FIA Main Event

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 29.5.2012.

  1. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Thanx, action ->
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Juu, kyllä lajin luonne on tuttu. Ties montako kertaa sitä nuorempanan tuli Motoparkissa sadetta pideltyä. Nyttemmin Alastarossa on ollut parempi tuuri.
    Ja kuivaus sen kun jatkuu.
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Nyt on jo täysi rähinä radalla. Ja kohta sitten painaa saunavuoro päälle.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    6.71 katuautolla :eek: Tossa on jo yritystä työntää kilvitetyllä vehkeellä Promodissa :lol:
     
  5. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    ,

    uskomatonta , kyllä kelpaa katella
     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    samaa tiedotetta minäkin odotan nettiin ilmestyväksi tuota projektia hoitavalta toimikunnalta jolle johtokunta on mandaatin asiassa antannu. Tapsa ja petra ilmeisesti tarkimmin osaa kertoa missä mennään uusien laitteiden kanssa. Sen verran minä tiedän että nykyinen ajannotto on 2 vuotta vanha ja jos langallisen tilaa niin sieltä tulee samanlainen. Sit kuituisen järjestelmän kanssa on ongelmina siirrettävyys, eli jokainen rata vaatii omat kiinteät kaapeli (kustanne noin 15t per suorituspaikka) , sit toimitus aika kuiduille (n. 200pv), ja sit se että ajannoton seuraavan sukupolven laitteisto joka olis esim. Windows yhteensopiva ei ole vielä julkaistu, mutta on tulossa ????? Joka tapauksessa ajannoton kanssa on tehty johtokunnassa päätös siitä että nykyisen laitteiston kunnostukseen sijoitettiin n. 15t ja se toimiikin hienosti. Uusi laitteisto tilataan kuidulla ja siirrytään käyttämään vaiheittain eri radoilla. Tällöin vanha laitteistomme jää varalle. Joka tapauksessa puhutaan yli 100.000 euron investoinnista ja fhra:lla ei ole mitään mahdollisuuksia kerta investoida tuota hankintaa, eli pakko edetä vaiheittain ja tavoitteena uusi laitteisto kaikilla radoilla n. 3-5 vuoden sisällä. Sit pitänee muistaa myös et viime kausi sukellettiin noin 160.000 euroo, eli senkin takia asioissa edetään vaiheittain. Tässä nyt karkeesti mitä minä asiasta tiedän ja käytännöstä ja tekniikasta kannattaa kääntyä tapsan puoleen.
     
  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    samaa tiedotetta minäkin odotan nettiin ilmestyväksi tuota projektia hoitavalta toimikunnalta jolle johtokunta on mandaatin asiassa antannu. Tapsa ja petra ilmeisesti tarkimmin osaa kertoa missä mennään uusien laitteiden kanssa. Sen verran minä tiedän että nykyinen ajannotto on 2 vuotta vanha ja jos langallisen tilaa niin sieltä tulee samanlainen. Sit kuituisen järjestelmän kanssa on ongelmina siirrettävyys, eli jokainen rata vaatii omat kiinteät kaapeli (kustanne noin 15t per suorituspaikka) , sit toimitus aika kuiduille (n. 200pv), ja sit se että ajannoton seuraavan sukupolven laitteisto joka olis esim. Windows yhteensopiva ei ole vielä julkaistu, mutta on tulossa ????? Joka tapauksessa ajannoton kanssa on tehty johtokunnassa päätös siitä että nykyisen laitteiston kunnostukseen sijoitettiin n. 15t ja se toimiikin hienosti. Uusi laitteisto tilataan kuidulla ja siirrytään käyttämään vaiheittain eri radoilla. Tällöin vanha laitteistomme jää varalle. Joka tapauksessa puhutaan yli 100.000 euron investoinnista ja fhra:lla ei ole mitään mahdollisuuksia kerta investoida tuota hankintaa, eli pakko edetä vaiheittain ja tavoitteena uusi laitteisto kaikilla radoilla n. 3-5 vuoden sisällä. Sit pitänee muistaa myös et viime kausi sukellettiin noin 160.000 euroo, eli senkin takia asioissa edetään vaiheittain. Tässä nyt karkeesti mitä minä asiasta tiedän ja käytännöstä ja tekniikasta kannattaa kääntyä tapsan puoleen.
     
  8. homer

    homer Double Gearhead

    Poutiainen ekan kierroksen jälkeen hienosti paalulla. Mahdettaneenko tänään enää toista kierrosta tuolla ajaakaan?
     
  9. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Minä olen ehkäs pikkusen pihalla tämän ajanoton hienouksista mutta muutama asia pisti silmään:
    -windows- pohjainen- eikö tästä maasta löydy nörttiä tekemään ajanotto-ohjelmaa windowsille??
    -kaapelointi-"kiinteät paikat" = Motopark+ Alastaro, paljonko maksaa piuhat per paikka?

    -"reissukellot"-se on kuusi, lähtökennot, välikennot ja maalikennot => normi teollisuuselektroniikkaa, mittauksen tarkkuus riippuu liitoksien ja viiveiden mittauksen tarkkuudesta

    Mitäs jos pistettäis tarjouskilpailu kotimaisille osaajille, ajanottolaitteisto varttimailille, hinta max 100t€, windows -yhteensopiva??
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mahtaako satku riittää tyhjästä tehtynä?
    FIA saattaa vaatia jotain juttuja tuolta laitteistolta, olettaisin että sellaiseksi ei kelpaa mikä tahansa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tie. Varakkaita ovat riverside ja sunrise cruisers- kerhot ajanottolaitteineen, ihan hillittömiä ominaisuuksia kuten viivakoodilukijat ja aikakortit tekstiviestinäkin käsittääkseni joillain on, eikä luotettavuuskaan lie ennennäkemättömän huonoa. Mut ihan sama mulle.... pääasia et hype on kova! Joku vissiin johtaa tota toimintaa?
    Nii, ja kuulin uskomattoman asian; striitti finaali näky töllössä, eli töyn orjat ovat nousseet sorron yöstä!
     
  12. skd70

    skd70 1st gear

    Ei vaadi,pienellä kyselyllä ei osata vastata.Ite vaan noit Kiikalan ja Hyv.kisoja ajaneena se kännykkään tuleva on parasta tietoo mitä tarvitaan ja jos pro ryhmät sais sen tiedon vaikka suoraan tietokoneelle se nopeuttais noit juttui paljon(salaistahan se on ,vaik kuitenkin minuutin päästä kaikki sen tietää) .Isoissa kisoissa ukkelit ihmettelee kuis kävi .Pieni yhteisryö vois joskus olla asiaa. No tulihan aloitettua.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nii, tie sit et kelpaaks FIA:lle mikä tahansa, mut viime nitroissa muistaakseni oli jonkinmoista ajanotto-ongelmaa. Mitä se sit poikii vai poikiiko, kilpailijoilla ja katsojillahan ei sillee kuitenkaan oo mitään arvoo et niit vois hinnotella? Edelleen ainakaan mä en ymmärrä et tossa syyskokouksen päätöksessä olis ollu jotain kauheen epäselvää. Et jos joku ei ole jäsenistön kirjattua päätöstä toteuttanut ajoissa, niin jossain päin maailmaa sellasesta olis johtopäätösten aika. Tokkopa se ketään onnellisemmaks tekis, ehkä jopa päinvastoin mut ihan snadisti kiinnostais et miks ei ole toimittu? Ihan oikeesti; ei muistettu varailla ratoja, ei oo tiedotusta, ei tuu mitään ulos edes rautakangella vääntämällä. Onks toi toiminta kattojärjestölle sopivaa, onko tämä sitä politiikkaa mitä se haluaa harjoittaa?
     
  14. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Osta C-barge itte laitteet ja rupee pyörittään kilpailevaa puljua, nii ei tarvii sit enää ruikuttaa, ku fyyra sit ja ja fyyra tätä. Jollei sulla oo rahaa ostaa laitteita, pidä turpasi kiinni. Helvetin rutisija :poff: :mad:
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vedä Rölli nyt hetki happea ennenku tollasia kirjoittelet...
     
  16. HM

    HM Gearhead

    No olipas tosi järkevä kommentti kumirölliltä.
     
  17. Henski

    Henski 1st gear

    Ainakin aikoinaan jopa maali millä ratamerkinnät oli tehty, piti olla FIA:n hyväksymää, saati litkut jolla rataa prepattiin. Miks sillon kellovehkeet sais olla kenen "kyläinssin" tahansa kyhäelmiä?

    Reilu 10 vuotta sitten Riversidecruisersien ajanottolaitteet yhden päivän tapahtumiin maksoi 5000mk miehistöineen. Mahtaako saada nykyään 5000€, ja ei varmaan kelpaa FIA:lle...?
     
  18. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Naapurilla on ihan kiva ajanotto systeemi, saa tulostettua lappuja omiin tarpeisiin tai muuhun kivaan. Mietityttää vaan että olisiko kuitenkin eduksi jos kerho hommaisi samanlaiset laitteet kuin esim Tierpissä niin olisi Em kisoihin mahdollista saada naapurilta varalaitteet, niinkuin molemmin puolin.. synergiaa?
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu en, vitun paviaani. Mul on sellanen käsitys, että tää on jonkinlainen yhdistys jonka jäsenistö valitsee jonkinlaisen johtokunnan jonka pitäis sen jäsenistön toiveitakin toteuttaa. Jos se vuosikokouksessa on edellyttänyt johtokunnalta joitain toimia, niin onko oikeesti sun mielestä kohtuutonta kysyä et miks näin ei ole toimittu?
     
  20. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Tierpissä on tämä systeemi.

    http://www.timetree.se/

    Windows XP pohjanen. Kuskit voivat tilata aikakortteja kännykkään, osat ovat "k-kaupan" hylly tavaraa. jne.. Tai ainakin kehuvat tuolla, periaatteessa varaosat ja osaaminen olisi tunnin lentomatkan päässä?
     

Kerro tästä muillekin!