Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. peedro2

    peedro2 1st gear

    ite kävin tammikuussa eka jenkin hakemassa,dodge d150 stepside.Sisältä oli ihan hylsy,askartelin paskartelin kojelaudan,matot,ovipahvit......leimasin viime kuussa(6vuotta viime katsastuksesta).Seuraavaks uus väri pintaan..

    Kuvii voin laitella kohan tiiän miten.
     
  2. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Omassa pikkarissa alkuun kans näytti et okei,pientä fiksausta tarvii runko.
    No nyt on laitettu takapäähän noin 3m 4mm rautaa,eipä sinne paljon vanhaa jäänyt.
    Itsellä jää suht rujoon ulkokuosiin toistaiseksi toi auto mut Capri3 mitä tyyliin maksoi noi peltiosat mitä westiltä ostit?
    Tässä kun aina saattaa noi suunnitelmat muuttua ja noista vanhoista ei varmaan kannata uusia taikoa.
    Itse tosiaan talven aikana pihassa uusinu autoon tuon runko osan,takapään jarru kilkkeet,lattiamatto,muuttanu taka-akselin jousien yläpuolelle,sisä helmat uusinu,hytin kulmat,lavanpohja puhallettu ja pulveri maalattu samoin sisälokarit edestä ja takaa,hytin jalkatilat piti uusia sekä niitten alla olevat palkit.tukivarsien ja lehtijousien puslat meni kanssa uusiksi sekä hytin kumit.
    ja joitain pienempiä juttuja.
    Ajoon pitäis nyt kesällä saada,akka ottanut aika rennosti ton puuhastelun,sanoikin et jos kesällä ei pääse ajamaan niin rentous loppuu..



    :argue: :argue:
     
  3. capri30S

    capri30S 1st gear

    etusisäloksut tais olla viidenkympin hujakoilla, lavan lokarinkaarien korjauspalat n.80e/kpl, takalaidalle tais jäädä joku 150e hinnaksi. Hytin takanurkat tais olla n.45e

    Tänpäivää purin etuloksuja pois, hemmetin hauskaa kun joku on tehnyt komeita ratsupaikkoja sisäloksuihin, ja hitsannut ne samalla lokasuojien ja sisäloksujen kiinnityspultteihin :mad:

    On muuten riittävän hyvin tehtaalla kiinnitetty noi etuloksut, ei ihan heti putoo :-?
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    Äitienpäivästä huolimatta oli aamulla aikaa (ja lupa!) rakennella pari tuntia, sain keulan purettua..
    Ylläri tuli etuloksujen muodossa, menee vaihtoon vaikka ei päällepäin pahalta näyttäneetkään.. mutta sisäpuolen kotelorakenne on reunoista hävinnyt. Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa esim. southwestin etuloksujen hinnasta?
    [​IMG]
    tossapa noita komeita ratsupaikkoja..
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nyt on ainakin tilaa vaihdella hehkut :lol:
     
  5. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Ilmankos painavat noi jenkit ku kaikki ylimäärä pultit isketty kiinni :D
    sulla sit vielä varmistettu et varmasti pysyvät sisäloksut kiinni.
     
  6. kunnes

    kunnes 2nd gear

    kui paljo painaa sisäloksut noi suunillee? jos repis helvettii painon takia? 89pic up
     
  7. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tuskinpa kannattaa painonsäästön takia, kura vaan lentää erimalliin. Tuskin noi yli viittä kiloo painaa/kpl..
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Onko kone jo niin loppuun asti viritetty et pitää ruveta autosta poistelee tavaraa? :rotfl:

    Kokemusta ainoastaan c-koppa moparin sisälöksuista, mut uskallan väittää et jos noi pikapin sisäloksut ei oo valettu lyijystä, ni anna ny niiden olla paikoillaan...
     
  9. kipikii

    kipikii 1st gear

    Nopeasti tänään tutkittua, moottori pyörii laturin päästä pultista pyörittämällä suht normaalisti kai? ei kevyesti, mutta ei raskaastikaan, yhdellä kädellä kuitenkin kun räikällä käänsi.

    Startti ulkoisesti selkeästi uudempi kuin auto, vois jopa sanoa että uudehko, tosin hiukan öljykylpyä saanut.

    Starttia hiukan hölläsin pulteista että sain ohi moottorin kehän menemään rattaan, startatessa siis edelleen solenoidi veti ja ratas pyöri iloisesti. Kone ei silti edelleenkään lähde pyörimään.

    Eli jotain häikkää on startissa tai virran saannissa kait?

    Alkaa jo epäileen että osaako ees antaa apuvirtaa toisesta autosta. Koitin myös nopeaan, niin että oli kaapeleilla toinen auto, josta virtaa steppariin ja sama tilanne edelleen veti kehälle mutta oletettavasti siis ei jaksa pyörittää konetta vaikka melko pienellä voimalla tuo käsin pyöri.

    Voiko siis oireilla noin, vapaana pyörii mutta kehällä ei jaksa konetta pyörittää, vaikka oli apuvirtaa ja koneen ei pitäisi isommin vastustaa.

    Eli startin irroitus siis edessä, kannattaako tuota kiunka paljon korjata kun rockauto mainosti uutta 50€ + kulut, eli satasen luokkaa varmaan uusi koti ovella.

    Ja sitten kysymys irroittamisesta, startti kait noilla kahdella pultilla kiinni kun niitä hölläämällä löystyi, mutta mistö ihmeen välistä kannattaa irroitella nuo johdot, ylhäältä ei meikäläinen taivu eikä oikeen alhaaltakaan ja johdoissa ei hirmuisesti varaa. Tyhmä kysymys myönnän, mutta melko noviisina mennään.

    Ja tosiaan pohjasta puuttuu vaihteiston ja koneen välistä alapuolelta tuo turbiinin "suoja pelti " suomen oloissa varmaan hyvä olla, täytyy metsästää jostain.
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    voi oireilla myös niin että irtonaisena pyörii. ota se irti ja laita miinus runkoon ja plussa kii. ja se kyllä nykäsee kunnolla jos toimii. purat sen ja vaihdat hiilet ja "laakerit" ja uskoisin että sulla pystyy myös solenoidin avaamaan niin putsaa sen kuparisen levyn sieltä sisältä (S10 blazeris oli prässätty solenoidi).
     
  11. kipikii

    kipikii 1st gear

    kyllähän toi ihan hyvin niinkuin nykäsi kun starttas...... mutta otan pois ja tutkin, solenoidi näyttäis juu olevan irroitettavissa
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    olisko sit ne puslat niin loppu et ottaa roottori runkoon kiinni kun starttaa? purkamalla selviää kyllä. ja olisko ne hiilet ja puslat maksanu jotain 10e luokkaa et kyllä siinä säästää jos tahtoo. voin muistaa hinnan väärin mut ei ne kalliita ole. ja kyllä se alakautta luulis piuhat mahtuvan irrottaa ja tietenki akku irti.
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    eli siis laakerit ei puslat.
     
  14. Frösä

    Frösä 2nd gear

    -83 suburbaniin vaihdettiin kaverin kanssa startti vuos vai puol toista vuotta sitten. Toinen piti starttia käsissään, kun oli irrotettu motin kyljestä (eli johtojen "varassa") ja toinen irrotteli johdot.
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead



    Starttisi voi olla ehjä ja irtaallaan räyhätä tehokkaastikin, mutta paikoillaan ei jaksa veivata konetta.
    Syynä on yleensä yksi jumiutunut hiili, hiili ei liu perille asti. putsaa hiilen ura ja hio hiukan hiiltä. pyöristä terävät kulmat.
    toinen syy voisi olla puslat tai päätyosa startissa, se voi olla halki tai vääntynyt, ja silloin akseli ei osu tukireikään vaai kolahtaa seinään tai jumii reikään. onko startissa tuki, jolla se tuetaan lohkoon?

    Maadoitus jos on huono, niin se myös halvaannuttaa startin tehokkaasti.laita koneelle apukaapeli maajohdoksi.
     
  16. capri30S

    capri30S 1st gear

    vastailen nyt jos joku muu tarvii samaa tietoa, 160e/kpl, tilasin sitten sellaisetkin.
     
  17. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tankkien purkua tänään, oli aika pahat jo nää vasemmat tankin kannakkeet:
    [​IMG]
    mutta onneks oikean puoleiset oli ok..


    Tankeissa pintaruostetta jonnin verran, mutta taitaa kelvata vielä käyttöön putsauksen ja maalauksen jälkeen[​IMG]
    kaikki letkuklemmarit pitää uusia kun ovat ruostuneet poikki, ja tietenkin naftaletkut.

    Onkos noista taiwanin lokareista kokemuksia kuinka ne istuu vai ei ollenkaan?
     
  18. hara64

    hara64 1st gear

    mikäs "luisun" pikappiin tuli aamulla?

    on se kyllä matala tosin perä sais olla aavistuksen ylempänä :lol:
     
  19. kipikii

    kipikii 1st gear

    Startti auki ja ollaan pulkkisen sanoin asian ytimessä. Uskoisin että ongelma vois olla paikallistettu. Pari kuvaa tueksi. Hiilet näyttäs olevan kai Ok, entäs tuo ankkuri normaalia tummumista vai aiheuttaako toimenpiteitä?

    Ongelma kait on tuossa bakeliitti kannen alla olevissa messikikannoissa ja kiekossa jotka on lievästi ilmaistuna karrella.... Eli vois olettaa että virta ei mee läpi vaan hitsaa kiinni kun tulee kuormaa?

    Nyt vasta tajusin miten tuo virta tuolla starissa kulkee kun avasin, en ole ennen avannut. Sehän menee kaikki ton solenoidin kannen läpi, myös tonne ankkurille :D

    ja kuvatuksia startista


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ja koko kiesi

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    ^^ hiano kiesi! Tuo olisi päällisin puolin valmis on the road :D
     

Kerro tästä muillekin!