Sportside

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kartsa66, 19.6.2012.

  1. kartsa66

    kartsa66 1st gear

    Iltaa vaan kaikille!
    Toteutin sitten viimein kakskytvuotisen unelmani ja ostin vm -90 sportside chevyn! Lievä projektihan tuo on mutta ehkä selviän.. teidän avustuksella. Tosiaan, en koskaan ole omistanut jenkkiä joten vinkit ja neuvot ovat enemmän kuin tarpeen.
    Autoni on 5,7l koneella ja ensimmäinen kysymys on, että startti kiroaa mutta missä tuo ..kele on? Konehuoneessa on kyllä tilaa riittävästi, mutta enkö vanhoilla silmillä vaan näje?
    Toinen kysymykseni liittyy jarruihin, kun kaikki mahdolliset jarruihin liittyvät valot, kuten "brake" ym. symbolit palavat jatkuvasti.. Outoa sinänsä, koska auto on leimattu 1.6..
    Kaikki mahdollinen info on enemmän kuin tervetullutta vanhalle bisselle, joka on aina halunnut jenkin ja nyt viimein sai sen..
     
  2. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Heitä selälleen auton alle, niin näät startin. Siellä se on repsikan puolella alhaalla.
    Onko jarrut ilmattu oikein ja onko nestettä tarpeeksi?
    Kun ainakin vanhemmissa oli semmonen pinni mikä piti nostaa? ylös, kun ilmas jarruja, jos näin ei tehnyt, niin valo jäi palamaan. Ellei poista polttimoo :poff:

    Tai käsijarrun katkaisija herkällään, ottaa koko ajan kiinni ja siksi valot palaa.

    Voi olla jotain muitakin juttuja, mutta nää tuli mieleen. Viisaat jatkakoon
     
  3. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

  4. kartsa66

    kartsa66 1st gear

    Ei tarvii kellotella tällä iällä :D Kiitos kuitenkin.. Onko tuo us parts Helsingin alueella ainoa paikka, mistä varaosia kannattaa hankkia.. ..ttu toi rattikin pitäis uusia.. :( ..ja ja..
     
  5. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Haynesin ja Chiltonin korjausoppaat kannattaa hommata hyllyyn.

    Kannattaa muistaa huollot!
    Moottoriöljyt ja suodatin 5 tkm välein, alustan rasvanipat samalla.
    Ilmaputsari, polttoainesuodatin, jäähdytin nesteet, vaihteistoöljyt ja peräöljyt 50 tkm välein.

    No mielipiteitä on monia.
     
  6. kartsa66

    kartsa66 1st gear

    Kiitos vinkeistä :D ..kaikki info tulee tarpeeseen.. kovasti vähän tuolla tullaan ajamaan, kesäauto lähinnä.. Laatikko pelaa hienosti, mutta kun oon ajanu vaimon automaattia, niiin siinä ei oo kuin "D", tässä kaksi, iso ja pieni.. joku sanoi että pikku D:llä nurkka-ajot ja isolla muut.. hävettää kysä :oops:
     
  7. Julde

    Julde 1st gear

    Hyvä valinta. Otappas akunkenkä hetkeks irti ja jos valo syttyy heti kun laitat kengän takas niin on käsijarrun katkaisijassa vika.
     
  8. -TH-

    -TH- Gearhead




    tarkista se pohjan alla oleva jousi siinä jarruvaijerissa, se on yleensä laho ja siksi ei pidä poljinta riittävän ylhäällä _-> poljin ei paina katkaisijaa ja valo siis palaa.
    UUSI jousi ja homma toimii. paras olisi jos löytyisi rosterinen jousi.
     
  9. kartsa66

    kartsa66 1st gear

    Hyvin alkoi autoharrastus.. ostin auton reilu viikko sitten ja nyt se startti sitten rivahti lopullisesti :mad: Onko tuon vaihtaminen miten tarkka homma ja onko jotain mitä pitää ottaa erityisesti huomioon? En oo joutunu ikinä vielä starttia vaihtamaan mihinkään autoon.
     
  10. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Melko simppeli homma.
    Irrota akunkenkä
    nosta auto pukeille tms että pääset auton alle
    irrota startin perästä johdot (8mm ja 17mm avainkoot muistaakseni)
    Irrota startti lohkosta, on kiinni 2 pultilla.
    Heivaa vanha mäkeen ja laita uus startti paikalleen, kiinnitä johdot, laske auto pukeilta, kiinnitä akunkenkä, konepelti kii ja on the road.

    nii ja sen verran vielä että tuon ikäisessä taitaa tulla startin perään 2 johtonippua. Pienemmän pultin alle tulee virtalukolta startin herätejohto, ja isomman pultin alle akulta + ja virtalukolle lähtevä + johto.

    Kun viittii vähä silmällä kattoa ja aivolla ajatella niin ei oo vaikea homma. muistaa vaan aina irrottaa sen akunkengän kun sähköhommia tekee, ettei käy ohraisesti
     
  11. NymiS

    NymiS Gearhead

    Jokerin viestiin lisäten että kannattaa se startti shimmata niin sille voi tulla kummasti ikää lisää..
     

Kerro tästä muillekin!