Harrasteena Drag Race=Kela, ei eläkettä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja rebel58, 21.2.2012.

  1. Muki

    Muki Gearhead

    Simo kirjoittaa siitä miten elämä ja harrastus kietoutuvat toisiinsa.

    Molemmissa voi joskus tulla rumaa jälkeä, mutta aika opettaa ihmistä näkemään kauas, kun katsoo oikein lähelle.

    Mielestäni ne ovat OD:n kontekstin mukaisia tarinoita. Niitä voi lukea tai olla lukematta; monille, kuten itselleni ne ovat olleet kiireisen elämän keskellä se lanka, jonka toisessa päässä Simo sähköttää.

    Otaksun niillä olevan Simollekin tärkeä merkitys niinä päivinä, kun seinät kaatuvat päälle. Ja sitä myöten niillä tarinoilla ja kuulumisilla on oikeutuksensa. Me jotka seisomme jalat tukevasti mantereella saatamme tehdä hyvin, kun pidättäydymme antamasta neuvoja myrskyssä seilaavalle.

    Sen verran empatiaa ja elämän ymmärrystä voi jokainen antaa.
     
  2. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Empatia ja ymmärrys loppuu siinä kohtaa kun kaikki ei-mielistelijät haukutaan syvimpään suohon ja vitun pelleks. Mut joo, tää riitti tästä aiheesta, onnea vaan rebelille ja hyvää loppuelämää.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En mä kiksejä saa. Mulla suuri tarve saada kaikkea sitä mitä mulla on sisällä saada puhuttua. Nyt "päiväsaiiraalassa" meillä on tunti jotain, sit syömään ja taas tunti jotain muuta. Mulla hirveä henkinen tilanne ja tää on samaa kun leikkauksissa nukutuksien jälkeen. Lähimuisti pätkii niin vitusti että mä pelkään. Samoin enennaikaista kuolemaani. Just kun tunti on ohi multa vasta silloin alkais tulla ajatuksia mitkä nyt koen rankasti. Uus tunti uus aihen. Ei käy mulle. Onneks käyn yksityisellä psykiatrilla mille saan puhua. Se mulle tärkeä samoin kuin OD. Olen itsekäs ja ylireagoin asioihihin mikä tekee tästä helvetistä pahempaa. Haluutteko kuulla?
    Heh, mulla kirjoituskielto, silti kirjoitan enkä saa sitä mikä täysin selvä visio tästä ei ot drag race jutussa. En saa sitä ulos selvästi vaan menee jaaritteluksi.
    Mulla kirjoituskielto, sulla ei lukupakkoa. Mutta kerro toki mitä mieltä olet näistä avautumisista. Se rebel58 ei mun aloittama topic poistettiin kun se meni överiksi. Olen aloittanut sen uudelleen tuolla ihan alhaalla ja pyytänyt Heikkiä palauttamaan sen sinne alas paria viime sivua lukuunottamatta. Vuos sitten sillä oli vaalikiireitä mutta lupasi palauttaa kun ehtii. Ne mun kirjoitukset kun makasin kuolinvuoteella haluisin lukea ja mun psykka kuulla. Mitä kirjoitin, miten kestin ja miten selvisin? Heh, lähdin kuolinvuoteelta sairaalavaatteissa puntikselle Jaggella Poriin.
    Putte! Nyt on puhelinet auki. Eilen hajosin ja koitin hallita itseäni ulkopuoliselta helvetiltä mutta yöllä oli pakko vastaa Jupen kirjoitukseen. Ihan virallista asiaa olis kun olet fyyrassa. Mä ajoin viimeks fyyran skaboissa 1992 DS341 numerolla. Jos saisit Lupen kanssa jotain dokumenttia etten ole ajanu 20 vuoteen. Kiikalassa ja Hyvinkäällä käyny, joskin nekin vaikeita kun ei itse pystyny tekee autolle mitään. Ei edes selkä taipunut tulppia vaihtamaan. Ja tähän "vapaamuotoiseen" drag racen kumoamiseen että muka pystyn harrastamaan sitä pyydän apua niiltä odelaisilta ketkä mut tuntee etten edes varikolla pysty auttaa muita vaikka haluaisin.
    Tästä topicista voi tehdä sellaisen ja vaikka kelan kyylät tätä lukee printtaan kaikki lisä todisteeksi.
    Kiekun mukana viimeks ja piti ruuvata mutta en pystynyt. Selvänä tietty vaikka muut oli sammunu. Olisin halunu ajaa kuljetusbussin Kiikalasta mutta Kieku halus ajaa itse. Pidin sille seuraa paluumatkan ja juteltiin. Tästä 3-4 vuotta. Sen jälkeen en edes ole katsomassa vaikka mieli olisi tehnyt. 2 vuotta sitten kun olin sairaalassa tein kaikkeni että te od:n naiset oisitte pllssy viivalle Ponu65 ja muut muijat. Tekniikka hajosi ja on vieläkin rikki. Halu päästä taas ajamaan on kova. Se on mulle terapiaa samoin kuin vain autossa istuminen. Pääsis edes kisoihin katsomaan.
    Tässä taas yks lyhyt kaava ja kellään ei ole lukupakkoa. Ihmetyttää teidän vitutus. Ohitakaa teksti ja thats shit. Samoin mä teen ulkoisille ärsykkeille keillä jollain meidän osastolla iskee paniikki. Ohita se äläkä välitä, fuck em all
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tsemppiä vaan rebeli 8)
    Nii, ja Klara Vappen :lol:
    Eihän näitä oo kenenkään pakko lukea jos ei halua eli turha näistä on kenenkään ulkopuolisen satunnaisen nettisurffailijan vetää mitään herneitä nenään.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On. Ja aika monta. En vastannu tylyttävästi sua yrittäen kyykyttää. Sitä tehdään mulle ja en halua sitä helvettiä kenellekkään muulle. Vastaus oli v rankahko, mutta sinä aloitit. Siitä tuli purkaus yöllä.
    Tää topic jatkuu ja niin kuin olen jo useasti kirjoittanut, mulla kirjoitus kielto, sulla ei luku- eikä kirjoituspakkoa.
    Niiitä nimiäen sano. Sen verran osaan olla hiljaa. Mutta täällä monella ystävällä mun salasana ja pääsevät lukemaan saapuneita yv. Tässä taustalla se että kun lähden niin tää tai rebel58 topic saa päätöksensä. Nyt mietin mitä vitun väliä sillä on kun olen kuollut. On. Yks asia mikä häiritsee vitusti on paska-jaakko ja sinunlaisesi kirjoittajat ketä tää vituttaa. Jostain syystä helvetin portella käyneenä haluan kaikki asiat selviksi kaikille. Siihen on suuri tarve mitä en osaa kertoa sellaiselle kuka sitä ei tajua. Pointti: tämä ei ole minun syytäni kun asiat päin vittua ja kuolen ennen aikaisesti. Kaikki mitkä olleet syytäni olen tämlln helvetin prossessin kautta läpi ja hyväksyn ne. Tietysti moni kaduttaa mutta tekemiä ei saa tekemättömiksi. Ne ok ja harteilta tippunut tonneja. Vielä mä kannan tekosiani, mutta kestän ne kiitos psykiatrisen hoidon. Mutta näitä minusta johtumattomista helveteistä en kestä. Se korostuu nyt psykiatrisella ja sitä en kestä.
    Jatkuu joskus ja pliis ei yv. Mulla tarve näyttää kelalle tän topicin kautta. Kun tulee hyvä päivä kirjoitan ajatukseni tänne, nyt en yst ja tää vain minun tapaista jaaritusta enkä saa tärkeimpiä pointteja päästäni ulos koska vähän ahdistaa ja toistaalta olen tohkeissani. Kerron kaikki suoraan, mutta nyt se on vaikeaa.
    Ikaalinen muuten tuttu paikka ja mulla mutsin puolelta paljon sukulaisia siellä. Saatan joskus tulla sinn Jaggella kun käyn Huittisissa eli Lauttakylässä. Toiv voidaan lyödä kättä ei päähn vaan puhutaan Ikaalisisesta ja Autoista, vaikka sulla vain foordi onkin. Se oli läppä, got it?
     
  6. zejk

    zejk 1st gear

    Tseenare Rebel ! Älä ota niin vakavasti pätemisenhaluisten poikasten jutuista, kyllä elämä koulii toivottavasti niitäkin. Pappabetalar ja elämä on hauskaa...voi kyllä rämpiä metsässä ja löytää vielä parempaa. Me vanhanliitonmiehet kuitenkin ollaan amerikanautoiluharrastuksen selkärankaa, sitä meiltä ei voi kukaan viedä pois. Meidän pitää soitella joskus...jutellaan....tsemppiä ! Kesä tulee, otetaan päivä kerrallaan ja tehdään se hyväksi kaikille.
     
  7. Maria

    Maria 1st gear

    Olit Kiekun ja muitten kanssa Kiikalassa 2009.. tiiän koska oltiin Xsaaralla siellä..
    Juu, käytiin kääntymässä Asteritiellä eilen illalla johonki aikaa mutta kun punainen paholainen ei ollut paikalla, niin jatkettiin matkaa.. oltais tultu vaan morjenstaa ja vetää röökit sun kanssa.

    Niin joillekin tekee hyvää puhua asioista muille koska se on hyvinkin terapeuttista.
    Simo on siitä hyvä tyyppi, että sen kanssa voi puhua ja sitä voi kuunnella eikä ole mitään ekstramääkinää.
    Useampien vuosien aikana ollaan Simon kanssa tuntikaudet puhuttu kaiken maailman asioista ja mietitty elämän menoa ja sitä miten jotkut ihmiset on vaan niin helvetin hienoja ja hyväsydämisiä ja miten jotkut on taas ihan totaali kusipäitä jotka ikinä ei opi.. mutta jotkut jää asemalle ja jotkut ei.

    Ja mä ikuisesti muistan kun joskus kolme - neljä vuotta sitten käytiin Simon luona kylässä kun oli alkanut sairaus vaivaamaan ja just olin skideille sanonut ettei möläytä mitään siellä. Toki olin briiffannut, että mikä on Simon tilanne.
    Ja mitä tekee tyttö.. kysyy silmät kirkkaina Simolta, että "onko sulla syöpä" ja siinä vaiheessa mun ilme oli ollut näkemisen arvoinen.

    Mutta joo, tullaan käymään kunhan keritään, päivät on vaan niin pirun täynnä..
     
  8. jupe---

    jupe--- 1st gear

    ...kysymys ei ollu että saatko sinä kiksejä.. ei saatana antaa olla. Poikkee ikaalisissa toki, se on n. 50km tästä vaasantietä.
     
  9. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    se on pojat ja tytöt tuo kuoleman pelko aikas paha pelko ja siihen,kun pannaat kovat kivut kyytipojaksi ,ni sanoisin,että on meleko vahva coktaili.

    ehkä jokaisen pitäisi se kokea ,niin olisi maailma hieman inhimillisempi paikka elää.

    Kukaan siitä savotasta terveenä selviä,jos ihminen on,ettei jotain jälkeä jätä.

    eikä Kukaan vakavasti sairas myötätuntoa ja sääliä tarvitse ,vaan hyviä ystäviä.

    Tsemppiä kaikille ,jotka kuoleman kanssa ovat kättä joutuneet vääntään.
    Kaikki ei siitä selviä,mutta hetikään ei luovuttaa saa.

    Rebelille sanoisin,että kyllä sinä aika kova kaveri olet ,kun tässä on tullut todennäköisesti vasta murto osa vastoinkäymisistäsi ja uskallat niistä täällä kertoa, heikko ihminen ei siihen pysty.Kovuuttakin,kun on monenlaista joka riippuu siitä millä mitataan.

    näissä karkeloissa ei fyysisellä kovuudella pitkälle pötkitä.



    emmää mittään syyllist kaipaa Lahtista ja konekivääriä mää kaipaan.
     
  10. juppeli

    juppeli 1st gear

    Nyt tuli kyllä itteltä semmosta sontaa että pyydän anteeksi. Tarkemmin kun rupesin lakia lukemaan niin muunmuummoassa kela ja muut ei tarvitse mitään lupaa potilastietojen katseluun eikä sitä voi kieltää. Tuolla kiellolla taitaa saada vaan tiedot evättyä niiltä harvoilta henkilöiltä, jotka sitä oikeesti tarvitsevat (esim hätätilanteet). Toivottavasti ei kerennyt tulemaan henkilövahinkoja? :D

    Olenko muka ainoa tarpeeksi tyhmä kansalainen suomessa joka ei tiennyt että lääkärin kanssa jutustelut eivät todellakaan pysy kahdenkeskeisinä? Mitä enemmän tähänkin perehtyy niin sitä enemmän löytyy noita "poikkeuksia" jolloin saa luovuttaa tietoa

    Pidin potilastietojakin jokseenkin tärkeänä asiana mutta näyttää vuotavan kun seula ja suoraansanottuna kustaan niitten päälle. Melkeen vois lähettää omat tiedot iltalehdelle jos ei kerran ole paskan vertaa väliä

    Eniten tässä vain kummastuttaa se, että tästä ei ole ainakaan mulle kerrottu ikää mitää. Pitäiskö muka pienestä pitäen kasvaa sillä asenteella että edes lääkäreihin/sairaalaan ei voi luottaa vai miten asia pitäisi tehdä? :D

    Kaikesta huolimatta hyvää viikonloppua kaikille. Täällä näyttää ainakin jenkkiautot karanneen talleistaan, vähän kuumottais saada omaki rotisko liikkeelle :pinup:
     
  11. Jukka66

    Jukka66 1st gear

    Ohooo

    Jonkin verran nähneenä sanoisin, et ei vittu sentään! Kukaan joka on syövän itse kokenut tai siihen sairastuneen itselleen läheisen ihmisen kautta kokeneen, ei todellakaan toivo sitä edes pahinmalle vihamiehelleen. Siis toivotko sinä sitä todellakin sitä, että elämä jotakin koulisi niin ? Siis että Terhokodissa kohdataan ? Suorastaan otan osaa kaikkien keski-ikäistenliiton puolesta.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tjenare kaikki tjemppaajat.
    Juppeli sulla ei mitään anteeks pyydettävää. Tiedot kulkee miten kulkee ja näin sähköisenä aikakautena me pitäitisi toimia moitteetta. Siis pitäisi. Kuten sanoin heti kun menen uuteen hoitopaikkaan allekirjoitan heti luvan käyttää/näyttää tietojani. Jossain se on valkoinen, jossain keltainen paperi. Nykyisessä paikassani niillä on nyt kaikki tiedot. Niistä olen kysellyt miltä ne näyttää nykytilassani eli paljonko on repeli huonontunut?
    Ei vastata hoidon tässä vaiheessa.
    Mutta mutta.. Ne jotkut "istunnot" mitä meillä on olen ja myös lääkärit sitoutuneet että ne asiat jää siihen istuntoon niiden seinien sisään. Olen allekirjoittanut noi säännöt. Onko lääkärit vai kuuluuko se niiden lääkärinvalan vaitiolovelvollisuuteen tämmöisissä tapauksisissa?
    Kas, kun vien väliaikatietoja mitä nyt tapahtuu sossuun niin päätöksessä lukee nämä tarkastettu kelan tietokannasta. Joku kusee jossain.
    Tässä erässä tulee tappio mutta usko on silti meidän yhteiskuntaan.
    Raitista viikonloppua kaikille. Lähen vanhalla etukäteenveto ooppelilla cruisaa mnkä takakontti täynnä Jaggen periä. Siis erillisjousitetun murikoita ilman vetareita. Kolmee paskaa mistä pitäis kasata vielä paskempi, ei ku yks ehjä. Onneks on kavereita kun en edes yksin saa nostettua tollasta klönttiä. Kela vetoaa siihen seuraavassa erässä että pystyn cruisaa ja mulla kavereita ketkä auttaa mua harrastuksessa että pääsisin ajaa kilpaa. No ei. Tää ja seuraava erä Ke-La vs RePeLi58 on hävitty. Yksikään erävoitto ei tuo mulle voittoa kelasta. Siltä tää vahvasti näyttää.
    Harrastus tulee tulee jatkumaan. Aina.
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Annetaan Simon avautua. Rohkeempi se on kuin kukaan asioitaan peittelevä.
    Sanon omasta kokemuksesta kun alkaa lääkäriltä tulla huonoja uutisia niin ei niitä halua pitää sisällään kovinkaan kauan. Jotain henkireikiä on pakko olla.

    Terveisin nyt on rotanmyrkyt (Marevan) kohillaan !
    Eilen jeesasin kaveria laittaan vetolaitteensa (Bravo3) paikalle ja tuli snadi ventti ja vieläkään ei ole kunnolla hyytynyt.
    Mutta ei tässä mitään hätää vapun jälkeen ei mikään ihme, pitäis kuitenki piakkoin mennä "harrastaan" drag racinkiä eli olla tiimissä jeesinä kuulemma. Nyrkkeillä en saa vieläkään ja kyynärpääkin alkais oleen siinä reerassa että kestäis viatonta hakata kehässä.
    Onneksi edes saan treenata salilla niin jotain purkautumisreittejä...naisia unohtamatta :rotfl: :rotfl:

    Kelan ja Tapiolan kanssa tappelen itsekkin... sentään muut instanssit tajuaa että luku ja työhaluja on, kaksi tutkintoa suoritin tossa sairaslomallakin mutta niissäkin harataan vastaan... On tää hieno persläpi.
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei kyllä se valtikka on luovutettu uusille leijonille jotka jaksaa painaa, kovemmin kuin me jopa ikinä.
    Vanhan liiton miehet on historiaa mutta kaikki taakse jäänyt on sitä ja sitä ei saa pois.
    Tässä muutama tuttu kun ajattelee aikoja 25v taakse niin on harmaantunut, laitteet olleet ja menneet sekä jollain askelkin lyhentynyt, lapset kasvaneet isoksi minkä päitä joskus silitimme polvenkorkuisena,omatkin, naiset vaihtuneet ja itsekkin muuttunut, se on elämän kiertokulkua, vaikka kuinka ei haluisi sitä myöntää.

    Ilonaihe oli äsken lukea naamakirjassa että kaverin poika sai Irocinsa leimalle tänään jonka ne rakensi raadosta. ja jannulla ikää 18v. Saarnasin pojalle että ottaa iisisti sillä. Muistan itse millaista elämä juuri kortin saaneena ja ripeähkö jenkki alla sama koppa itselläkin ollut joskus.
    Noh hän huomattavasti viisaampi ja isä vanhana raggarina (repelikin voi tuntea) sekä minä saarnaamme kyllä.

    Rebelin kunniaksi Suomalaisen äänimaailman parhaimmistoa.

    http://youtu.be/H17FpFV3_oQ
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mun kirjoituskielto ilmeisesti loppui kaks viikkoa sitten kun mut omasta mielestäni heitettiin taas ulos kesken hoidon. Hajosin pahast livenä kesken hoidon mihin palaan kun teen esseetäni tästä systeenistä. Pyhä kolmio draama Hollywood, Strömsö ja Auschwitz.
    Sitä tulee essee tai oikeastaan hajosin kun meillä oli musiikkiterapian sijasta aiheena runo. Sitä kelasin ja hajosin. Rupes olee likaa epätasapainoa elämän ja kuoleman välillä. Mä tiedän kuolevani ennen aikaisesti ja hyväksyn sen koska mulla ei ole enää elämälle mitään annettavaa. Tai olisi, mutta en voi sille mitään. Tuli taas yksi 58 mitkä mulle elämää suurempia pyhiä asiota eli kahdeksan viikon jaksosta tuli viisi täyteen eli 5/8. Ei naurata, vaikka nyt pari viikkoa mennytja pahin ohi. Onko? Hajosin pahemmin kuin koskaan ja hoito keskeytettiin. Kaikki jäi kesken ja juuri kun mulla sanottavaa oli uusi tunti ja uusi aihe esim masennuksen hallita. Hajosin ja sama olo kuin leikkauksien jälkeen nukutuksista heränneenl. Lähimuisti katosi. Mutta kas muistin asioita kun asuittiin täällä misä synnyin asioita kun olin alle 3v lasi. Neuvolassa käynnit ja n hajut. Samassa talossa leipomo minkä ei hajun vaan tuoksun tuli muistiin. Sain sieltä neuvolan jälkeen jonku kuin jäätelötötterön missä ei ollut jätskiä vaan jotain karkkivaahtoa ei hattaraa vaan niiden väliltlä olevaa vanilja mössöä. Makua en muista, mutta eilen muistin talon kellarin pohjapiirrustksen ja tuoksut, mutta en makuja. Tämä siksi että naapuritalossa käyn yks psyk terapiassa, tioikeastaan kandin luona mistä tulee isona psykka ja saanut siltä erityiskohteua. Sairaalassa ja kokeilu päiväsairaaassa en sitä saanut. Kaikki sekosi päässäni käytiin tää Kela juttu läpi ja kaikki ok. Stten siellä esim masennuksen hallintaa. Nyt vetoon kirjoittamiskieltooni mutta tulen siitä kirjoittaa koska mulla siihen suuri tarve. Se on nähty täällä odella. Hoitojkso siis loppui ja kaikki ok. Vitut! Olen pyytänyt todistusta fyyralta , NNC ja River Side Salolta ttn ole ajanut viimeks Fyyran kisoissa 1992 DS341 numerolla ja katukisiossa viimeks 2005. Tästä olen pyytänyt todistukset vanhoista arkistoista FHRA,NNC ja riversideilta. Mutta tää ei ole pointti. Mä en ole pystynyt ajaa enkä edesharrastaa ja se pystytään toditamaan kymmenien ODeelisten todistuksila ettn pystyauttaaees renkaan vaihdossa. Nyt mun eläke menee suoraan läpi tai noi pitää mut mut sairaalassa sairausäivärahalla niin kauan ja sitten lähetään yhdessä pomojen kanssa kelaan kunnes eläke selvä. Siis se olisi jo, mutta mä vaadin perusteluj miksi aikaismmat hakemukset hylättiin autoharrastukseen vedoten. Sorry menee taas jaaritukseksi mutta sanomani se että vaikka mulle nyt hyväkstään niin tästä tehtävä ennakkotapaus ettei kukaan autoharrastaja joudu tän takia kuseen niin kun minä ja jatkan kelan muroihin kusemista. Mua varoitettu ja annettu kirjoitukielto tänne koska tämä ainoa foorum minne avaudun ja jatkan koska tulee kymmeniä yyveitä jatkamaan. Ja tulen tarviimaan teidän apua vapaamuotoiseen selvitykseen etten ole pytynyt harrastamaan enää vuosiin ja uskon että san kymmeniä todistajia täältä. Mutta se ei pointti. Mä en pysty, mutta ennakkotapaus saatava jos joku on yhtä paskana kuin minä mutta ainoa henkireikä on elää on autoharrastus niin se kela ei saa hylätä sairauspäivärahaa tai eläkettä sillä syyllä että pystyt tai et niin harrastat autoja. Vanhoja tai uusia. Entisöit niitä tai ajat kisaa. Tai edes yrität pysyä rakkaasi harrastuksesi parissa mikä antaa sulle elämän- iloa ja merkitystä
     
  16. juppeli

    juppeli 1st gear

    Hieno homma että sait asiaa eteenpäin

    En tiedä mitä kaikkea olet tehnyt asian selvittämiseksi, mutta tässä yksi/oma ehdotelma:

    Tämänkaltaisissa jutuissa tehokkain valitus on tietääkseni ensin ottaa yhteyttä
    http://www.oikeusasiamies.fi/
    Jos tämän jälkeen vielä tuntuu että ihmisoikeuksia on loukattu eikä siihen tule parannusta oman hallinnon sisältä niin voi ottaa yhteyttä Euroopan ihmisoikeusjärjestöön:
    http://www.echr.coe.int/ECHR/Homepage_En/

    Yksi unionin hyvä puoli on että enää ei voida säätää mitä halutaan. Suomalaiset ei mellakoi tietokoneen ulkopuolella niin meillä on pakko olla joku joka valvoo valtion toimia jos meinataan pitää ihmisoikeudet

    Jos haluaa tarinan julkisuuteen omalla nimellä niin
    http://www.verkkomedia.org/
    saattaa olla paras paikka aloittaa.

    Mitään omakohtaista kokemusta mistään näistä ei ole, joten kannattaa harkita etteivät ne ole viimmeisiä nauloja arkkuun

    Jaksamisia
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitos Juppe.i, mllmai ja muut kaverit. Homma menee entistä vaikeammaksi koska olen edelleen yrittäjä. Se on kirous. Nyt väänetään muitakin asioita eli mulla IFiiä ja Trafilla yli tonni saamista. Aina kun ostanut uuden auton maksanut verot ja vakuutukset vuodeksi teenpäin, huono 2b ihminen kuin olen. Esim 10v sitten kun mentiin naimisiin niin pantiin mun nimiin JVO-49 Caprice ku mulla likuisia 70% bonuksia. Auto romutettiin ja kilvet vietiin Keravan konttorille. Niillä sekos tietokoneet. Ok, kilvet jäi tiskille ja ne lupas hoitaa kun saa kaatuneen järjästelmln auki. Eivält hoitaneeet js maksan 10v JVO-49 letukasta veroja. Vakuutukset sain pari vuotta sitten seisontaan. Mä voin olla luulosairas, joskaan sitä ei diagnisoitu nyt käynnissä oleva psykiatrisen hoidon aikana. Eikä muutakaan vaikka sanoin etten ole kunnossa, tutkimaa mut ja hoitakaa kuntoon. Voiko vähempää pyytää? Epäilin "laajakaistaa" ja skitso freniaa. Tiesin että en ole kunnissa ja halusin diagnoosin ja hoidon sille että tulisin kuntoon ja vielä pystyisin ihmissuhteeseen naisen kanssa. Likkaa vaadittu kun harrastan autoja ja jatkan faijan tiukkaa kuria ja pidän sen autot kunnoossa. Kuolinvuoteellaan hän vannotti mu,a etten raggaroi niitä paskaksi niin kuin olen autoni. Se lupasin ja se pitää. Sen autoja ei lauleta pasknnnnnmmmmmmmaks niin kuin mun autoja. Kunniaa ja lupaus pitää. Nyt sillä ei ole 10v ajettu ja mä teen huoltoa siihen. Rsim tulppien aihtoon meni yksi ilta. Sattui niin saatanasti kun kyyristyi. Teen huollon loppuun vaikka paikat menee jumiin. Jos tämä on Kelan milestä este eläkkeelle että pystyn harrastamaan autoja enkä siksi pääse eläkkeelle niin pitäköön tunkkinsa.
    Minä tulen harratsaan mukaan, aina!
     
  18. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Tää on sitä kymenlaaksolaista mustaa huumoria, mitä kaikki ei ymmärrä. Sori vaan, mutta ei me muutakaan osata. Niin. Tätä eläkeikäongelmaahan on vatvottu vuosikausia. Tossa yllä on vastaus. Eläkkeelle ei pääse vielä, kun toinen jalka on haudassa, koska osaahan terve mies kinkata. Sitten pääsee eläkkeelle, kun molemmat jalat on haudassa. Eli ei tuijoteta ikää, vaan kuntoa.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Tunnen paljon porukkaa sieltä ja mikä se nyt tuli uusintana TV1 Pirkka Pekka Peteliuksen tähdittämä Kymynlaakson Laulu vai mikä se nyt oli? Kuvasi helvetin hyvin koko Suomea. Musta huumori mulle uppoo taas ja eilen selviytyjien vertais ryhmässä päästin sitä täysii tunteella. Osaan nauraa tällekin jutulle. Osaa taas nauraa ja nauttia elämästä. Eli olen taas vähitellen normaali eli hullu. Kiitos siitä parin ystäväni ja jatkohoidon. Muuten ois ranteet auki. Helvetin rankka prosessi ja se jatkuu. Diagnoosissa lukee lievä/ vakava masennus. Yksin en jaksaa. Ei yksinkertaisesti henkisiä voimia noita koneistoja vastaan. Vihdoin olen löytänyt oikeata apua ja se ns kolmas sektori. Vuosia, jopa kymmeniä mennyt ennen kuin oikea apu löytyi. Kymenlaaksolaiset nauraa tuolekkin. No en mäkään osaa muuta ku nauraa tälle mistä olette vasata 58% lukenut. Loput niin uskomaatonta ettei eddes joulupukki uskoisi moista. Palataan kun seuraava kelan hylky tulee. Siinäkään ei vielä ole perustelua millä autoharrastus hylkäisi eläkkeen. Siitä jankutan loppuun asti kunnes se on kumottu, vaikka mun lääkärit käskenet antaa asian olla. En anna. Harrastus jatkuu..
     
  20. jyke

    jyke 1st gear

    Oon kanssa muutaman vuoden taistellut selkäni kanssa. Tosin se ei oo noin huonossa kunnossa kuin Reepelin, mutta nytkin oon ollut muutaman kuukauden saikulla.
    Nuo kelan päätökset pistää kyllä ihmettelemään. Tossa meidän naapurissa asuu pariskunta, +50 v, ja molemmat on selkänsä takia eläkkeellä. Tosin ne pystyy keräämään syksyisin satoja litroja marjoja ja kuskaamaan ne myytäväks torille. Koirien kanssa ne pystyy kulkemaan metsällä ja kokeissa. Muutaman talon ne on remontoineet ja traktorin penkillä isäntä pystyy istumaan koko päivän.
    Kesät se on autokauppiaana ja talvet linja-autokuskina, luulisin, että pimeesti, kun eihän selkäeläkeläinen pysty sellasia hommia tekemään.
     

Kerro tästä muillekin!