6.5td käyntiongelmat jälleen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rick, 5.6.2004.

  1. Rick

    Rick Gearhead

    Mikä ero on uudella ja vanhalla -90 luvun puolivälin syöttöpumpulla??? Muutakin kuin että toimii paremmin!!!!
    Autoni on vm - 95 suburban ja siihen on kuulemma tehty MVA- huollossa vuonna 2000 syöttöpumppuremppa. Vaihdettu uusi pumppu ja ajettu tietokoneelle uudet arvot. Pelkkä pumppu oli kustantanut tuolloin jo 15000 mummoa.
    Voisiko olla että aiemmin kuvaamani ongelmat käynnissä johtuvat nyt FSD palikan kärähtämisestä eikä niinkään pumpun itsensä toimimattomuudesta??
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    kyllä se fsd boksi on useimmissa tapauksissa syyllinen kaikkeen rykimiseen ja sammuiluun 6,5td koneissa.harvemmin ruiskupumppu leviää.se fsd boksi kannattaa laittaa viileämpään paikkaan pois sieltä pumpun kyljestä.siihen on olemassa pidennettyjä johtosarjoja ja jäähdytyselementtejä esim. http://www.duramax.bizhosting.com/My_Tr ... te_pmd.htm
    jos sulta on fsd boksi kyrvähtänyt niin kannattaa tilata jenkeistä.ainakin puolet halvempi kuin täälä.
    http://www.usdieselparts.com/accessories/fsdcooler.cfm
    The FSD (fuel solenoid driver) or PMD (pump mounted driver as Stanadyne refers to it), has been a major problem for Chevy / GMC 6.5L diesel owners since the introduction of the 6.5L electronically controlled DS4 fuel injection pump. It has been determined that heat is the primary cause of FSD failures. The FSD is mounted to the fuel injection pump from the factory. But as it turns out, the injection pump does not provide adequate cooling to keep the FSD functional. Once the engine begins showing symptoms of hesitating, stalling and hard starting, the problem will only worsen with time. The problem only becomes more serious when considering the potential danger of your engine stalling in a situation such as pulling into heavy traffic or descending a steep hill and losing the use of power brakes and steering. It is recomended that the FSD Cooler and FSD are replaced as a set for best results.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: freeride 2004-06-05 21:51 ]</font>
     
  3. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Mutta pumppu sen fsd yeensä hajottaa.Pumpun sisällä oleva luisti alkaa takerrella ja fsd joutuu tekemään kokoajan säätöä ja lopulta palaa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. Rick

    Rick Gearhead

    Tuo sivu vaatii ilmeisesti rekisteröitymisen kun ei avautunut suoraan. No kuitenkin miten saan tämän FSD palikan vaihdettua ja yleensäkin tilattua,,, jos osoittautuu vikakoodissa sen olevan syypää ongelmiin. Ei ole ollut aikaa vielä syventyä tutkintaan kun näyttää olevan kiireitä moneen suuntaan.
    Olettaisin myös että pumpussa itsessään ei ole vikaa vaan tuossa sähköosassa. Pumppu kun on vaihdettu uudempaan konseptiin eikä aikaa ja kilometrejä ole tullut kovinkaan paljoa. ( 4 vuotta ja alle 100 000km).
     
  6. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Näkyy kuvassa 6783 siinä oleva ventiili.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    jaahas..tiedätkö tarkemmin mikä on syypää takeltelun alkamiseen?tai miten sen alkamisen voisi ennaltaehkäistä?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös se fsd boksi ole ihan vaan ruuveilla kiinni siinä ruiskun kyljessä?
    http://benzboy.com/Parts/image.php?Id=239
    ota yhteyttä esim.tänne http://www.benzboy.com/
    sieltä kohta:suomenkielinen osasto.siä on myynnissä pelkkä fsd 315taalaa tai koko r.pumppu+fsd 1300€.ton lafkan takana suomalainen kaveri etunimeltään Tapani,sukunimeä en muista.
     
  9. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Siellähän se sivuilla mainittiin likainen polttoaine.Vesi on syöttöpumpulle myrkkyä.Polttoaine voitelee pumpun, eli kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin tankkaa venäjällä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olis uusi paketissa oleva PMD-moduuli( stanadyna #34583) 42"pitkä jatkojohto ja cooler-levy ylimääräisenä.
     
  11. Rick

    Rick Gearhead

    Paljonko paketilla hintaa...???? Huomioon ottaen että vikaa ei ole vielä 100% varmuudella paikallistettu.
    Jos vain saan joltakin neuvoja miten tuon vikakoodin saa pinnattua ulos ja varmistaa epäilyni, niin saat " Nimetön" varman ostajan täältä.
    Voi laittaa myös yksityisviestiä, olen kirjautunut/ rekisteröitynyt joten osoitteen/ lähetysikkunan saat käyttäjät valikosta.
     
  12. Rick

    Rick Gearhead

    Niin, F350, tuo venäjän dieselin epäpuhtaudet on pääosin polttoaianemyyjien ja diesel "takuu" korjaajien juttuja. Itse asiassa venäjän diesel on rasvaisempaa ja voitelevampaa kuin mikään euroopassa myynnissä oleva diesel. Ei se aiheuta mihinkään kalustoon sen enempää ongelmia kuin muukaan polttoaine. Tiedän kymmeniä koneurakoitsijoita ja k-auto alan yrittäjiä joilla on yli kymmenen vuoden kokemus venäjän dieselistä. Kellään ei ole mitään moitittavaa laadusta, ainoastaan järki pitää olla päässä. Älä mene tankkaamaan mittarista jossa ei juuri ole vaihtuvuutta, käytä vain tunnettuja ja isoja jakeluketjuja ( Neste, BTK, Jukos, Lukoil)joissa tavara vaihtuu tankeissa taajaan.
    Ei kannata mennä metsäasemalle, sieltä saa kyllä mitä tahansa.
     
  13. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Kohtuuluotettavaa kyllä.
    Ajelin HJ61:llä montavuotta vencolta ostetulla rieselillä , eikä juuri ongelmia.
    Paitsi kun talvipakkasella erehty autotalleilta hakemaan , olikin kesälaatua..

    Kumminkin dieselpumppuvika ilmeni just kun olin tankannut ryseliiniä , niin siihen rajalle toppas.
    Liekö ollut ryseliinin vika , vaikea todistaa.
    Sehän tiedetään että stanadynen pumput ainakin oli paskoja.Mulla on nyt tuliterä,saapas näkee kuinka hyvin pelaa.
    Onko suomessa myytävät dieselit rikittömiä,rikkihän on mikroskoopilla katsottuna teräväsärmäistä jauhoa,ja sitähän ryseliinissä riittää. Kuluttaako pumppuja , määjatiiä.

    Rahat menee kuitenkin..
     

Kerro tästä muillekin!