PICK-NICK 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja 56sportcoupe, 2.8.2012.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

  2. CTS

    CTS Gearhead

    Mun mielestä ei ole hienoa, että näin raviradalla esimerkiksi kolme vakiota PT Cruiseria ja yhden Luminan.
    Noitakin autoja toki voi harrastaa, mutta kenen mielestä tuollainen alkuperäiskuntoisena on harrasteauto?
    Ei mua ahdista PT Cruiserin tai Luminan näkeminen, molemmat löytyy kotipihastakin, mutta radalla alkaa olla aika ahdasta.
    Enkä edes mainitse niitä lukuisia perusvaneja ja Suburbaneja.

    Mutta enemmittä kitinöittä kiitos järjestäjille, hyvä tapahtuma oli taas!
     
  3. ANDY-80

    ANDY-80 3rd gear

  4. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

  5. hartsa-ccr

    hartsa-ccr 1st gear

    mun käyttis -87 vani ja ajoin yleisöparkkiin vaikka koittivat ohjastaa kentälle
     
  6. arttu

    arttu Gearhead

    Niinpäniin, aivan erinomaisen loistava fiilis tapahtumassa! Se on aika vaikea kysymys, mikä on "tavallinen" käyttöauto ja mikä harrastepeli, mutta hyvä pointti noista Luminoista ja PTcruisereista. Itseasiassa ajoin ite sinne ´96 Roadmasterilla, mikä myönnän kyllä on mun käyttiksenä, mutta koskapa harrasteautoni, eli '80 TransAMin kone sanoi kilkil, niin ajattelinpa että tuo LT1 V-8 STW saapi kelvata sinne... :) Tosin samanikäinen Neon tai Lumiina?? Se on kai makuasia sittenkin. Jokatapauksessa 100% nautinto tuo tapahtuma, harmitti vaan ettei päässyt tarpeeksi ajoissa pelipaikalle!
     
  7. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Komppaan aiempia kommentteja sen verran, et mun mielestä jotkut perusautot, -90luvun sämpyläjenkit ja peruskuntoiset piilofarmarit ja vanit ei ehkä oikein täytä kuvaa harrasteautosta, vaikka se jollekkin sellainen varmaan onkin. Et jos tuon paiakn tilaongelmat sillä ratkeaa, et noi jätetään pois, niin mun mielestä ihan hyväksyttävä teko...

    mut ei siitä sen enempää koska itsellä nyt on harrasteautona -90luvun nissan Skyline.

    mut onks kenelläkään kuvaa siit jostain -49 buick(tms) mildcustomista, missä oli suora kasi ruiskulla ja remmiahtimella :eek:

    kun paikalla käynyt kaveri jostain sellaisesta kauheesti vohkasi...
     
  8. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Käyttiksetkään eivät juuri häirinneet (edes se harmaa mk2 Jetta), mutta moottoripyörien kuljettajat voisivat katsoa peiliin. Siellä ajeltiin 30-40kmh vauhdilla autojonon ohi, ihmisten seassa. Eipä olisi tarvinnut kuin yhden pikkuskidin tehdä joku äkkinäinen liike niin soppa olisi ollut valmis.

    Häpeäisitte edes.
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jouduin aamulla pienen Turun suunnalta tulleen letkan vetäjäksi heti kun olin kääntynyt Marttilasta 10-tielle. Eli se mintunvihreä Galaxie joka tuli siihen köröttelemään..

    Itse tapahtumasta sen verran että niitä uusia käyttöautoja tosiaan täytyy jatkossa alkaa ohjata tiukemmin sinne parkkipaikalle kun kerran nytkään ei enää harrasteautot mahdu kentälle. Ja terveiset makkaraperuna/kebab-myyjälle (joka nyt kieriskelee seteleissä?), 8 euroa vetelistä makkaraperunoista tai 10 kebablautasesta on HUONO VITSI.
     
  10. custom

    custom 1st gear

    joo samaa mieltä motoristeista mahtuisi siitä letkasta ajaa ohi myös autolla ja kiilata johonkin väliin.Hyviin tapoihin sekä liikennesääntöihin kuuluu jopa mopolla ajaa jonossa vuorollaan.Eikö niin sedät jotka ovat saaneet isolla iällä oikein moottoripyörän.Se ei oikeuta ajeleen miten tykkää jalkakäytävillä yms
     
  11. Gp64

    Gp64 3rd gear

    Tulisitte aikasemmin paikalle ni ois tilaa! Jollekkin voi olla harrasteauto vaikka tollanen uus Camaro. Ei kai se harrasteauto tarvii olla joku vanha amerikantuote? Itse oo aina saanu auton sinne kentälle.
     
  12. KirsiX

    KirsiX 3rd gear

  13. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Oli kiva päivä tuli taas poltettua itsensä. :)
    Ja joo olin siellä käyttöautollani se on vieläpä saksalainen mut 29v. vanha, eikä samanlainsa näkyny toista. :D
    Ei sekään ihan ole sillai että ruvetaan ihmisiä käännyttämään siinä portilla jos joku paikka autossa roikkuu ja se on orkkis.
     
  14. raggar

    raggar Gearhead

    Tais olla -46 se puikki. Siitäkin on kuvia tulossa kunhan kerkeen laittamaan ne näytille.

    Ekaa kertaa tuolla tuli käytyä, olihan se ihan jees tapahtuma, ei kuitenkaan tullu semmosta fiilistä että sinne nyt tarviis uudestaankaan tulla.
    kalustoa oli laidasta laitaan, linttoja olis vaan saanu olla enempi.

    Rompetorikin oli pikkusen isompi kuin kuvittelin, aattelin aamulla että minäpä nopeesti sen kävelen läpi :odroll:
     
  15. Raimo Miettinen.

    Raimo Miettinen. 1st gear

    Tapahtuman hinnoittelu taitaa olla kohdallaan suhteessa tarjontaan, kun en mielestäni ole lukenut yhtään moitetta. Itseltä jäi tällä kertaa väliin muista syistä.
     
  16. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Naurettavaa kitinää mikä on harrasteauto. Kaikille pitää suoda mahdollisuutensa tuoda omansa näytille. Aikasemmin vaan niita romuja jonoon, niin päsee valkkaamaan. Ei minuakaan kiinnostanut katsella niitä muutamia ruosteisia purukumilla paikattuja "raggare" lauluautoja.

    Positiivista oli tänä vuonna huomata että tien päällä ei (ei ainakaan minun riesakseni) ollut pesiytynyt niitä 10-alle rajotusten hinaavia laitureita.

    Kiitos kivasta tapahtumasta!
     
  17. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Moutinelta hyvin sanottu. Kukin harrastaa tavallansa ja jos haluaa viedä autonsa esille niin mikä sen estää? Ei meitä harrastajia kumminkaa nii palijoa oo että olis varaa jo valita mikä pääsöö näytille ja mikä ei.
     
  18. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Kiitoksia taas hienosta tapahtumasta, kelikin just optimaalinen (kuten hämmentävän usein on ollutkin). Tuolla olis sitten kuvia mukaanlukien perjantai ja lauantai. Varoituksena tosin on todettava että perjantain ja lauantain kuvat on laadultaan ihan huttua ja sunnuntain kuvista ei taaskaan kokonaisia autoja löydy (oli sellainen fiilis että joku muu hoitaa varmaan ne kokovartalokuvat tänäkin vuonna paremmin). :)

    http://s77.photobucket.com/albums/j72/Suensyan/Pick-Nick 2012/?albumview=slideshow
     
  19. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei! On parempi, että kaikki nähtävä ja ostettava on paikalla yhtenä päivänä. Sanoisin, että useimmilla ei ole aikaa tai muuten mahdollisuutta viettää tapahtumassa 2-3 päivää, ei kävijöillä eikä rompetorimyyjillä, ja jos sitten yrittää arpoa, minä päivänä noista kahdesta tai kolmesta paikalle tulisi, niin se sattuu Murphyn lain mukaan juuri siksi päiväksi, kun tapahtumassa on vähiten itseä kiinnostavaa kalustoa tai myyjällä väärät asiakkaat.
     
  20. ZZ

    ZZ Gearhead

    Harrasteauton määritelmä oli ainakin ennen vanhaa kiinni herra järjestysmiehen mieltymyksistä. Olin tulossa joskus 80/90-luvun vaihteessa Forssaan silloisella -59 Lincolnilla ja vastassa oli pari järkkäriä. Toinen oli jo ohjaamassa kentälle kun toinen heppu tuli väliin ja sanoi: "ei sinne, se on Lincoln" ja eikun kiltisti yleisöparkkiin. Jotenkin siinä tuli sellainen "pitäkää tunkkinne"-fiilis enkä ole sen jälkeen ko. tapahtumassa käynyt.
    Jos nykyisin pääsee kentälle Jetalla ja uudehkoilla jenkeillä, niin voisin vaikka ensi kesänä vaihteeksi yrittää sisään vielä vanhemmalla Lincolnilla.
     

Kerro tästä muillekin!