VALKOSIVUN puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja sibe70, 29.4.2012.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kentin puhdistusvaahdolla paska valuu pois ihan silmissä.
     
  2. Otto

    Otto Gearhead

    Mä oon nähnyt puhdistettavan aivan keltaisen valkosivun kauniin valkeaksi kaasarin puhdistusaineella. Siinä tosin oli sellanen että piti pyyhkiä vain valkoisella alueella, vain yhteen suuntaan... aine on tosi örmyä...
    Koko toimitus kesti vain hetken!
     
  3. Elno

    Elno 1st gear

    Kiitokset, testaillaan noita. Kerron taas miten koepesut meni. :)
     
  4. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    vesihiomapaperilla mä putsasin omat :D
     
  5. ViLU

    ViLU Gearhead

    Bilteman kylmäpesuaine (mikälie) ja tiskiharja. Mun vanhat valkosivut on nyt kun uudet.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olin ihan varma että tähän olen jo vastannut, mutta eipä näy kommenttia tässä eikä tuossa vanhassa ketjussa. Itse olen käyttänyt Pineline tehopesua ja Autoglymin black streak removeria (tjsp.), kumpaa nyt on käsillä sattunut olemaan, jälkimmäinen on tehokkaampaa. Toimii ihan autonpesuharjallakin, mutta toki karhunkieli on vielä tehokkaampi.
     
  7. Elno

    Elno 1st gear

  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear


    Samoin... Nyt vaan alkaa olemaan taas puhdistusta vailla
     
  9. tommy8267

    tommy8267 Gearhead

    Joo ei tuo Ksyleenikäsittely jatkuvaan käyttöön hyvä ole. Silloin se on ok kun sivut on mennyt jo harmaaksi eikä ole pitkään aikaan muuten puhdistettu.Ksyleenillä irtoaa lika helposti niin ei tarvi hiomapapereita käyttää ja sivusta tulee puhtaan ja kirkkaan valkoinen.Sen jälkeen sivu on helppo pitää valkoisena miedommilla aineilla.
     
  10. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Nähny livenä! TOIMII 8)

    Ruiskutus, pieni odottelu (ei tupakin mittanen) ja huolellinen huuhtelu!
    Wolaa valkosivu kirkkaan valkoinen 8)

    Mutta mitäpä sitä käyttämään OIKEITA aineita, mitä esim. Sami myy,
    kun homman voi tehdä vaikka rälläkällä ja hiomalaikalla :poff:
     
  11. riv73

    riv73 3rd gear

    Joka kodin siivouskaapista löytyy hankausnestettä, vimiä tms.+ karhunkieli. Hellävarainen, halpa, eikä irrota mustaa väriä valkoiselle alueelle kuten esim. tinneri.
     
  12. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Ite pesin BFG Radial T/A tekstit raekäsienpesuaineella ja pienellä työllä tuli keltaisista valkoisia.

    Siis pesuainetta raakana renkaalle ja rätillä pyyhintä, sitten vedellä ja harjalla huuhtelu.
     
  13. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Offtopiccina, menin rengaspajalle vaihdattamaan renkaita, rengas-mikko kysyi haluanko valkosiivut sisäpäin vai ulospäin?!!!- Kuulemma, joidenkin mielestä ovat liian pröystäilevät nuo näkyvät valkosiivut!
     
  14. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tällaista olen kanssa kuullut.

    Jokunen vuosi sitten asentaja olisi laittanut valkosiivut sisäänpäin.
     
  15. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ostin SamiLassilalta tuota valkosivun puhdistusainetta, edullinen hinta ja TOIMIVAA sekä helppokäyttöistä.
    Joskus aikanaan toin jenkeistä samanlaista ainetta pullon mutta muualta en ole suomesta sellaista löytäny.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No eihän ne kaikkiin autoihin sovi, mutta eipä silloin valkosivuja kannata ostaa, hintaa kuitenkin n. tuplat normaaleihin renkasiin.
     

Kerro tästä muillekin!