Hitsisaumaan mitä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja textex, 28.5.2012.

  1. jtp

    jtp 1st gear

    Mä oon kyllä vähä siistinny saumoja ja putsannu en kokonaan tasaseks hionnu. Toho sit epoksit 2 kertaan päälle. Pitaskö se sika kitti panna korin elämisen takia vai miksi. Piste hitsi saumat oon kiertänny massalla.
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Lähinnä korikitti saumaan siksi että "sulkee" sauman eli ei pääse kosteus muhiin.
     
  3. TiM

    TiM 1st gear

    Pistehitsisauma elää korin liikkeissä ja sen takia sauman reunan tiivistys pitää tehdä joustavalla kitillä, jottei kosteus pääse väliin.
     
  4. jtp

    jtp 1st gear

    Joo pistehitsi saumoihin oonki laitellu elämisen takia kori kitit . Sitä tässä mietin et tarviiko tollanen täys saumalla vetästy paikka sen kitin, vai riittääkö kunnon eboksi maalit .
     
  5. TiM

    TiM 1st gear

    Yhtenäinen sauma ei mitään kittiä vaadi, kunnon puhdistus teräsharjalla ja väriä pintaan.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    No ei tietenkään jossain auton pohjassa vaadi, mutta ihanko oikeasti joku tekee full-size-jenkin kylkeen korjauspaloja ja vetää värin sauman päälle...taitavan ei varmaan edes tarvi hioa saumaakaan?
     
  7. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Pakkohan se on tehdä noin koska katsurit monesti vaativat nähdä hitsipalkon ettei ruostevaurioita ole korjattu pelkällä pakkelilla ja sanomalehdellä. Ja jos ruostevaurio sattuu olemaan fullsizen kyljessä niin se on vaan voi voi ja väri päälle!
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Aivan, ok jos tuollainen syy on, ymmärrän.
     
  9. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Ainoastaan kantavat rakenteet pitää olla hitsattu, pintapeltejähän saa vaikka teipata kasaan. Miettikää nyt, jos vaikka etulokarin kaaressa on ruostereikä, niin pitääkö se muka vaan hitsata ja pikkaisen hioa tasaiseksi ja toivoa ettei nyt kovin pahasti olis kuopalla tai huonosti aseteltu? :odroll:

    Rikotaanko me maalarit sitten jotain lakia kun yritetään saada sileää ja komeaa jälkeä jonkun räkäsauman päälle? :odroll:
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eikä nykypeltiä vissiin voi juuri hitsata.

    Nykyautojen kattopeltejäkin vaihdetaan koriliimaa käyttäen...
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Hyvin voi hitsata... Ohuempaa kuin vanhemmissa mutta taito on kova juttu ja hyvät välineet. Kyllä katto kestää hitsata sivuista,harva kai nyt hitsailee keskellä peltiä.Ai niin,tsoppaajat. :rotfl:
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Korikiteistä; Ostin Motonetistä Soudalin korikittiä 11,90 tuubi, ja jälkeenpäin Puuilossa tuli vastaan Wurthin korikittiä reilu 3 euroa tuubi.. Mikä ero näissä mahtaa olla? En ole vielä kumpaakaan ehtinyt käyttää kun hitsailut on kesken.
     

Kerro tästä muillekin!