ovenkahvojen poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Speed Bird, 24.5.2012.

  1. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Jos poistaa ulkopuoliset ovenkahvat,kelpaako katsastajalle esm.avaimenperästä toimivat sähkölukot.Onko kokemuksia?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Itsellä muistikuva että pitää olla aukaistavissa mekaanisesti ulkopuolelta. Jos miettii että ajat vaikka auton lepikkoon niin olis hyvä saada auttajan ovi auki ulkopuolelta.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kuskin ovet pitää olla ulkopuolelta avattavissa.
     
  4. kantri64

    kantri64 1st gear

    Tuntuu olevan ihan keneltä sattuu kysymään. Mulla on etuovissa painonapit ja takaovet aukeaa vain sisäpuolelta. 2005 alkaen tuo on vuosittain katsasteltu... Viime syksynä leima tuli vain sillä perusteella, että etusohva on kaatuvaa mallia ja onnettomuustilanteessa raato saadaan sitä kautta takapenkiltä pois. Eli mekaaanisesti pitäisi saada kaikki auton ovet auki ulkopuolelta...
     
  5. tuoppi

    tuoppi 1st gear

    90-luvun lopussa katsastin auton ilman kahvoja, niin silloin oli "sääntö" et autoon on päästävä mekaanisesti sisään eli riitti et etuovessa oli painonappi.
    Nyt tarvii joka ovessa olla erikseen mekaaninen aukaisu, oon kyl päässy läpi leimasta selittelemällä :odroll:
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Toi kahvahomma on melko naurettavaa pelleilyä ja täysin kiinni siitä kuka auton katsastaa. On kuitenkin autoja joissa ovet lukittuu automaattisesti kytkettäessä vaihde päälle, ym, versiot aiheesta. Kuljettaja ja matkustajat voivat myös itse lukita ovensa sisäpuolelta. Ja jos se auto on jo paskana metässä niin missä se siinä konkurssissa tuntuu jos pelastaja heläyttää sen viimesenkin ehjän lasin alas. Sähkölukoista ei ole kokemusta. Mekaanisista kyllä. Sisäkahvasta rautalangalla avaimenperän lenkki ulos ja lain kirjain on täytetty. Samaa toimii myös pätkällä narua tai ohutta kuormaliinaa. Näin ovat taas matkustajat turvassa. Vielä 90-luvulla oli säännöt että ovi pitää olla ulkopuolelta mekaanisesti lukittavissa, jolloin kahvat sai poistaa. Ehkä sulla on tällainen vanhempi rakennelma? :wink:
     
  7. TATU

    TATU Gearhead

    Kuukausi sitten leimasin 2d auton ilman ovenkahvoja, aukeaa kaukosäätimestä sähköisesti. Kuskin oven saa mekaanisesti auki vetämällä nupista joka on konehuoneen rintapellissä(konepelti aukeaa ulkoonta). Missään ei sanota missä mekaaninen aukaisu pitää sijaita ja että se pitäisi olla helposti havaittavissa, onnettomuus tilanteessa ei todellakaan ole aikaa alkaa etsimään avausmekanismia jos kahva puuttuu, vaan lasi sisään. Mekaaninen aukaisu on kyllä ihan tarpeellinen, jäänyt eräänkin kerran kaukosäädin sisälle ja paiskannut ovet kiinni.....
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    Juu, täällä kanssa kaukosäätimestä ovet auki, mekaaninen "hätävara" konehuoneessa.
    Ei oo katsurit eikä poliisit kahvoja kysellyt.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Nerokkain aukasu systeemi mitä oon nähny millä oven avaus on toteutettu ni on peilin vartta kääntämällä.
     
  10. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Siinä on jo seppä Ilmarinen tehnyt iltapuhteensa, kun tuon on kehitellyt(keksinyt moisen idean) :lol:
     
  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Juu yhessä Rodissa oon ainaki nähny. 8)
     
  12. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    tuota... millä luulette sen onnettomuustilanteessa sen esim. kukkahattutädin heläyttävän sen lasin rikki? sandaalilla vai käsilaukulla? entäpäs jos on vielä laminoitu lasi. Tiedätte varmaan että rikkomiseen pitää olla sorkkaraudan tai raksavasaran massainen esine.
    sen sopivan kiven löytämiseen voi mennä aikaa ja entä jos siitä saa uhri vielä lisä boonusta otsaansa :) No yleensä se pelastaja juoksee pakokauhuisena ympyrää sen kahvattoman palavan auton ympärillä.
    Minä laitoin painonapit
     
  13. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Miten noitten katottomien avoautojen ovien lukkojen pitää olla avattavissa niitten lakikirjojenne mukaan?
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Mitä luulet? :poff: Pissapoika on määrätty myös takautuvasti pakolliseksi kaikkiin autoihin. Oli tuulilasia tai ei.
     
  15. B 50

    B 50 Gearhead

    Olen yhteen kustomiin tehny. Ei niin monimutkainen kuin saattais kuvitella.
     
  16. B 50

    B 50 Gearhead

    Mitä jos on ovessa kahvat mutta sisäpuolelta lukittu? Elämä on valintoja mutta haluan itse tehdä omat valintani.
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Itellä on laikka furyssa oven aukasunapit tehty kaljapullon korkeista :lol:
    Ja sisältä aukeaa polkupyörän vaijeria vetämällä. rock n roll :rotfl:
     
  18. reisiharja

    reisiharja 1st gear

    joo kuin myös yhden samanlaisen tavannut. oli 90 luvun alkua ja taisi olla 50 luvun alun mopar, vaaleanpunainen.omassa toimimattomassa käyttöautossa on sähköaukaisu ja vain kuskin ovessa mekaaninen pikku vipu
     

Kerro tästä muillekin!