Autovalokuvaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Elky70, 1.1.2012.

  1. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Onko kuvan tuottamisen suhteen latu auki? Siis pitääks olla raaka kuva suoraan kamerasta vai onko kaikki keinot käytettävissä? Photari? Lightroom?
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Kerro vähän lisää, rupes kiinnostaan.. :)
     
  3. Elky70

    Elky70 Gearhead

    No ne pari mitä oon seurannu niin siellä ollaan otettu rennosti, mut pääsääntöisesti orkkiskuva. Ni jos tehdään niin että jos tuunaa "överisti" niin pistää myöskin orkkiksen näytille? Kun kaikilla ei tuota tuunaustaitoa välttämättä ole niin paljon( :oops: )?
     
  4. sami-v

    sami-v 1st gear

    Moi

    Tuli maanantaina tilattua peilitön järjestelmäkamera. Olympus Pen E-PL3. Olen ihan amatööri valokuvauksessa. Tähän asti ottanut kuvia vain puhelimella :lol:
     
  5. Elky70

    Elky70 Gearhead

    No ainakin otit kuvalaadullisesti huomattavan askelen parempaan suuntaan! Ei muuta kuin kuvailemaan ja kokeilemaan kameran säätöjä/asetuksia! Tänne sitte tuloksia postailemaan...
     
  6. sami-v

    sami-v 1st gear

    Kyllä, siirryttiin 3,2 megapikselistä 12.3. En sit tiedä onko toi hyvä valinta kameraksi?
     
  7. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Ohje numero 1. Pikkelsit ei juurikaan kerro kameran laadusta vaan enimmäkseen optiikka. Jos et teetä kuvistasi kymppikuvia suurempia paperivedoksia pärjäät hyvin kahdella megapikkelssillä. Suuri määrä megoja täyttää tietokoneen kovalevyn hyvin tehokkaasti. Toki toi suuri resoluutio antaa varaa rajata kuvia jälkeenpäin.

    Se mikä on nyt varmaan se suurin ero tohon kännykkään on suurempi kenno ja miljuuna kertaa parempi optiikka. Suurempi kenno kohisee vähemmän ja kuvaaminen hämärälläkin onnistuu paremmin.

    Varmaan ihan hyvä valinta ekaksi kameraksi.
     
  8. sami-v

    sami-v 1st gear

  9. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Noh, kuten sen jo sanoin niin ainakin kuvanlaadussa on parempi. Ja tärkeintähän on se mitä sinne kennolle tarttuu eikä se millä välineellä. Hyväähän tuossa on se että linssejä saa vaihdettua tarpeen mukaan.

    Luminous Landscape Tuolta löytyy paljon tutoriaaleja jossa on hyvin selitetty asiat. Sieltä vaan opiskelemaan ja eiku kuvailemaan! Ainoo sääntö mikä kannattaa muistaa on oikeastaan ns. kultainen leikkaus, eli kun kuvan jakaa yhdeksään osaan eli kolme pystysuoraa ja kolme vaakasuoraa laatikkoihin, niin yrittää sijoittaa se kuvan "juttu" aina noiden leikkauspisteisiin
     
  10. sami-v

    sami-v 1st gear

    Kiitoksia vinkeistä.
     
  11. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Hitsiliekin valaisema rotken takaseinä
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Kun oli puhetta siitä remottia ja oma auto yhteen kuvaan, niin tämä taitaa täyttää vaatimukset :)
    Tässä olis muokkaamaton kuva ja kännykästä vielä. Ei ollut isompi kamera mukana.


    Edit: Jokos nyt näkyy paremmin?
    Vaihdoin paikan missä kuvat on netissä
     
  12. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Hienoa! Photo-Rally on siis Avattu Lord of fliesin kuvalla jota joutuu ilmeisesti vähän kikkaileen kun ei ainakaan mulla näy suoraan?
     
  13. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    ^Mä en aineskaan saa suoraan näkymään.

    Edit: Hiffasin jo joo.
     
  14. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Mihin mennessä kuva pitää ottaa?

    Nyt on koko viikonlopun menoa eli vasta maanantaina pääsee fotamaan. Kuvattavaa on kyllä. Se saatanan jarrutehostin vittuilee taas. Nyt sitten se alipainekalvo kuoli kaikista edellisistä jarrurempoista saamiinsa vammoihin.
     
  15. Elky70

    Elky70 Gearhead

    No eiköhän tässä ny ainakin viikko ole aikaa? Yleensä noissa photo-ralleissa on määrittelemätön aika, joskus saattaa mennä parikin aihetta saman päivän aikana, riippuu ihan kuinka aktiivisia kuvaajia on. Toisinaan menee viikko pari. Et sanotaanko näin että ennen jussia tää remppakuva ja sitten jussin jälkeen vaikka jussi-aiheinen kuva?
     
  16. Elky70

    Elky70 Gearhead

    No nyttehä mä hokasin, ettei mee hirveesti sekasin tämä keskusteluketju, niin tein ihan oikeen photorally.kuvat.fi tunnukset tuonne kuvat.fi-palveluun. Siellä kuvat on sitten siististi kansioissaan ja tähdillä pääsee arvostelemaan kuvia. Vielä se että lähetetäänkö kuvat mulle ja mä sitten lisään sinne vai jaanko asianomaisille tunnarit ja passut et pääsevät lisäämään itse? Oliko hyvä vai erinomainen idea? Hä?
     
  17. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    ROK!


    ROKROK! Toi on hyvä. Oliskos parempi että sää lisäät noi kuvat ettei sinne ala tulemaan raskauttavaa aineistoa.
     
  18. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Laitetaans pari fotoakin. Hey Elky! Check in the middle!! Nyt on meinaan semmonen tellinki, että pelottaa! Aivan perkeleen iso kauhakuormaaja!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Mitäs mieltä porukka on noista uudistetuista kuvat.fi sivuista?
     
  20. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Aivan saakelin upee toi keskimmäinen! Eikä noi muutkaan mitää huonoja ole... Onks se joku lisävaruste pöllöön se kauhakuormaaja? :D

    Ite ainakin tykkään tuosta uudistetusta kuvat.fi palvelusta. Blogi on ny vähän turha kun niitä blogijuttuja on ainakin miljuuna eripuolella nettiä... ja jokasta tulee yhtä usein päivitettyä.

    Et sattumoisin oo Vantaalle pörisemässä tänään Tulilanka?

    Kuvat tohon photorallyyn voi sitte lähetää osoitteeseen photo (at) antrell piste com. laittaakaa aiheeksi photorally nii osaan seuloa ne omaan kansioon. Eli ekan kuolemanlinja on ensi viikon perjantai. Oiskohan se niin kätevintä että perjantaista perjantaihin ois aina toi deadline?
     

Kerro tästä muillekin!