buick riviera 63-65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tomperi, 7.1.2003.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Törmää.noista ollu täällä juttuva mutta kerrataan taas. Tuossa satsissa ns kärkiväli ei ole perinteisesti sivussa niin kuin sulla vielä org kärkijakajassa on missä akselisissa 8 nokkaa mitkä liikutta kärkiä. Tossa sarjassa kärvettömän välys mitataan korkeussuunnassa. Se(kin) on tarkka välyksestä. Nyt heti ennen kun otat jakajan irti tai jos se on jo irti niin koitat paljonko jakajan akselissa on väljää korkeussuunnassa. Siinä on ja kärjillä se ei haittaa.
    Toi satsi on helppo asentaa, mutta päittäisvälys pitää saada korkeussuunnssa pois. Se on helppo nakki. Jakajan akselin alapäässä on sokka minkä lyöt pois. Sitten shimmaat siihen prikkoja niin paljon ettei välystä enää ole. Et tietenkään liikaa shimmejä ettei se jää liian tiukaksi. Silloin "kärkiväli" ei pääse muuttumaan kärvettömän anturissa ja lukijassa ja millä nimillä niitä kutsutaankin. Mulla on noita ollut. Toimivat ja eivät. Tulipahan kokeiltua ja siirryin takas kärkiin. Tuo vain minun mielipide. Teemu nimimerkki Flush voi kertoo lisää. Olin puhelinkonsulttina monta kertaa kun ei saanut omaa pelittämään, mutta siinä oli muitakin ongelmia puolan ja kaasarin kanssa. Tyhjäkäynnillä toi ei liiku ja sytkä helppo säätää. Mutta jos akselissa väljää ilman shimmejä rundia antaessa ja varsikin startatessa mulla oli olgelmia kun jakajan akseli liikkui korkeussuunnassa ja kärjettömän "kärkiväli" muuttui.
    Kokeile toki, mutta älä hukkaa org kärkikasettia. On noi joillain toiminu ihan ok.
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Kun ruvet toimintasuunnitelmaa lyömään lukkoon niin mulla olis kokonainen Rivieran katto. Jättää lasin vääränkokoistamiseksi enemmän mahdollisuuksia. :wink:
     
  3. JouniK

    JouniK Gearhead

    Okei, kiitos! Laitoinkin satsin tänään paikoilleen, mutta tuota välystä on vielä. Sarjan mukana tuli kaksi prikkaa: Molemmilla oli tiukka, ja yhdellä jäi välystä. Täytyy säveltää siis joku tuohon vielä.

    B50: Katotaan sitä kattoa sitten ;)

    J
     
  4. JouniK

    JouniK Gearhead

    Jaaha, olis ollut sitä aikaa, että koneeseen vettä.. Mutta vesi lorisikin lattialle. Vuotokohta on jossain laturin alla, mun veikkaus vesiproppu ruostunut puhki. Vai voiko olla joku muu? Oton kanssa hiukan asiasta juteltiin, vesipumpustakin saattais tulla. Mutta vettä tuli ihan lorisemalla, etupalkin päältä etupuolelta alas. Lähinnä sitä vaan, että tuskin tuommoisesta CA-autosta lohko on halki? Alle en oo vielä ehtinyt ryömimään.
    Ja jos se on se proppu, niin saako sen paikoilleen ilman koneen kampeamista nokalta? Josko vaikka hiukan kiinnikkeitä avais ja hallitunkilla nostais?

    J
     
  5. B 50

    B 50 Gearhead

    En nyt halua synkistellä mutta koska kyse lämpimän ilmanalan autosta on mahdollista että ajettu pelkillä vesillä mikä taas on syövyttänyt jakopään kopan puhki.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Juu ei synkistellä. Mutta jos sitä on ajettu pelkällä vedellä on sitten lohko niin saatanan täynnä kalkkikiveä. Huomaat heti kun otat jakopäänkopan pois ja koitat kurkistella melkein umpeen menneitä vesikanavia. Naulapäässä on yksi isompi vesiproppu kuin muissa koneissa ja sen saa vaihdettua mottia irrottamatta, mutta se ei ole edessä vaan keskellä.

    Etupäässä on monta pulttia mitkä menee lohkon läpi vesitilaan asti. Kattoisin ne ekana.
    Varudu kuitenkin että joudut motin nostaa pois ja käymään kaikki läpi ja liottaa kalkkikivet pois. Ei lähde vain Holtsin Flush aineilla huuhtelemalla.
    Haljennutta tai puhkiruostunutta naulapäätä ei ole tullut vielä vastaan.

    Ja te kirotut autonkiduttajat tehkää se choppaus kunnolla. Näin täällä kirjoittavan Rivieran alan gurun pajalla Tuusulassa chpattuna, mutta muuten keskeneräisenä. näytti ihan helvetin hyvältä. Ei se org kattokaan liian korkea ole, mutta pieni choppaus ei Rivieeraa pahenna. Odotan kun näen sen valmiina tontissa org MR Riviera vieressä niin näkis kunnolla toteutuksen.
     
  7. JouniK

    JouniK Gearhead

    Olikin lohkon etummainen vesiproppu nätisti tipahtanut etupalkin päälle! Kaikki näytti olevan ok, ja propunkin saa varmaan paikoilleen ilman koneen nostoa paikoiltaan, kunhan kyhäilen sopivan asennusvälineen. Ihmetyttää vaan, miten se proppu on siihen pullahtanut...

    J
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ois Naulapää herroille herkkua motin päälle:

    Vena kopat joissa kromi kiiltää hienosti,ei halkeile,mutta pientä näppylää pukkaa.Joku varmaan kehuisi patinaksi.
    Ei kuitenkaan ruosteessa ja tuskin ihan heti kesäautossa ruostuukaan.Hyvää wanhan ajan kromia,ei kiinalaista uustuotantoa.
    Ei välttämättä showhun,mutta piristää ajoauton konehallia kivasti.
    Kulkee Tuusulasta matkahuollolla,mutta massit etukäteen tilille.Saa tietysti noutaakin.Näitä ei ole ihan joka päivä tarjolla ja vauhtikaupoista ei löydy.
    Hinta 100.-
    laita yv.

    Kuvassa vähän paremman näköiset kuin luonnossa,tossa ei näy pikkupaukamia,mut kiiltää hienosti

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. JouniK

    JouniK Gearhead

    Putkisto tuli tutuntutun kontissa edullisesti, eikä hankintahintakaan ollut kuin n.200€
    [​IMG]

    Eihän tuo mikään hipo-putkisto ole, mutta tuohon hintaan istuu paikoilleen todella hyvin, laipat on mukana jne. Hitsiä eikä rälläkkää taida tarvita asennuksessa :D

    J
     
  10. JouniK

    JouniK Gearhead

    No jatketaan höpinöitä yksikseen :D
    Olisko kellään jarrutehostinta 63:n? Ilmeisesti uudemmatkin käy, letkun paikka kai erilainen? Pikkuisen pihinää kuuluun kun jarrua polkaisee, jarrut pelaa kuitenkin ok, toistaiseksi.
     
  11. DUCK TAIL

    DUCK TAIL Gearhead

    Mulla on tehostin jouten. Tiedä vaan onko sökö, ku pääsylkky päästi jarrunesteet sinne :-? Muistaakseni toimi kuitenkin.
     
  12. CAD54

    CAD54 3rd gear


    -66 buick sinkattu jarrutehostin löytyy jos sopii
     
  13. RivO

    RivO Gearhead

    Itse tilasin korjaus sarjan täältä:

    http://boosterdeweyexchange.com/

    Vikana oli, että laski jarrunesteet imusarjaan, kaveri tiesi ongelman ja lähetti korjaussarjan kalvoineen, olikohan 100 euroa. Tosin joku vuosi sitten.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hyvältä näyttää. (mutta kuullostta huonolta?) ei kai noi oo rosteria? Kännyn pikkujuvassa näyttäis siltä? ja noihan on perlylitykset, vaikka ne makaa mutkalla suoraan lattialla? Aarhg wanhan koulun pussihousuna sitä mieltä että V8=kaksi erillistä putkea eli tuplaputket ja molemmilla oma Glass Pack tai joku kunnon änkkäri ja jos tarve ettei pauku liikaa niin pikku pikku resinaatorit vielä loppuun. Toi yks änkkäri vähän tökkii, muutta vitun välii sait halvalla!
    Ootko sovittanu? 58 Buickkinn toi poikittainen ännärivaimennin ei mahtuisi, mutta onko Rivierassa tilaa sille?
     
  15. JouniK

    JouniK Gearhead

    Siis toihan on melkein oikeenlainen setti rivieeraan, ainakin kirjan mukaan. Pikkuvaimentimet ennen ylityksiä puuttuu. Ja sikittyä terästä vaan ei sen kummepaa. Onhan tossa tuplat, menee vaan tuon yhden ison pöntön kautta ;)

    J
     
  16. RivO

    RivO Gearhead


    Joo, poikittaisella pöntöllä ne on olleet alunperin
     
  17. RivO

    RivO Gearhead

    Nyt on vaihdettu 15v odottelun jälkeen uudet "silmät" buikkiin. Kaihi on korjattu. Linssit on kuperat. Kaks kertaa piti kuitenkin tehä, ekaks väärin ja sitten oikein.
     
  18. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Pitäisi vaihtaa tuohon 63´ Rivieran 401 naulapäähän vesipumppu ja dampperi. Onko ilmastoinnilla varustetussa koneessa erilainen vesipumppu? Mulla ei ole ilmastointia. Saakohan näitä vesipumppuja Suomesta?

    Damppereita on aina silloin tällöin myytävänä esim. ebayssä, mutta eihän niiden kunnosta voi kuvien perusteella paljon päätellä. Oiskohan kellään myydä ehjää dampperia?
     
  19. Mikael K

    Mikael K Gearhead

  20. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Tästä on varmaan monesti ollut juttua, mutta millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet ekan polven Riveillä? Nyt tuli säädettyä sekä sytkä että kaasari, ja aina vaan se on se sama 23 l/100 km. Tämä siis 401:llä jonka jatkona Dyna ja soppaa työntää 600 cfm 4-bbl.

    Tiedän kyllä että naulapää on janoinen, mutta saisikohan tuota millään edes sinne 18-19 litraan?
     

Kerro tästä muillekin!