pellinvääntöä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Jäpälä, 12.12.2002.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Sepä saattaa asia olla niin, että jos pellinvääntämisellä aikoo tienta elantonsa, niin pitää tehdä sitä mitä asiakas tilaa. Siis Voortin koppaa.
     
  2. risto-olavi

    risto-olavi 2nd gear

    Saahan sitä toki yrittää, mutta kun katsoo automuotoilua viimeisen sadan vuoden ajalta, niin innokkaat amatöörit eivät ole kovinkaan monta onnistunutta autoa saaneet muotoiltua. Itse asiassa mieleen ei tule ensimmäistäkään vaikka onnistumiseksi riittäisi se, että lopputulos on edes kohtuullisen tasapainoinen. Siksi pidän keskittymistä rodin osiin ja customeihin huomattavasti parempana valintana. Muuttujakenttä on paljon pienempi kun hyödyntää valmiita muotoja soveltuvin osin ja tulokset sitten sen mukaisia.

    Kummallisten autojen kopioimisella ei saa kuin hullun leiman otsaansa, onhan ne aidot kuitenkin jo olemassa. Sitä paitsi huonoja Auburn-kopioita on Suomessa jo riesaksi asti.
     
  3. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Niin, jos osaa vääntää peltiä haluamaansa muotoon, niin se ei meinaa että olisi joku Virgil Exner, Harley Earl tai Gordon Buehrig. Kyseiset designerit tuskin osasivat vääntää peltiä edes kulmaraudaksi mutta kynistään jättivät lähtemättömän jäljen historiaan.
    Arkkitehti osaa suunnitella talon mutta ei se ehkä itse osaa sitä muurata, valaa, vetää putkia ja sähköjä... Eikä tarvitsekkaan.

    [​IMG]
     
  4. Buddy

    Buddy 1st gear

    ^^
    Eiks toi ol Delahaye?
    Hieno!
     
  5. JanneK

    JanneK 3rd gear

  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tommoseen Delahayeen törmäsin Petersenin automuseossa. On muuten vaikuttava peli luonnossakin.
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Joo... Onhan tos mun itsekorittamassani "Bedrodissa" pari kompromissia jotka harmittavat minua mut olen kuitenkin siitä lähes varma ettei suuri yleisö tule niitä huomaamaan. Yritän toisaalta karsia sellasia pikkuvirheitä pois jotka yleensä paljastavat heti omavalmisteet kuten verhoilujen kiinnitykset ja sovitukset.
    Seuraavassa omakorisessa autossani toivon kompromissien olevan lähes nolla... :wink:
    Siitä tulee kutakuinkin tällainen jos ikää ja terveyttä riittää sen tekemiseen...
    http://kuvablogi.com/nayta/3406485/
    Nimestä joku saattaa arvatakin mikä auto olisi kanta-autona. :D
     
  8. JanneK

    JanneK 3rd gear

  9. Juppee

    Juppee Gearhead

  10. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joskus on tullu ihasteltua. Laatuhommia!
     
  11. sheetmetalbully

    sheetmetalbully 1st gear

    buddy on mun mielestä oikeassa fordia tehtiin jo tehtaalla miljoonia ja ford on aina ollut keskiluokan työväen auto :lol: .itellä kans riihes yks fjoord odottelee mut kiinnostas rakentaa jotain tollast esim. auburn replica yms.
     
  12. pv

    pv 1st gear

  13. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    willyksessä on väännetty peltiä aika ripeeseen tahtiin :D
     
  14. Otto

    Otto Gearhead

    Hienoa työtä toi Willys!
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Willys on niin ruma auto etten huolisi edes alkuperäisenä nurkkiini, saatika sitten kopiona. :D No... Makuja on monia sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli. :odroll:
     
  16. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Asiallinen tuo willys projekti! 8) *tykkään* :lol:
     
  17. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Heavy Strömmer on aina tehnyt mahottomia peltihommia. Muinaisuudessa ajeli chopatulla ja sektionoidulla Duetilla, jonka sitten silpoi ja muutti huimaksi Kustomiksi... Ja sitten se jutussakin näkynyt läskilokari Ford...
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Vois jäädä etulokasuojat tekemättä aika monelta sepältä... :eek:
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    :D Niinhän sitä saattaisi luulla kun vanhoja kuvia liitetään parin päivän välein. Kolme vuotta kuulemma menny, tosin "vapaa-ajalla" iltaisin näperrellessä. Kolme vuotta on kylläkin monelle tekemätön paikka yksinkertaisimmissakin töissä... Loistavaa käsityötä ja upeat muodot Willyksessä.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!