Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Banzuikilla lukee otteessa 6604 ja koneena 403. Olinhan itse paikalla kun laitos tänään ko koneelle leimattiin.
     
  2. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    kiinnostais nähdä kuvia tuosta banzuikin autosta! ei viittis vaan 230 sivua selata läpi :eek:
     
  3. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Millasias kuvia sitä oltaas vailla :)
     
  4. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    onko tuo joku autot elokuvan hahmo :rotfl:
     
  6. Aako

    Aako 1st gear

    Tuollahan niitä stw foorumin uumenissa on puikin kuvia rojektin eri vaiheissa...
     
  7. DD6

    DD6 Gearhead

    Onko -86 Buickissa erillistä pääsulaketta tms? Startin virtajohto oääsi typeryyden takia lyömään kunnolla maihin, ja akun kenkää myöhemmin kiristäessä avain otti runkoon. Saatana. Nyt ei sisävaloja, ei auto starttaa jne. Kannattaa olla huolimaton.
     
  8. Aako

    Aako 1st gear

    STartilta lähtevissä johdoissa fusible linkit ja olikohan muutamassa akulta lähtevässäkin, ei jaksa muistaa... Se avaimen runkoon ottaminen ei kyllä polta sulaketta, eihän siinävälissä ehdi olla sellaista..

    Kiristä aina + kenkä maakaapelit irroitettuna ja miinukset sitten kiinni, ei pääse näitä räpsyjä tulemaan...
     
  9. harri60

    harri60 Gearhead

    [​IMG]

    Meillä on tollainen pihalla.
     
  10. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    [​IMG]

    Tuollanen lulla löytyy. Ja vakiohko 403 oldsin pikkulohkol
     
  11. mellakka

    mellakka 1st gear

    Punkan pajasta kannattaa kysellä apuja, ainakin ennen siellä oli Alan Miehiä: http://www.vallilantakomo.fi/
     
  12. DD6

    DD6 Gearhead

    Jeh, kiitoksia, mutta äh, perkele! :rotfl:

    Sivunapa-adapteri oli ampunut itsensä löysälle, siinä vika. Ja sitä starttia irrottelin ja ropasin ja fusible linkkejä mittailin 1,5h.... voi luoja että tunsi itsensä tyhmäksi!

    Muttamutta, nyt on moottorin tukikumit vaihdettu!
     
  13. sauli

    sauli 1st gear

    en ole tainnut ilmoittautuakkaan tänne.

    eli täältäkin järvikyliltä löytyy -84 olds farmari jossa rekisteri otteessa moottorin tilavuutena 7500 cm3 :rotfl:

    tosin kone on pukissa kasautumassa, odottaa että saan jakopäänkopan ja imusarjan hinkattua puhtaaksi ja asennettua paikoilleen
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Uittu! Kilpavarustelua! Laillisissa rajoissahan näihin sais laittaa 503,25 kuutiotuumaa. Mihinkähän lohkoon sellaasen sais näppäriten kasattua, ja tarttiskahan lootaaki sitte vahvistaa?
     
  15. fisu

    fisu Gearhead

  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    Astiasta toiseen.
    Tein capriksen perspään alalinkeille boksausoperaation kokeillakseni muuttuuko auton hanurin sivuttaisvaeltelu ja olin erittäin tyytyväinen tulokseen auto oli kuin eri planeetalta yllätyin :lol:
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    hevimies: aikamoista pioneerityötä! Enpäs olisi ajatellut moisen vaikuttavan; näinköhän tulee itsekin hitsailluksi varsinkin jos taas katsastuksessa löytyy muutakin "harrastettavaa" pohjasta, kuten ne leikkisästi asiasta viime vuonna kertoi...

    btw, Caprice sedan-topikkiin listasin autolehtiartikkeleita näistä GM-B-bodyistä.

    Tässä sitten LASTEN LIUKUMÄKI, 1-2-vuotiaille, toimii sadepäivinäkin
    -1 kpl farmari
    -filmivaneria peittämään tavaratila takapenkki kaadettuna
    -1 pieni muksu, jolla haalarit tms. liukkaat vaatteet

    Ajetaan auto sopivaan mäkeen. Kipataan takapenkki. Laitetaan filmivaneri koko matkalle (siis kahdessa osassa, niin ne kulkee mukana aina muutenkin suojaamassa kangasverhoilua).
    Sitten otetaan se 1-2-vuotias pikkuinen, joka haluaa muutenkin leikkiä autossa ja laitetaan se liukumaan tuo vajaa kahden ja puolen metrin mäki, pisimmillään kulmasta kulmaan. Vaatteina haalarit, jotka liukuvat hyvin. Ainakin yhdellä testiryhmäläisellä saatiin "Uudestaan!" -testitulos ja yllättävän pitkään kestävä hupi tästä.
    Liukumäessä voi siis hyödyntää myös sitä, että tenavan saa kiskottua sieltä "liukumäen" pohjalta myös ylös aika helposti, sekin vaikutti olevan testiryhmäläisestä hauskaa.
     
  18. trooper

    trooper 1st gear

    Mulla on farmissa myös takana boksatut alatukivarret sekä myös ylätukivarret uusilla puslilla.Suosittelen muillekin..Asennuksessa ei paljon aikaa kulunut..
    Etupää on kunnostettu uusilla tukivarsien puslilla ja pallonivelillä,kaikki kun laittaa kerralla niin ei tarvi edestakaisin vekslata..muutos oli aika dramaattinen :p
    On tullu paljon muutakin väsättyä että pysyy laite liikenteessä kanssaihmisten kiusaksi
    :rotfl: :poff:
     
  19. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Saanks tyhmyyttäni kysyä, että mitä boksaus itteasiassa tarkottaa?
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    Boksaus, "laatikointi", eli kun tukivarsi on U, niin hitsaamalla siihen palanen yhteen, siitä tulee O tai lähinnä neliöpalkkia, jäykempää. Minäkään en siis ole boksannut vielä yhtään tukivartta. Vaan boksaatteko te koko matkalta vai paloja sinne tänne? Aineenpaksuus, 3-4 mm?
     

Kerro tästä muillekin!