E85 muutossarjat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja stigg, 4.1.2010.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    St1:n mukaan Raatekankaantie 14, mutta Tokmannin osoite on Raatekankaantie 4.
    http://www.re85.fi/index.php?id=7910&station=1235

    Ovatkohan ottaneet kuormasta osoitetta tuumaillessa? :)

    edit. Itse asiastakin ot:n lisäksi:
    Onkos muilla kuin topikin aloittajalla kokemuksia viinalla ajamisesta Moparin 4.7:lla?
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    turu kuppees tankkasin täänää 85volttista saabiin 47L ja kannuihin 5L enemmän.
    pikkusen tyhjäkäynti ontuu ja kiihtyy hitaammin mut pintakaasulla menee satakymmenen lasissa vitosvaihteella. tossa on katti ja lamda ja 8venttiilinen eli k jetronic. oiskohan sytkää pitäny kääntää öö aikasemmalle vai onko väliä kun kerran käy ja kukkuu.
     
  3. PasiK

    PasiK 1st gear

    K-jet ei varmaankaan pysty korjaamaan seosta kohdalleen, ellei pistä perusasetusta kuusiokololla kohdalleen. Itellä Volvo 240 K-jetillä ja oon aatellu, ett se on ehottomasti paras ruisku e85 käyttöön. Siinä on käynnistyssuutin erikseen ja siihen erillinen nappi, niin varmaan saa soppaa käynnistyksessä. Seoksen saa kohdalleen erittäin helposti.
     
  4. NymiS

    NymiS Gearhead

    Mitähän mahtaa K-Jetin määräjakajan kalvo tykätä e85:sta... No aika näyttää...
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    lähinnä huolettaa tavaran kuivuus ku on hienomekaanisia osia ruiskussa.

    onkohan kukaan kokeillu sekottaa löpöö tohon. aattelin jos jollain on vielä pensaferkuja.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    yksin tai muijan kans ajellessa tuntuu menevän kevyesti ku pikkusen käänsi sytkää aikasemmalle. mut kotopuolesta hain peräkärryn täynnä mitääntekemätöntä ruosteista rautaa. pikkusen oli laiskemman puoleinen ja kulutuskin nousi 12L tienoille 9L pinnasta ku bensallahan noi ruiskusaapit menee alle 7
     
  7. SlantSix

    SlantSix 1st gear

    Milläs BTFC kertoimella pitäs laskea uudet suuttimet? Osa laskureista tarjoo 1.4-1.5 osa taas 0.8-0.9...?
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Onko tietoa voiko ´04:lla Subella ajaa RE85? Eli mistä tiedän onko flexifuel motti? Kyseessä on 6.0L Vortec.
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Siinähän se oli edellisellä sivulla, eli linkki jossa faktat.

    Jos englanti ei aukea, niin kerro toki. Katotaan sitten tarkemmin.
     
  10. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Joo,sori enpä huomannut kun olin luurilla liikenteessä, ja olin liian laiska latauksen hitauden takia kelaamaan ketjua läpi.

    Eli ton linkin mukaan näyttäisi siis siltä, että 6 litraiset Vortecit ei kuulu aiheen piiriin. Ainoastaan pienemmät 5,3 litraset hyväksyvät mukisematta viinaa koneistoon. Onko jollain käytössään laitteistoa pk-seudulla,millä pystyisi Suben modaamaan brenkulla toimivaksi? Vai maksaako se modaus niin paljon, että antaa Suben hörppiä jatkossakin bensaa ja mä hoidan sitten sen viinanjuonti puolen Alkon kautta.
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    turbosaappiinkin tankkasin sorretunvoimaa. nykii enemmän ku vapari eli pitäis säätää pumppua. ennakkoo en jaksanu vielä ruuvata.
     
  12. ilu

    ilu 1st gear

    No nyt on reilu kuukausi ajeltu alkohoolilla RE85 ja vieläkään kalvo ei ole mennyt, ei auta kuin odottaa mä oon aina halunnu päästä vaihtamaan kalvoa kun en oo ikinä päässy :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  13. umpio

    umpio 3rd gear

    Onko ford-miehillä kokemusta e85:llä ajosta? Lähinnä kiinostaisi kokemukset 5 -litraisesta bensakasista, joka majailee esim. 1994 Econolinen nokalla.
     
  14. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Re:

    Citikalla ajeltu nyt kuukausia ja parhaiten on toiminut kun on noin 20% tavallista 95:sta ja RE85:sta loput. Turku-Joensuu-Turku matka toimi pitkän matkan kulutustestinä. Menomatka edellämainitulla 20/80 seoksella 6,03l/100km. Paluumatkalle tankkasin kokeeksi tyhjän tankin täyteen V-Poweria. Paluumatkan kulutus 5,43l/100km. Matkaa tuli noin 600km per suunta. 95E10+RE85 tankillisen litrahinnaksi tuli 1,15€/l ja V-Power kustansi 1,78€/l. Menomatkan hinta 41,64€ ja paluumatkan 58,56€.
    Auto toimii edelleen moitteettomasti vaikka etanolikilometrejä on takana jo tuhansia. Eihän tuo säästö mitenkään mullistava ole, mutta merkittävä kuitenkin.
     
  15. PasiK

    PasiK 1st gear

    Testituloksia:

    Volvo 850 10 valve

    95 100% 6,9 l/100km
    95 50% ja E85 50% 7,5 l/100km
    E85 100% 8,6 l/100km

    Mittaukset tehty useita kertoja ajamalla samaa työmatkaväliä n 30km vakionopeussäätimellä 80km/h. Kulutuslukemat ajotietokoneelta.

    Ruiskuun ei ole tehty MITÄÄN MUUTOKSIA. Pelkällä E85 ajettaessa ensimmäinen kilometri kylmänä nykii ja sammuilee, mutta sen jälkeen eroa ei huomaa (ehkä aavistuksen tehoa vähemmän). Haalealla koneella lähtökin onnistuu normaalisti.
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onkos tuo kovinkin nykyaikaisella ruiskulla joka säätää itse?

    meinasin taas jatkaa re85 kokeilua saab og 89:llä :rotfl:
     
  17. PasiK

    PasiK 1st gear

    Juu. Auto on lähes uusi (vm 1996) ja pakoputkessa lamda, joka säätää seokset.
     
  18. T5

    T5 Gearhead

    Onko kellään kokemuksia Jonny Energyn tai White Lightningin TBI-muunnossarjoista. Kovasti lupaavat, että voi ajaa millä seoksella tahansa.
    Vai onko muita samanmoisia settejä myynnissä ihan Euroopan puolella TBI,koneeseen joka toimii samalla periaatteella kuin yllä olevat?
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

  20. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Toivottavasti oikeasti jätteestä tehdyllä etanolilla. Jenkeissähän E85 ei ole kovin suosittua, koska siellä käsittääkseni sekin tehdään varta vasten viljellystä maissista ym.
    Täällä käytetään biojätettä kuten tekstissä mainitaan.
     

Kerro tästä muillekin!