Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mä korjasin sillon kaikki vuotokohdat ku ton hommasin, ja kaikki muu pitää vielä, paitsi tuo ohjaustehostajan pumpun akselin tiiviste, se ei kestäny pyhäntöntä viikkoakaan ku alkoi tihkua uudelleen. Siin on se välikappale urilla joten se tarvii vaihtaa. Ja vuotaahan simpukkakin, mutta se oli omaa hölmöyttä ku menin löysäämään sen säätöruuvin lukitusmutterin koneen käydessä. Tyrkkäs o-renkaan vinoon. Pitää ottaa simpukka joskus pöydälle ja säätää taas kerran väljät pois :D
     
  2. Pässinpää

    Pässinpää 1st gear

    Genos Garage kauppaa niitä Gouldin vacuum pump rebuild kittejä, niissä on se väliakselin tiiviste modattu semmoseks että on tiivistävät huulet uran etu- ja takapuolella eikä siinä keskellä mihin orkkistiiviste sen uran tekee.
    Ittelle tulossa moinen setti jahka saavat aikaiseksi kertoa paljonko toimitukset kustantaa...
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    luuleks että mä sitä ikänä muistan ku tallilla olen...
     
  4. Tur_re

    Tur_re 1st gear

    P040B Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor A..

    On ilmeisesti DPF:ään liittyvä koodi, mitä tähän lääkkeeksi?
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    Luuleks että mä muistan sitä koskaan kun mä käyn :lol:
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

  7. villeri

    villeri 2nd gear

  8. turbod

    turbod Gearhead



    Oli sittenkin vikana boxin huono maadoitus. Nyssi toimii taas.
     
  9. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Olikohan joku palstalaisista räminsä kanssa Himoksessa eilen? Tai siis muu kuin minä :poff: Näky joku uudempi, puhtaampi, kiiltävämpi ja 24tappinen olevan
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

    Niin on! Ja kattokaas tosta linkistä ne projektikuvat kanssa! näyttää olevan joku firma runkoakin jatkanut. Näkyy myös kohtuullisen pitkiä Dodge Ram 3500 kakkoskoppasia jatkohytillä ja flatbedillä! :eek:

    edit: Yhdestä kuvasta bongasin firman nimen ja google auttoi:
    http://www.edwilsonsgarage.com/

    Aika hieno paja. :)
     
  11. hanhis

    hanhis 1st gear

    Ai se oli sun auto. Kevyesti kyllä veti kärryä. Pikkuusen pökkäs taas rami kuumetta päälle kun tuli edellinen veturi myytyä (suburban). Nimim. Yksi mönkijöistä, klopista en tiedä kun pyörähti jo 40 mittariin. :)
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

    Mää olin 12 tappisel :)
     
  13. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Joku oli eilen (sunnuntaina) tulossa mustalla 2 gen ramilla mökkireissulta etelään Hartolan ja Heinolan välillä ko kuulu vaan semmonen törähdys scanian koppiin ko meni ohi et äkkinäinen olis voinut säikähtää. :D Ja ounastelen vauhtia olleen jopa enemmän kun 90km/h, kun ei viihtynyt kovin kauaa rinnalla. :lol:
    Ja syy miks epäilen olleen mökkireissu, niin lavalta lens joku roskapussin tapanen ja takana tullut Silverado kun ajo yli tästä pussista oli lukuisia alumiinisia oluen säilytys astioita pitkin tietä. :rotfl: :rotfl:
     
  14. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Enemmänkin näköjään rämistejä Himoksessa ollut. Itsekin olin 12tappisella
     
  15. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mikä kierre ja pultin pituus mahtaa olla vetolevyn ja kampiakselin pulteissa? Entä turbiinin ja vetolevyn välisissä pulteissa? SWT:sta ei suoraan löytynyt vastausta, mutta lupasivat selvitellä asiaa.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    -97:ssa on vetolevy kiinni M12 x 1.25 x 34 (siis kierre x nousu x pituus kanna alta) ja turbiinin on 0.37" x 24 x 0.55" (siis halkaisija x nousu (24 nousua tuumalla) x pituus).
     
  17. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    sama vika mutta moottorina oli scania 8)
     
  18. PD

    PD 1st gear

    Musta rammari on meikäläisen, kestihän se puhtaana lauantaihin asti... Onkos Frösällä neljä lisäpitkää lavakaaressa?
     
  19. villeri

    villeri 2nd gear

    olikos se niin että tätä 2gen ramia on myös ilman abs jarruja.. eli ei edes niitä leikki abssiä taka-akselilla? oliskohan mahdollista muutoskatsastaa mallisarjan puitteissa pois tota taka-akseli abs....? :D lähinnä kun se ei toimi... ja rockautostakaan ei tunnu saavan enää sitä venttiiliä sinne jarruputkien väliin mikä käyttää sitä abs...
     
  20. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Juu neljät lisäpitkät löytyy lavakaaresta ja kahdet keulalta.
     

Kerro tästä muillekin!