Caprice -82 uusi ohjaustehostin ei tehosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja JOVA, 15.5.2012.

  1. JOVA

    JOVA 1st gear

    Elikkäs mulla on -82 caprice joka alunperin oli diesel, jossain välissä sinne on vaihtunut jostain 70 luvulta lähtösin oleva olds 350 Cid kone.

    Ohjaustehostin on mitä ilmeisemminkin edelleen dieselin tehostin, ainakin tähän johtopäätökseen tultiin kun neljättä ja vihdoin sopivaa pumppua haettiin pahasti vuotavan tilalle.

    No nyt on saatu tämä ohjaus/jarru tehostin paikalleen, letkut kiinni ja järjestelmääkin saatu ilmattua jonnin verran, mutta nyt on ongelma.

    Auto on nyt jälleen ajokuntoinen, mutta jarrua saa runnoa nii että peläkää selkänojan pettävän, ja moottortieltä ei huvita poistua ku se on ainoa paikka missä rattia jaksaa jotenkuten pyörittää.

    Nyt kaivataan ideoita, että missä vika?
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mihin sulla on kytketty painelinja pumpulta?
     
  3. JOVA

    JOVA 1st gear

    Tota... kai mun on pakko myöntää etten oo mikään expertti näissä hommissa.

    Mutta linjat on just samal taval kun olivat ennen pumpun vaihtoa.
    1 menee suoraan simpukalle, 1 jarrutehostimelle ja toinenkin (takaisku?) jarrutehostimelle, ja ellen ihan väärin kattonu ni 1 menee jarrutehostimelta simpukalle.

    Tunnustettakoon että kaveri (joka on asentajana autokeskuksella) vaihto ton pumpun, mutta kun ei ikinä ennen oo jenkkejä ropannu, ja totes suoraan ettei oo tämmöstä viritelmää ikinä nähnytkään. koitan napsii aamulla vähän kuvia kun on valosampaa.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vika pumpussa tai jossain muualla. Ihan samanlaisia ne pumput sinällään ovat hydroboostin kanssa. Paluu ja lähtölinjoissa se ero on. Joko "uusi pumppu" on vainaa jo saapuessaan tai linjat ovat jotenkin ...
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Paine menee pumpulta jarrutehostimelle, jarrutehostimelta ohjaussimpukalle ja molemmista tulee paluu pumpun säiliöön.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja ilmaantuu aika nihkeästi, jos käynyt tyhjänä. Voipi vaan vaatia vielä
    lisätoimia sen suhteen.
     
  7. EvilMan

    EvilMan 2nd gear

    Oliskohan jollakin caprice 1990 vuoden ohjaustehostajasta kuvaa pala palalta miten se voi kasata ja purkaa.
    ja miten se hihnapyörä saadaan irti kun päässä on kuusiokolo mutta vaikka sitä kuinka vääntää niin mitää ei tapahdu. Siksi tarvitsen sellasen piiroksen kun korjaus kirjassakin on.
     
  8. Hävittäjä

    Hävittäjä 2nd gear

  9. Hävittäjä

    Hävittäjä 2nd gear

Kerro tästä muillekin!