Mitähän nyt tapahtui

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rooroo1, 25.7.2012.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Oli sitten sulake palanut mittarin mukaan vaikka ehjältä näyttääkin.pitää hankkia sulakkeita ja kattoa auttaako minkä verran.Tästä lähtien tarkastan sulakkeet mittarilla...
     
  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    No niin.Sulake lykätty paikoilleen ja jo ilmestyi +12 C-nastaan.Hetken ihmettelyä että missä herätevirta,no,konehuoneen puolelle ihmettelemään.siinä ihmetellessä alkoi tuo sähkökuva kummitella mielessä ja yhdet johdot vaihtoi paikkaa.Siinä sitten mittaria käteen ja mittaamaan ja mitä ihmettä,ecm on hereillä!Esim.tps:sälle menevä jännite on nyt mittarin mukaan 4.93v.Iso kiitos Teille jotka olette potkineet perseelle tämän ecm homman tiimoilta.
     
  3. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Alkuperäiseen aiheeseen palataksemme.käytin autoa päästömittarissa leimaa varten vaan ei ole ihan kohdallaan,tuli tälläsiä arvoja kun co 0,3%,o2 7.8% ja hc 1950 ppm.taidan tarkastaa kaasuttimen kannen tiivisteen ettei saa sieltä raakana tavaraa ja tietokone yrittää sitten laihentaa seosta kykynsä mukaan.tai sitten siellä on jossain imuvuoto...
     
  4. J.M

    J.M 1st gear

    joo,tuo valtaisa 02(happi) arvo viittaa pakoputki tai imuvuotoon.tuo arvo täytyy saada pienemmäksi,silloin muutkin arvot muuttuvat.
     
  5. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuossa sitten auoin kaasuttimen kannen ja tutkin ettei olisi imuvuotoja,no,vuotoja ei ollut,kaasuttimessa oli roska toisioneulojen viereisistä putkista toisessa jonka putsasin.meni pakokaasut aivan hirveiksi(o2 11% ja hc 2500).voiskohan tuo kaasutin olla paskana jostain?toisin sanoen jos jollakulla on ylimääräisenä kunnossa oleva 307 oldsin päälle sopiva tietokone-qjet,olen kiinnostunut ostamaan sellaisen.
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Paikallinen putiikki kertoi että heillä on q-jetti hyllyssä joten haen huomenna sieltä semmoisen.katsellaan mihin se johtaa.
     
  7. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kaasutinvikahan se oli juu.vaihto auttoi puoleksi tunniksi ja vika korvautui uudella,nyt sitten tulvii.täytyy viikonlopun ajan katella josko käyttö auttais tuohon vikaan kun sama homma oli perämoottorin kaasuttimenkin kanssa(vuosia käyttämättä ollut perämoottori).
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kävin ajelemassa parinkympin aamulenkin,nyt ei ollut enää tulvimisesta tietoakaan.jos ei ala temppuamaan taas niin maanantaina olis matka pakokaasumittaria kohti,sais sen pakokaasukuitin leimaa varten viimeinkin...
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Pakokaasukuitti saatu erinomaisin arvoin...Tämän ongelman voi sitten kuitata ratkaistuksi.
     

Kerro tästä muillekin!