Chevy 2D sedan oven mitat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja JulleRopaaja, 18.7.2012.

  1. JulleRopaaja

    JulleRopaaja 1st gear

    Moro.

    Itselle tuli tuollainen 4D:stä itse tehty 2D sedan ja nyt kun koittaa sitä hieroa kuntoon, on kiinnittänyt huomioita (lukuisiin) puutteisiin. Yksi olisi ovet, jotka on itse jatkettu. Eli ikkunoiden nostimet toimii "hiukan" huonosti, tiivisteistä ei voi juurikaan puhua, ei myöskään listoista, ovipahveja en tahdo edes ääneen mainita ym ym.

    Mieleen on tullut alkuperäisten ovien metsästys, jolloin sitten saisi kaiken toimimaan kuten pitäääkin ja osiahan noihin tuntuu saavan vaikka kuinka paljon uutena.

    Olen koittanut mittailla oven mittoja netistä löytyneiden tietojen mukaan. Näyttäisi ennakkoarvailujen vastaisesti siltä että ovet ovatkin aika lähellä alkuperäisen mittoja. Tietojen mukaan mitä olen löytänyt näyttäisi siltä että ovet on vain 1-4mm alkuperäistä lyhyemmät ja taas oviaukot istuvuudesta päätellen sen verran suuremmat, että alkuperäiset ovet mahtuisi paikalleen. Mikäli siis netistä löydetyt muutamat mitat pitävät paikkansa.

    Olisiko kellään mittoja ovista, kaikkia mahdollisia mittoja siis, joilla voisi varmistaa alkuperäisen oven istuvuuden suoraan tai pienellä säädöllä/oviaukon muokkaamisella.

    Jos vaikka mittoja ja/ muuta tietoa löytyy, voisi niitä pukata vaikka suoraan sähköpostiin juha.korhonen(at)securitas.fi.
     
  2. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Elävästi muistan kirjoittaneeni omille nettisivuilleni (http://www.ahonet.net) edellisen letukkaprojektini teksteihin jotakuinkin näin:
    "Juuri kun luulin päässeeni eroon ainaisesta hitsaamisesta... sovitin hommaamiani alkup. 2 ovisen tolppamallin ovia paikoilleen ja koin yllätyksen!
    Lisää edellisten omistajien killereitä!
    Oviaukot eivät olleet lainkaan oikean muotoiset, vaan tolpat oli muotoiltu silloisten paikallaan olleiden itsetehtyjen ovien mukaan.
    Nyt alkuperäiset 2-ovisen ovet menivät ylhäältä tolpan päälle ja kylkeen jäi käden mentävä rako!!!
    Hienoa!

    Tässä vaiheessa oli hermoromahdus lähellä ja oli pakko touhuta jotakin muuta. Kostoksi purin osiksi ja rakensin uusiksi meidän talviauton (Vanin)."

    Ja jottei tää mene liian sivuraiteille, niin mulla on olemassa nyt ihan oikee 2-ovinen letukka projekti ja siitä saat mittoja.
    Lähetän sulle mittoja kunhan lomiltani kerkeen ja käväsen tallilla.

    Jari
     
  3. JulleRopaaja

    JulleRopaaja 1st gear

    Kiitokset.

    Tuossa olen kuvien perusteella koittanut vertailla ja en ole kovin radikaaleja eroja huomannut ovien muodoissa.

    Onhan nuo rakennelmat aina työtä vaativia, mutta kovasti helpottaisi jos edes jotain listoja, sisustan osia ym saisi valmiina.
     

Kerro tästä muillekin!