Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. weard_racing

    weard_racing 1st gear



    meil on muutamas lintas ollu kaljatölkki keulakoristeena. Vedät vaa pultin tms. Läpi siit reijästä
     
  2. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    En tiijä oisko näissä jotain käyntihäiriön aiheuttaja poikasta :D Jos joku haluaa kaljarahhaa mulla ois töitä tarjottavana :lol:
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tarjoon samat hommat, pohjois savon alueelta jos löytyis joku osaava tekemään kansirempan ja nokan vaihon...
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mitä tootta niin kaukana, tuokaa ne rojut tänne kauhavalle eteläpohjanmaalle, niin voin roplata pikkusetelien toivos.
    nimim tarvii rakentelurahhoo (ja paljon)
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    millä hinnalla tekisit kansirempan? Vastaa vaik yv.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Nyt tarvittaisiin dokumentteja: kaveri on yrittänyt leimata entistä raatokiitoa hlö-autoksi mutta homma tökkäsi siihen, että katsurit vaativat taakse 3-pistevöitä. Muistaakseni auto on 1984 vuodelta (chevrolet caprice) ja noissahan ei ole kolmipistevöitä ollut ollenkaan.

    Jonkinlaista todistusta tarvittaisiin siis vöistä, löytyykö keltään?
     
  7. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Tän mukaan ainakin -83 on optiona saanu kolmipistevyötä taakse.
    Eukon auto on -83 mut merkattu -84 malliseksi,ja siinä on takana lantiovyöt.
    Tiiä sit,mut ei kai toi ny iso homma ole laittaa kolmipistevöitä taakse,ottaa vaik noista tuoreemmista farmareista,joissa on kolmipistevyöt.


    [​IMG]


    Tossa suora linkki toiseen kuvaan,en jostain syystä saanu näkymään isompana.


    http://i641.photobucket.com/albums/uu13 ... 6/0022.jpg
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei kai se nyt ihan mahdoton homma ole niitä 3-pistevöitäkään laittaa mutta jos autossa on paikoillaan alkuperäiset lannevyöt ja niitä ei kelpuuteta, niin aika hauskaa on. Tuossa esitteessä näkyy olevan, että dealer-installalled accessory eli suoraan tehtaalta ei ole tullut 3-pistevöillä.
    Ja vaatiihan se asennus sinne verhoilumuoveihin ylimääräisiä reikiä.
    Toki ne paremmat ne 3-pistevyöt on kuin lantiovyöt mutta...

    Mutta kiitoksia noista kuvista.
     
  9. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Käynti parani tuluppien vaihon jäläkeen totaalisesti. Ei oo mun 0,5v omistuksen aikana liikkunu ikänä tuollain :eek: Nooh lyhyestä virsi kaunis,200km jäläkeen alkaa taas ilmeisesti olemaan tulupat aikas öljyn peitossa,hohhoh... :wc:
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noista turvavöistä...
    Katsastajan käsikirja sanoo näin:

    Eli ei kai muuta kun reikiä poraamaan. Aika yksiselitteinen tulkinta, vyöt on varmaan jäänyt alunperin laittamatta, koska takapenkki ei ole tullut käyttöön.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  12. ilu

    ilu 1st gear

    Pakokaasumittauksessa HC on aika kätevä ilmoittamaan milloin tulpat pitäs vaihtaa, kun HC on 200 paikkeilla (tämä tietysti ilman katalysaattoria) niin tulpatkin on hyvät mutta sit kun alkaa nousemaan niin tietää et ainiin tulpatkin vois vaihtaa.
    18 vuoden ja vähän reilun 100,000ml aikana kaksi kertaa on muistaakseni tulpat tarvinu vaihtaa, et aika hyvinhän noi alkuperäset AC kestää.
     
  13. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    HC 309. Kävi kyllä välillä korkeemmallaki mitä kahtelin. Mulla vaan ongelma että öljyä melekeenpä valuu palotilaan. Auto toimi eilen tosi hyvin,nyt taas alkaa pientä tehon lievenemistä ilmaantumaan. Ilmeisesti karstaa tulpat niin hyvin. Edelliset oli ihan öljyssä kun pois otin. Ja AC:n tulpat sinne laitoin ja just kävin päästöt ottamassa. Muut arvot CO: 0.172, CO2 10.92,O2 5.94 onko näistä jottain luettavissa?
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Pitaisi loytya ihan Trafin tietojarjestelmasta. Katsurin pitaisi osata etsia vastaava henkiloautoksi rekisteroity tietojarjestelmasta ja katsoa sen lisatiedot. Siella on otteessa yleensa lista niita vanhoja ARK:n paatoksia, mm. punaisista takavaloista yms. Seka noista lannevoista voista. Yleensa loyty ihan suomalainen tyypitysnumerokin, jonka Metro on aikoinaan hankkinut.

    Itse muokkasin vastaavanikaisen (ei Chevy) raatokiidon joskus muinoin 8 hengen farkuksi. Silloin katsuri osasi omaaloitteisesti etsia jarjestelmasta tiedot. Laitoksen nimi silloin vaan ei ollut Trafi, ja se oli ennen kuin Ake uudistuksessaan sai hukattua otteista paljon tietoja..

    Ja silloin kelpasivat lannevyot molemmille takapenkkiriveille.

    Luulisi, etta nykyisilla velotuksilla konttorilla osattaisiin tehda tyonsa.
     
  15. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Noissa uutena Suomeen tuoduissa on ollut Metrolla tms. hankittuna joku poikkeuslupapaatos. Pitaisi loytya tietojarjestelmasta.
     
  16. ilu

    ilu 1st gear

    Juu no toi HC vähän riippuu koneen kunnostakin, mut on 300 vielä ihan jees, sitä seuraamalla näkee jos sytytyspuolelle alkaa tulla vikaa.
    Ilmeisesti tietokone hoitaa kaasaria eli toi häkä 0.172 on tosi hyvä vois olla vähän korkeempikin, mutta jos on perinteinen kaasari niin vois vähän seoksia rikastaa CO sinne 0.5 paikkeille, samalla toi HC pitäs tippua alaspäin.
    10.92 on hiilidiksidia ja sehän on ihan normaali.
    Happi on vähän korkeella 5.94 voi olla pakoputkessa pieni vuoto.
    Öljy palotilassa ei tietysti ole kovin hyvä juttu.
     
  17. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Oli aikasemmin pientä pelekoo persiissä kanspahveista,mutta nää ei siihen anna osviittaa? Tosin nyt on jäähytyslaitteistokin kunnossa eikä ole koskaan tupruttanut valakosta. Tietokone hoitaa juu ja ainakin toisessa putkessa muutama kiinnikkeen hitsauksen johdosta palanut pikkureikä. Tosin päästöt otettiin toisesta rööristä(tuplaputket) kun oli kuulema putken suu kuivempi :rotfl:
     
  18. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead


    Mun capricessa on tuplaputket,ja päästöt mitattiin molemmista putkista,kumpikohan sit lienee oikee tapa? :eek:
     
  19. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    ^^ Jaa,a,vaikee vastata :D

    Joo nyt alakaa taas olemaan enemmän kun yks pytty pois pelistä. Ei oikein tahdo taas kiihtyä kunnolla. Tulpat vilkasin niin kevyen mustan värin olivat saaneet,ei kuitenkaan miksikään karstakerrokseksi voi sanoa, ja kärki oli vaalean harmaa/valkoinen. Eli ei ne ny varmaan tuon öljyn polton vuoksi pimene. Puola? Sytkäpuolen vika uskoisin kuitenkin,kun toimi sen 100-200km tulppien vaihdon jäläkeen kunnes pikku hilijaa alkaa jälleen hyytymään. :-?
     
  20. Itelläki tulpparumba edessä. + Bensanpaineitten säätö, 9psi on vähä nyt liikaa. :rotfl:
    Mutta, onk tää nyt sit aito muskeliauto jos siin on tälläset? :poff:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!