Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Renkaista kannattais koko ilmottaa niin ei tuu turhia yv:itä..
     
  2. Ama83

    Ama83 1st gear

    Mistäs olette hommannut lokareihin levikkeitä?
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Leikkaat kumista ja kantin sisäpuolelle kiinni,äijälevikkeet..On ihan toimivat. Muotoilee asiallisesti niin ajaa asiansa kun ottaa huomioon "virallisten" levikkeiden hinnat ja niihin tulevat maaluukustannukset..
     
  4. controlli

    controlli 1st gear

    multa löytyy vielä 275/70/16 yokohaman nastakumit aluilla.
     
  5. vik227

    vik227 Gearhead

    Nyt ei oo tarvinnu viikkoon ilmata et olis vissiin ilmavaivat selätetty tankin imu/paluu anturi hässäkän vaihdolla mut ei toi vieläkään pelaa kunnolla.

    Kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin ja pyörii tyhjäkäynnillä n.20min kunnolla sit alkaa käydä karkeesti,välillä pätkäisee ja lopulta sammuu itsekseen,lähtee kyllä heti pitkällä srartilla käyntiin mut SES valo jää palamaan ja käy vieläkin huonommin.

    Tollaset vikakoodit vilkuttelin: 17 18 35 et mitähän rupeis seuraavaks uusimaan vai pitääkö nöyrtyä ja ostaa dodge ja cummins diesel :oops:

    kyseessähän oli -95 6.5TD 3500 pikis
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Kannattaa tutkia vähän ennenkuin alkaa uusimaan arviosta osia.. mut jos osiaa haluu vaihdella niin alota vaikka johtosarjasta ja ruiskupumpusta...
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja eiköhän niitä rameja saa ropata ihan samallalailla...

    eikös vakio ahtopaineet ole 0.6bar luokkaa? niin olen ainaski ymmärtänyt, omassani nyt mittariasennuksen jälkeen täysvedossa ahtaa 0.8bar. eikä ole tehty mitään, ainaskaan omasta mielestäni. kannattaako tuosta enää yrittää kiloon nostaa, jos meinaa pitää auton ajokunnossa? onko suurempaa iloa 0.2bar tuossa...
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    ei ainakaan ilman lisäsyöttöä..
     
  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no tietysti pitäis pumppua säätää samalla
     
  10. controlli

    controlli 1st gear

    löytyy myös 8 pulttiset 22' kromivanteet hyvillä 305/45/22 renkailla
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    eihän noissa kirkkaissa umpioissa ole useampaa säätöruuvia? en löydä ku yläpuolelta 2kpl, toinen ristipää ja toinen 15torxpää.
    lyhkäset näyttäs hyvin, mutta pitkät aivan mihin sattuu...
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Onko tietoa voiko ´04:lla Subella ajaa RE85? Eli mistä tiedän onko flexifuel motti? Kyseessä on 6.0L Vortec.
     
  13. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Olis myynnissä ´96 Suben airbagin ehjä boxi.Hinta 130.-.Laita yv.
     
  14. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Hola,
    Oiskoon kukaan toteuttanut niskatukia takapenkkiläisille. Kuulemma ois hyvä sellaset saada ja ei kehtais keksiä pyörää uudestaan jos joku ois miettiny jo valmiiks. Ideoita vastaanotetaan...
     
  15. controlli

    controlli 1st gear

    liuta kysymyksiä: saako suomesta korin korotussarjoja missä puskurin nosto raudat? olisko kuvia puskurin raudoista. minkälaiset osat vääntövarsien päihin tulevat? mulla nyt tappiin ruuvattu etupää eikä ole kovin mukava ajaa. olen suunnitellut välijäähdyttimen laittoa, mitä kautta 3' putket mahtuvat ja kannattaako tehdä silikooni putkesta vai raudasta. miten polttoainesuodattimen siirto kannattaa tehdä jos kääntää sen imusarjan kannan 180 astetta. sitten vielä kysyisin pystyykö kampuran taka stefan vaihtaa öljypohjan kautta.
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    vääntösauvojen päihin tulevista mutikoista ollut jo jonkin verran aikaisemmin juttua...
    varat loppuu etupäästä vakiona aikalailla heti kättelyssä, kun laittaa paikalle 1"-3" nostavat palikat vääntösauvoihin. etupää on ajossa kieltämättä joustamaton, peräkärryn/lavalla painoa meno tasoittuu hieman. pyöränkulmat joutuu pudottamaan ns. vituralleen, että saa vähän joustovaroja. näin ainaski omassani... kuvia olis, mutta ne on kuvablogissa ja se ei toimi.
     
  17. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Keskipaikoille? Vai eikö vanhemmassa oo reunoillakaan?
    Keskipaikan keskelle kattelin että takaseinä ois vanerii niin siihen sais klemmareilla jotkut putket kii mihin pujottaa niskatuki.
    Ne ois saanu viel asennettuu kyynärnojan taustakankaan irroittamalla.

    Tosin ajatuksena oli niskatukeen integroitun näytön asentaminen, kolariturvallinen sit vaateis varmaan jonkun putken hitsaamista ala- ja yläkehikon väliin...

    Tässä jonkinlainen kuva -95:sta.
     
  18. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Tuli nyt sitten kuitenkin hommattua tollanen lava-auto: -97 6.5TD 1500 4x4.
    Ensimmäisessa risteyksessä heti ihmettelin että mikä näitä jarruja vaivaa kun potkii takaisin ja jurisee. ABS-valo ei kuitenkaan palanut mutta ei kai ne tollasetkaa kuulu olla? Isommasta vauhdista toimii ok mutta tosiaan juuri ennenkuin auto pysähtyy niin alkaa rutisemaan.

    Samoin ohjaustehostus on pienillä kierroksilla, siis esim. parkkipaikalla käännellessä, sellanen ettei ole koko ajan mukana.
    Voikohan nää ongelmat olla jotenkin yhteydessä toisiinsa?

    Koneestakin kuuluu melko voimakasta naputusta mutta pitänee sitä tutkia tuossa paremmalla ajalla lisää.

    Onko muuten 6.5TD omistajia Riksu-Hyvinkää-Hämeelinna seudulta? Vois vähän vertailla keskenään näitä laitteita kun en ole aiemmin ajanut metriäkään näillä että mikä on vika ja mikä ominaisuus...
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei pysty, on stefa. Eli vaatii laatikon, turbiinin/vetolevyn irrotuksen, että saa vaihdettua.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Veikkaan absin rutinan syyksi pyörännapaa/napoja ja tehostimen ongelmaks liruja öölejä tai väsynyttä pumppua.
    Vaikka toi oma 6.5 tulikin myytyä jo viime kesänä niin on noiden omituiseedet aika tuttuja..
     

Kerro tästä muillekin!