Tiukat puslat - miten

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja turboruuvi, 8.7.2012.

  1. turboruuvi

    turboruuvi 1st gear

    Mitenkä maailmassa tiukat puslat saadaan paikoilleen?
    Mitenkä homma tehdään pajassa? Miten homma mahtaa onnistua kotona?

    Tämä on yleiskysymys, joka heräsi, kun yritin saada -99 Focus farmarin etu alatukivarren etupuslaa paikalleen. En onnistunut.

    Rakapyörän laakerin vaihto oli helppo nakki puslaan verrattuna.

    Yritin käyttää mm. 12-millin pulttia "sisäänvetäjänä" mäntysuovalla liukastetulle puslalle. Olisi taiinut joko pultti katketa tai pusla leikkautua ennen kuin sitä olisi saanut sisään.

    Miten H****tissä muut ovat homman tehneet? :eek:
     
  2. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Puslat vuorokaudeks pakkaseen ennen asennusta
     
  3. turboruuvi

    turboruuvi 1st gear

    Yleisenä kysymyksenä tuo puslanvaihto on yhä mielenkiintoinen.

    Focuksen puslat sain vaihdettua lopulta.
    Etupuslan sai paikalleen näin:
    1) keitetään puslakeitto (pusla kiehuvaan veteen kunnes se on lämmin läpikotaisin)
    2) hiotaan puslanreikä tasaiseksi ja puhtaaksi
    3) rasvataan puslanreikä paksulti vaseliinilla
    4) ruuvataan pusla ohuempi pää edellä kierretappia/pulttia ja mutteria käyttäen
    Itselläni oli puslareiän alla vanha pyöränlaakeri ja sen alla laakerityökalun levy. sen alla prikka ja alinna mutteri. Puslareiän päällä pusla, prikka ja mutteri.

    Laakeri- ja puslahommissa tuo laakerityökalu on kätevä.
    Tuollainen: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... alu-19247/

    Taaemmasta puslasta jäikin käteen vain kumiosa ja kiinnikkeet. Se sisäholkki istui edelleen tiukasti tukivarren kiinnitystapissa. Noo - rautasahaa ja rälläkkää sopivasti ja sitten vielä lyöntimeisselillä ja moskalla hutkintaa...

    Paikoilleen sain rasvaamalla tapin vaseliinilla, tekemällä puslakeittoa ja moskalla/puupalikalla.
    (Kuin ihmeen kaupalla.)

    Etupyörä oli paikoillaan vähän yli klo 1 sunnuntaiyönä (pimeässä ja sateessa) - ja aamulla taas töihin...
     

Kerro tästä muillekin!