Imusarjan ilmavuoto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Stone, 21.5.2012.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Käyttiksen nelarin imusarjasta vuotaa jostain kohtaa ilmaa (kuuluu käyntiäänessä + näkyy jäännöshappena päästöissä). Sais tietysti kuntoon pahvin vaihtamalla, mutta ei viittis millään ton hintaseen koppiin ensinnäkään teettää, eikä alkaa edes itte purkamaan, kun imusarjassa on ruiskusuuttimet ja kaikenmaailman saastehimmelit kiinni...
    Olisko jotain olemassa sellasta tekohengitysainetta, jota vois ihan spraypullosta ruiskia vuotokohtaan, joka sitten jähmettys suht pysyväksi paikaksi? Joka pysyis sen aikaa, kunnes toi menee peltoautoksi tai paaliin?
    Ainoat haitat on pieni vihellys ja se, että sekottaa lambdan, joka sitten vilkuttelee moottorivikavaloa.
     
  2. kiima

    kiima 1st gear

    no mitä se vinkuna tai valo sitten haittaa, jos auto on elinkaarensa lopussa?
     
  3. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Joskus vastaavissa tapauksissa pyyhkiny laipan päälle normi silikoni
    tasotiivistemönjää joka kestää kuumuutta, kun vielä asetoni rätillä ensin pyyhkii pölyt ja rasvat pois.
    Parempi tulee jos pystyy vaikka laipan pultteja hieman löysäämään
    niin saa menemään sinne väliin.
    Imusarjassa toimii ainakin koska on imu eikä paine ulospäin.
     
  4. Stone

    Stone 3rd gear

    Loppupuolella, ei lopussa; 20 - 50 tkm + 1-2 leimaa olis optimus maximus ja jos pääsis edes puoleen noista, niin tollasen pikkuvian korjaamiseen voisin uhrata max 100 € + tunti väyrystelyä, mutta en 500€ tai päivää autotallissa (+ mahdollisia rikki korjauksia).
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ei kai sen luulis kauheen iso homma olevan vaihtaa? 307 oldsiin missä oli kaikeenmaailman paskat siinä päällä meni about 4h vaihtaa iteltäni tuo imukannen tiiviste ja koskaan en ollu hommaa tehny ennen, taisin jopa alipaineletkut yms saada takas oikeille paikoilleenki :D
     
  6. Stone

    Stone 3rd gear

    Ei muakaan se itse imusarja askarruta yhtään (just käpistelin läppärungon irti ja takas), mut se ruiskun fuel rail ja suuttimet vähä oudoksuttaa.
     
  7. Stone

    Stone 3rd gear

    Tutkin tos äsken sitä vuotokohtaa, ja tietysti se oli se takimmainen kurkku, joka päästää ilmaa väliin (eli hankalimmassa paikassa). Vuoto tuskin on iso, koska käyntiääni muuttuu radikaalisti pelkästä puhdistusliuottimen ruiskauksesta.
    Kymysys: Kuinka sitkeäksi tahnaksi kuparispray kovettuu? Haluan nyt vaan sitkeästi olla ennakkoluuloton innovaattori ja korjata tämän nopeasti ja halvalla, enkä käyttää konservatiivista "rasva-apina" metodia.
    Kuparitöhnässä taatusti kaikki muut ominaisuudet riittää, kun kestää kuumaakin 1000 astetta, se vaan että pysyykö paikallaan.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kuparitahnahan ei ole mikään tiivistävä aine. Tai siihen ei ole tarkotettu. Laita mieluummin jotain kuumuudenkestävää tiivistemassaa.
     
  9. Stone

    Stone 3rd gear

    Huoh...kai se on kertakaikkiaan pakko alkaa sitä imaria irrottelemaan, rautalankaviritykset on kuitenkin tuomittu menemään reisille :(

    EDIT: Tehty...huoh! Eniten hommaa teetti taas 1 ainoa pultti.
     

Kerro tästä muillekin!