390 remppa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja agm, 11.9.2010.

  1. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    POKS... KUOHUJUOMAA ! :D
    Hyvä Agm !
    Nyt vaan odotellaan tuloksia, miten motti rokkaa ?

    -PizzaMake-
     
  2. agm

    agm 3rd gear

    [​IMG]

    vihdoinkin "valmis"
     
  3. agm

    agm 3rd gear

    vähän edistystä, väkivahva Studio57 pitää moottoripakettia paikoillaan

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Ohan se ny heleppoa ko on tota lihasvoimaa ja lisäksko omistaja on menny
    kewentämään moottoriansa alumiiniosilla :D
    Saa kesä tulla vapaasti ku pirssikin on jo kohta kasattu ja vielä uusilla osilla.
    Tosin, onhan nää talavikelitki jo semmoset, että voi kohta lähteä harraste-
    kikottimella päästeleen.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mä ajelin eilen mun 64 avo galaxiella, kesärenkailla ja tosin katto kiinni,
    taisin olla ainoo kesärenkailla liikkuja. aaah mitä lotkotusta vajaa seittämän litranen FE isolohko pitää 8)
    empä kaivanut vieläkään akun napaa irti :D
    Halikon epähistoriallinen :rotfl: epäkeskiaikainen :rotfl: vesitorni taustalla on...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. agm

    agm 3rd gear

    Hookerit manattu alimpaan He...... johan oli taistelu saada ne sopimaan
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  8. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Peltisarjojen kans on IKUINEN tappelu ! Tuntuu, että sama mikä kikotin ja kuinka laadukkaat headersit ostat ko. malliin ni AINA saa sovittaa enemmän tai vähemmän? :eek:
    Luulis ja VARSINKIN TOIVOIS, että jos Hookerit itelleen sijoittaa ni sais edes
    sopivat samaan hintaan? Ne kun eivät ole edes halvimmasta päästä.
    Kumma sinänsä,että tulee "mitä sattuu-laatua" kun ajattelee niiden valmistusprosessia, eli kasataan jigissä? Toki JOS sovitukset on huonoja ja
    hitsataan irrallaan ni veteleehän se perhana sinne minne helpoiten menee.
    No, niitä tekee kuiteski jotkut vituixmän-mehiko-yöntimot, eli I don't care :mad:
     
  9. Jas

    Jas Gearhead

  10. Futurage

    Futurage Gearhead

    Onks toi Granvikin Paulin Hemppa tuolla taustalla ?

    Mulla GTA:n 390 moottoriprojekti napsahti pykälän eteenpäin kun sain männät ja hydraulirullanostajat tilattua. Puristussuhteeksi tulee 9,8 ja dynaamiseksi noin 8,4, riippuen siitä mihin asentoon customnokan ( 220 / 230 @0.050) asennan.
    Ah ah ah, josko sitä sais pulttailtua jo pian tripowerin kiinni. :D
     
  11. agm

    agm 3rd gear

  12. agm

    agm 3rd gear

    eipä oo paljon mitään tehty...no... ostettu 05 Mustangin vanteet ja viety tänään konepajale.
     
  13. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Käsittääkseni Pertronix on laatujakaja?

    No eikös se vaan projektia vie eteenpäin toi vannehommakin, eli äläs yhtään
    vähättele siellä :D
     
  14. agm

    agm 3rd gear

    jipii, vaihteensiirto ei enää mahdu liikkumaan. :mad: kun noi Hookerit tuli muutettua :eek:
     
  15. agm

    agm 3rd gear

    kone käytössä.. ei oo säädöt vielä kohillaan,
    mutta tuntuu siltä etta saattaa olla ihan kiva motti!?!
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Kysytääs nyt aiheeseen liittyen.
    Mulla on 390 päällä 406 hatut.Imusarjan kanavat on tällähetkellä varmaan kolmanneksen pienemmät.Olisko esim edelin performer rpm sarjassa kansia vastaavat kanavat?
    Toki saa tarjota jos jollain on joutilas isokanavainen 4, 6 tai 8 reikäinen imusarja jouten.
     
  17. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    En ny tähän hötäkkään löytänyt 406 kansien imukanavakokoja, mut pari dual plane imusarjaa Jay Brown:n kirjan speksien mukaan voidaan suositella:
    Blue Thunder 4V ja löytyy kahta versiota, Low riser&Medium riser.
    Kanavakoot: LR 1.34" x 2.37" ja MR 1.34" x 2.10"
    Edelbrock Performer RPM: 1.16" x 2.01"
    Ja eiku kannen kanavia mittaileen...?
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Miten saan selville moottorini (FE390) vuosimallin? Auton myyjä sanoi että olisi '67 mutta haluaisin varmistuksen asiaan. Missäpäin konetta sarjanumero on?
     
  19. sbf

    sbf Gearhead

    niinkait se tarttis taas purkaa.
    Pipothan mulla on c3ae mallia muistaakseni c.
    Sit taas imusarja on c6 alkuinen.
    imusarja taitaa olla med tai high riser mallia.
    Vielä en ole jaksanut syventyä noihin kansiin kunnolla.säädettävät keinut ja täyskoneistetut retainerit niissä on.Sysää kyllä tossakin kokoonpanossa ihan asiallisesti.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Onks tietoo? Äkkiseltään en löytänyt.
     

Kerro tästä muillekin!