ja kun takaluukun aukasin siellä oli jos jonkinlaista laudan pätkää ja sahanpurua. Äänieriste irti pohjalevystä ja kivasti vihersi = hometta. Ja myyjä hokee taukoamatta miten on siistissä kunnossa. No eukon auto putsattu viime syksynä viimeeksi eikä oo niin suttunen kuin toi laite oli. En omasta mielestäni ole mikään pilkunviilaaja mut oon huomannut aikojen saatossa kuinka kaukana on eri ihmisten näkemys esim. sanalle siisti tai hyvä. Totesin myyjälle vielä etsiväni sitä oikeaa.
     
  5. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Samoin ruosteeton ja huollettukin ovat vähän liian venyviä käsitteitä.
     
  6. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    No onhan se auto huollettu jos just viime viikolla vaihdettu uus wunderbaumi ja hommattu turvavyönpehmusteet liekkikuviolla! :lol:
    Samat kriteerit ilmeisesti myös riittää että voi mainostaa mummonsa vanhaa Puntoa tuning autona
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Taas oli yksi tosiostaja toissa sunnuntaina soittelemassa.
    Teki tarjouksen, jota sanoin miettiväni.
    Lupasi soittaa seuraavana päivänä.
    Mitä pitempään tässä olen toista viikkoa miettinyt, niin tuolle kaverille en myy kuin ilmoitetusta hinnasta ja rahat kouraan periaatteella, jos sittenkään.

    Tuskin tuo ostoksille kuitenkaan on tulossa.
     
  8. baroniboy1

    baroniboy1 1st gear

    lieneekö joku sukupolvenvaihdos tapahtunut ostajien keskuudessa, aika uskomattomia tilanteita tulee nykyään vastaan.. tai sitten itsellä on vaan huumori vähissä
     
  9. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Jaa, musta tuntuu että olisi kannattanut suoraan kieltäytyä neuvottelemasta lopullista hintaa puhelimessa tai esittää vastatarjous. Tosin se ei kyllä ole hyväksyttävää että luvataan soittaa, muttei oikeasti soiteta.
     
  10. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Samaan kategoriaan kuuluu myös "juuri katsastettu".

    Paras omalle kohdalle osunut oli, helmikuussa "juuri katsastettu" tekstillä mainostettu, joka oli katsastettu viimeksi edellisen vuoden elokuussa...
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    No okei, lisäks pitäs olla kyl vajaastivirtaava ilmansuodatin.
     
  12. myjoy

    myjoy 1st gear

  13. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Väärä osasto, pitäs olla ihmeelliset myyjät... :rotfl:
     
  14. slantti

    slantti 1st gear

    No tuli lauantaina sit ostettua emännälle Saab 9-3. Omasta mielestä ainakin vielä onnistunut ostos. Se vaan herätti itsessäni hilpeyttä kun viimestä hintaa hierottiin kohdalleen, niin autoliikkeen tarjoukseen vastasin ,että siihen kuuluu ne minun mielestäni ihmeelliset "toimituskulut". Myyjä tuumaa,että ne tulee aina autonhinnan päälle. Sanoin ostaneeni auton aina ilman mitään toimituskuluja erikseen. No myyjä sano sitten maksavansa kulut omasta pussistaan :rotfl: .
    Mielestäni on vähän outoo, että pitää maksaa siitä kun myyjä tekee auton kauppakirjan sekä täyttää rekisteriotteen ilmoitusosan. Siis tämä liike ei pystynyt edes hoitamaan autonrekisteröintiä eikä vakuutusta siellä liikkeessä!
    Edellisen auton kun ostin ei tarvinnut käydä erikseen katsastuskonttorilla eikä asioida vakuutuyhtiössä. Näkyy monessa liikkeessä nuo kulut olevan 50-90 euroo. Mihin se tuokin ero perustuu.
     
  15. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    se perustuu kusetukseen,
    eihän maitopurkistakaan tarvi maksaa toimituskuluja tai jos tarvii niin se on jo siinä hinnassa.
    sen mä kyllä käsitän et joku rintaj*****o tai jonkun muun autoliikkkeen auto ajetaan toiselta
    puolelta suomea sun kotikaupunkiin niin siitä tulee kuluja jos oot sitä ostamassa.
     
  16. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    puhelin soi maanantaina aamupäivällä. mies soittaa kyselläkseen myynnissä olevasta autostani. vastailen kysymyksiin. mies esittäytyy autokauppiaaksi (jonka seikan jo tiesinkin fonecta caller-ohjelman takia) ja kertoo etsivänsä liikkeelleen maskottiautoa. keskustellaan vielä hinnasta, ja lupaan katsastaa auton ennen kauppaa. mies tähdentää vielä olevansa tosimielellä liikenteessä, ei mikään renkaanpotkija. sovitaan että soitan kun auto on katsastettu. laitan haalarit päälle ja lähden vielä ennen iltavuoroa tallille.

    keskiviikkona soitan miehelle, kerron että auto on katsastettu ja noudettavissa. miehellä on kiire, sovitaan nouto torstaille vaikka olenkin koko päivän töissä; kyllähän sitä ruokatunnilla ehtisi. mies sanoo tulevansa rahanipun kanssa, kauppa on nyt sovittu.

    torstaina soitan kertoakseni tarkemman osoitteen. ilmenee että ovat juuri matkalla.. kouvolaan. :eek: ilmoituksessani kuulemma luki, että kouvola. :eek: kerron että auto on valkeakoskella, kuten ilmoituksessa lukee. sovitaan, että miun kaveri tulee paikalle myymään auton kun kerran myähästyvät.

    parin tunnin kuluttua tulee viesti, "täytyy hakea auto jonain toisena päivänä". tiedustelen vielä josko olis tiedossa jokin sopiva päivä, "täytyy kysyä vaimolta". soitan vielä, kuulen perhe-elämään liittyviä selityksiä.

    lopulta ehdotetaan viikonloppua, silloin kuulemma sopisi. miun pitäisi vaan tuoda autoa vähän vastaan, ehdotetaan jyväskylää. (miulta melkein kolmen tunnin matka, häneltä ehkä tunnin.) lähtökohtaisesti en ole kiinnostunut viemään autoja mihinkään, mutta ehdotan kuitenkin josko lahti olisi hyvä paikka kun sinne olisi sattumalta muutakin asiaa. mies tinkii tapaamispaikan heinolaan, ja tähdentää vielä että on ihan tosimielellä tekemässä kauppaa.

    tänään perjantaina tulee tekstiviesti, "Tuli tuost harraste autosta perhe riita ni ei tulla hakemaan sitä" :eek:

    vastaan jotenkin siihen suuntaan, et saa kaupan päälle ilmaista mainosta autokaupalleen.. et piti tääkin nähdä et autokauppias menee puihin.

    no en ala mainitsemaan tarkemmin herran tai liikkeensä nimeä.. ihan kiva et ilmoitti etukäteen. tiedänpä kuitenkin ettei tarvi savon suunnalta ostaa autoja autoliikkeistä. ei oo kyl onneks syytäkään.
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Taitaa olla niin että kun siitä emännästä aletaan puhua ei niistä kaupoista enää tule mitään.Joku psykologinen juttu ehkä???

    Itselläkin kävi kerran sellainen tyyppi joka vei paljon aikaa ja väänteli antennit ja kaikki vipstaakit,koko ajan oli kyllä vähän outo fiilis siinä.Lopulta sanoi ettei ota mitään riskejä vaan tuo emännän tänne katsomaan autoa,,emäntähän autosta ulos astuttuaan heti tyrmäsi tomerasti hankkeen ja ostokohteen.

     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Toi akkaan vetoaminen puihin menneissä kaupoissa on varmaan väsyneimpiä juttuja mitä on, ja sillon ku se akka ja sen mielipiteet otetaan esiin ni kaupoista ei tosiaan tunnu tulevan mitään... :odroll: Sit kun se akka menee kauppaan ton vässykän miehensä kans ostelemaan kenkiä/laukkuja/huonekaluja/whatever muutamalla satkulla (tai tonnilla...), ni veikkaan et se "mies" tuskin sanoo et "sori, nou kän duu, ku tää on niin ruma/epäkäytännöllinen/minä en tykkää"?

    Mun eksä rupes vihjailee sillon noin vuosi sitten ku olin ostamassa tota allekirjoituksen kulkinetta, et "autoon sulla kyllä löytyy rahaa, mut ei muuhun". Siinä vaiheessa joutu ilmoittamaan vähemmän rakastavaan sävyyn, et olin lupautunut ostamaan tuon auton jo ennen ku alettiin edes olemaan ton eksän kans, toisekseen mä myin OMILLA rahoilla ostamani aspenin, ja käytin myös veronpalautukseni sekä kesälomarahani rahoittaakseni ton auton oston, joten en näe tässä oikein ongelmaa. Ei nähnyt sen jälkeen hänkään ongelmaa... Tai ehkä näki (viiveellä), ja siks oon nyt sinkku. :rotfl: Mut mieluummin näin ku "kuohittuna" jeesjees-miehenä.

    Ja mainittakoon et noita harrastehommia oon aina pyrkiny tekemään oman kukkaroni mukaan, ja mielestäni suurimmaks osaks jopa onnistunu siinä. Mut jos mä välillä käytän rahaa myös autoon, sen lisäks et ostan ruoat ja yritän välillä viljellä romantiikkaakin yms. ja heti aletaan aukomaan turpaa "ettei rahat riitä muuhun", ni ehkä ihan pikkusen nousee niskakarvat pystyyn. :mad:
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    miulle on täysin yhdentekevää vaik olis ollu anoppi joka kielsi, täysin yhdentekevää.

    kummeksun lähinnä sitä, et kyseessä oli autokauppias. mahtaa olla melkonen autokauppa, jos pitää kotoa kysyä lupa hankinnoille. ja vähän jännä, et se vaimo-kulta rupes kinaamaan vasta päivää sen jälkeen ku auton olis pitäny olla jo liikkeen pihassa, tai kotopihassa.. ihan sama. toisaalta siinä on kyllä hienosti yhteensopiva pari, toinen ei osaa lukea, ja toisella on sytkä hilusti myöhäsellä.

    ei miulla tästä muuta.
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ^ :rotfl:

    No juu, mä nyt kommentoin noin niinku yleisesti, en tuota sun tapausta niinkään. Mut totta tosiaan, jos autokauppaa(kin) pyöritetään akan ehdoilla, ni jää varmaan aika lyhyeks se ura. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!