leinon pekan ex corvette nettiautossa myynnissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rakkari, 6.3.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Re: proVette

    Tässä on kyse siitä että Jallu81:llä on oma mielipide asiasta ja se mielipide on ihan yhtä oikea kuin moni muukin rakenteluun liittyvä mielipide. Olen itse samalla kannalla, jos joku auto on asiallisesti rakennettu tai se omaa jonkun erikoisen tai merkittävän historian, niin sen auton arvostus ei ainakaan minun silmissä lisäänny jos se entisöidään alkuperäiseen kuntoon, eli pyyhitään se merkittävä historia siitä pois.
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mulla on myös mielipide, joka on sellainen, että jokainen saa tehdä omalle romulleen mitä haluaa. Saa kustomoida entisöidyn, entisöidä kustomin, kustomoida kustomin mieleisekseen tai säilyttää muuttamattomana. Usein rakennetun auton seuraava omistaja kuitenkin haluaa muokata autoa oman mielensä mukaiseksi. Silloin aina pyyhitään osa historiaa pois ja tehdään uutta historiaa. Tuhoutuuko aikaisempaa historiaa enemmän jos auto palutetaan tehtaan asuun vai jos se rakennetaan uudelleen erilaiseksi kerralla tai pikkuhiljaa useiden omistajien toimesta? Paljonko auton pitää olla voittanut pokaaleja näyttelystä ja monessako lehdessä sen pitää olla esitelty, että siitä tulee niin ainutlaatuinen, ettei sitä enää saa muuttaa mitenkään?
     
  3. Remu63

    Remu63 1st gear

    Ei kai mikään laite niin ainutlaatuinen toki ole ettei voisi muunnella mutta mun mielestä jotain historiaa kannattaisi säilyttää rakennetuissakin.Eli tarkoittaa että jos on hienosti rakennettu vuonna jotain ja säilynyt vaikka 20 vuotta samannäköisenä kannattaisi ehkä harkita meneekö tekemään muutoksia.
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pekka kirjoitteli aikanaan customoinnin tai kustomoinnin syyksi sen, että auton entisöinti on liian yksikertainen toimenpide.

    Uskoisin kuitenkin näin 30 vuotta jälkikäteen, että sadan pinnan entisöinti ei olisi ollut ihan helppo nakki silloin eikä nytkään.
     
  5. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...vähän hinnasta pois ja paremmat kuvat ja auto vaihtais omistajaa...
     
  6. CTS

    CTS Gearhead

    Re: proVette

    Cad57 korjatkoon jos oon väärässä, mutta mä kyllä ymmärsin, että cad57 toivoi Corvetten entisöintiä sellaiseen asuun, johon Pekka sen rakensi, ei siis tehdasasuun?
     
  7. slantti

    slantti 1st gear

    Niin en tullut lukeneeksi ihan kaikkee. Mut mitähän Leinon Pekka pyytäisi siitä entisöinnistä/ konservoinnista. Onhan se Vette niin legandaarinen laite, jottei tosikaan. Vai menikö sen "arvo" kun se muutettiin joksikin muuki?
     
  8. cad57

    cad57 Gearhead

    tarkennusta

    tarkoitin juurikin niin että vette "konservoitaisiin" siihen asuun jonka Pekka sen aikoinaan teki. Parastahan olisi jos itse PeLe olisi mukana projektissa kertomalla miten auto pitää tehdä.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Entisöintiä tai ei, mutta voisi tuon tasoisen auton "jälleenrakentelija" jonkunlaista tasoa pitää yllä, kun laitetta "jatkojalostaa". 40000€:n hienosti rakennettu kärry, jossa on 15€:n halpis sumarit (vinossa), ryssänmutkilla oleva pakoputkisto jne.

    Nuo sumuvalot... Onkohan niiden asentaja todella ajetellut, että nämä sopii tosi hyvin tähän autoon? :rotfl: Poraanpas pari reikää tuohon verta ja hikeä säästämättä tehtyyn koriin, niin näkee siten loppusyksystä ajella työmatka-ajoja.
     

Kerro tästä muillekin!