Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. rkr

    rkr Gearhead

    Eipä taida toimia, flex-fuelit oli 5.3 litrasia versioita eikä nekään kaikki olleet flex-fueleja.
     
  2. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Eipä tuossa -94:ssani oo takana niskatukia lainkaan. Ajatus ois laittaa 3 mutta ei oikein säteile miten se ois järkevintä tehdä. Jotenki kuvittelisin että paras ois istuimessa kiinni olevat. Toki sen väliseinästäkin sais tehtyä...
     
  3. Ama83

    Ama83 1st gear

    Minkähänlaiset paineet olisi sopivat 286/75/16 kumeille tuohon?
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    2 ja 3.5 bar väliin, makuasia varmaankin
     
  5. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Helpoin ratkaisu olis kyllä ettiä uudemman mallinen takapenkki, käy suoraan paikallleen.
     
  6. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Mikäs niistä pyörännavoista menee?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Laakeri kun rupee klappaamaan niin menee ne anturin välykset poskelleen ja absi alkaa sekoilla, sit kun on oikein paha niin voi anturi saada jo mekaanistakin damagea..
    yhestä subesta esim meni lakru jumiin ja alko jo työnnellä sisuksiaan ulospäin niin ei varmaan tarvi arvata mitä anturi tykkää moisesta...
     
  8. vik227

    vik227 Gearhead

    Mulla vissiin kanssa menossa etunapa,ajaessa kuuluu vähä samanlainen naputus kun olis yks nasta renkaassa ja välillä puistaa samalla tavalla kun olis rengas epätasapainossa mut välystä ei silti tunnu kun nostaa ilmaan ja heiluttaa...
     
  9. ssi

    ssi 2nd gear

    Oisko kellään kättäpitempää vaihelootan piuhotuksesta?
    Alkaa ketuttaan tuo jatkuva vikakoodien nollaus, varsinki kun ei jostain syystä läppärillä nollaannu.

    koodeiksi antaa 1-2,2-3 ja tcc solenoidi viat.
    Nuot solkut on vasta uusittu eli vika ei niissä ollu.
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Kohta pitäisi auton alkaa olemaan tullissa ja sitä myöden haettavissa.

    Autosta piti kuulemma ottaa takalevikkeet ja ulommat pyörät irti jotta mahtui konttiin. Voikos tuommoisella duallyllä (-88) ajaa ainoastaan "sisärenkailla"? Vai touhuanko Hämeenlinnassa renkaat paikalleen?
     
  11. Late10

    Late10 1st gear

    Itellä jarruissa täysin sama vika. Abs-valon palaessa vikaa ei esiinny. Molemmat letkut vaihdettu, ei auttanu. Nyt otin abs-yksiköstä sulakkeen pois, niin ongelma poistu. Oma vm -96, niin onkohan näissä abs:t pakolliset lain mukaan?
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos rekisteriotteessa lukee ABS niin silloin ne myöskin pitää toimia.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Nykyotteissa ei taida enää erikseen lukea jarrujen tyyppiä, tieto absin olemassaolosta kuitenkin löytyy trafin järjestelmistä..
    Teoriassa sen pystyy muutoskatsastamaan pois mutta siinä on 2 muttaa 1) pitäs olla samaa automallia tehty ilman abseja (96 ei oo) 2) pitäs saada valmistajan tai maahantuojan todistus että se muutettu vehje vastaa täysin jarruiltaan sitä absitonta...
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no eiköhän tuo lie onnistu, jos ei kovin pitkä ole matka. en nyt äkkiseltään luulisi, että tuolle asialle mitään estettä ole.
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Siis jarruletkut vaihdettu....? Ei varmaan auttanut ei.. vikakoodit vaan ulos niin näet että miksi abs valo palaa... Testeri kiinni ajelessa on helppo nähdä että mikä pyörä antaa väärää tietoa,juuri ennen pysähtymistä putoaa jonkin renkaan pyöritänopeustieto nollaan ja tietokone luulee että pyörä on lukittunut ja alkaa pudottaan jarrupainetta sieltä. Tuloksena auto ei pysähdy vaan menee esim. risteyksen ohi vaikka kuinka painat jarrua.
     
  16. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Siis jarruletkut vaihdettu....? Ei varmaan auttanut ei.. vikakoodit vaan ulos niin näet että miksi abs valo palaa... Testeri kiinni ajelessa on helppo nähdä että mikä pyörä antaa väärää tietoa,juuri ennen pysähtymistä putoaa jonkin renkaan pyöritänopeustieto nollaan ja tietokone luulee että pyörä on lukittunut ja alkaa pudottaan jarrupainetta sieltä. Tuloksena auto ei pysähdy vaan menee esim. risteyksen ohi vaikka kuinka painat jarrua.[/quote)
    Niin no mulla ei sytytä ABS valoa eikä mitään muitakaan vikavaloja.
     
  17. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Vittasin tuohon late10 kommenttiin jossa mainitsi abs valon palavan... juu sulla ei varmaan abs valo pala,kun järjestelmä luulee tilanteen olevan normaali,eli lukkiutuvaa päästetään pyörimään... Oikestaan helpointapa selvittää vika on ajaa testeri kiinni autossa ja ottaa renkaiden pyörintänopeudet näyttöön , Siinä näkee helposti minkä renkaan signaali putoo nollaan kun abs surina alkaa
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -93 pikupin raario jämähti jumiin :eek: , onkos tolle jotain muuta tehtävissä kuin heittää mäkeen?
     
  19. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Minkälainen testeri tarvitaan -97 malliin ja mistä niitä kannattaa kysellä?
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Siihen tarvitaan tää ns. Uudempi testeri eli OBD2 testeri... Merkkejä ja malleja on monia,mutta kyllä sellainen luulisi löytyvän korjaamolta joka näidenkassa pelaa... Löytyy tietysti myös täältä monelta foorumilaiselta.. Kannattaa kysellä tässä topicissa..
     

Kerro tästä muillekin!