Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    En morjestele noille 2000- luvun jenkkiautoille, kaikki samanlaisia, eivät erotu joukosta!
     
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    mistä joukosta?

    miul on sillä tavalla silmää autoille, et erotan kyllä 300m:n, että 300c:n vaikkapa bemareista. bemarit erotan helposti volkkareista, volkkarit seateista ja skodista. jotkut toyotat tekevät tiukkaa, mut kyl nekin muista erottaa. näitä uusia 300-chryslereitä en oikein kyl niin helposti osaa pitää harrasteautoina ku vaik subaru wrx:ää tai mitsu evoja..
     
  3. kantri64

    kantri64 1st gear

    Yleensä moikkaan tutuille ihmisille, ajavatpa sitten Ladalla, mopolla tai kottikärryillä.
     
  4. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ei ne ny kaikki samanlaisia,,
    kun ajoin eilen 10 tiellä liedon lähellä 70 challella,niin tuli 2000-luvun challenger vastaan ja lapa ojossa,,,en tajunnu heti niin jäi morjenstamatta mutta onneks repsikka mulla tajus tilanteen!!

    kyl tuli hyvä mieli!
     
  5. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Minulla on ongelma, että kaikki apinan tuntee, apina ei ketään!
    - Eli oldsin tunnistavat kaverit, mutta minä en kavereiden autoja, eurooppalaisia /japsiautoja.
    -Kuulemma nokka pystyssä tultiin taas vastaa. Pitää, sanoa aina että ei sitä köyhille heilutella... Tälläinen köyhä paska!
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kysäset seuraavaks kavereilta jos saisit potkasta jalan maskista läpi et tunnistaa seuraavaks
    kun ne tulee vastaan :wink:
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    morjestelen ja tööttäilen aivan sattumanvaraisesti pääasiassa tuntemattomille kanssakulkijoille. joskus teen myös ns. valemorjesteluja eli olen morjestavinani, mutta hieraisenkin otsaani tai otan aurinkolasit sisäpeilistä tms. chrysler-kuskeille en morjestele edes sattumanvaraisesti. bussikuskeille, jotka näyttävät keskisormea en myöskään morjestele, morjes!
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juu en minäkään uusille jenkkiautoille morjesta, vaikka kuskille saatan morjestaa jos on tuttuja. Vanhoille Ford pikupeille morjestelen oli siinä kuskia tai ei.
     
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Joku valkoinen astro kuski mulle lapasta nosteli tänää hollolan mäkkärin risteyksessä. En vaa tajunnu nostaa ite lapsasta ylös ku ihastelin siinä keulalla ollutta isoa chevyn logoa joka oli vissii jostain sortin rauta tangosta itte hitsailtu siihen keulille....
     
  10. Haikara

    Haikara 1st gear

    Läntisellä uudellamaalla tuo moikkaaminen näyttää olevan suht´yleistä jenkkiautoilijoiden keskuudessa.
    Kyllä lähes järjestään jenkkiharrasteella liikekannalla olevat nostavat kättä, kun ajelen muovipulkallani.

    Yritän aina tehdä samoin, mutta viime viikon lauantaina iltapäivällä jäi homma kyllä allekirjoittaneelta puolitiehen:
    tuli Nummelan ABC:n liikenneympyrässä uudehko avo Mustang vastaan. Sininen. Olisiko ollut valkoinen Shelby raidoitus.
    Oli niin hieno, että ajatus katkesi ja jäin ihailemaan vastaantulijaa...

    :D
     
  11. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Espoossa ja Lohjalla näköjään moikataan huomattavasti vähemmän kuin Jyväskylässä!
     
  12. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Taisin kertoakin tuon, että Oldsilla ajaessa lavat nousevat ns.tavallisten autojen omistajilta (?!). Sitten saa töissä kuulla kuinka sitä ajellaan nokkapystyssä. Ei niitä piru uusia autoja erota toisistaan, pitää kai heilutella kaikille!
     
  13. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Sama juttu,välillä saa kuulla kuinka sitä vaan ajeltiin ylpeenä(Dassella) eikä viittitä morottaa. Mä oon vastannu yleensä että maalataan siihen sunki tusinakinneriin liekit nokalle ni ihan varmaan morjestan jo kaukaa... :D
     
  14. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Joku H2 kuski nosteli mulle lapasta tänää hollolassa. Oli muutes aika korkeahko ku tunsin olevani matalalla "maastoauto" buikilla...
     
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tänään moikattiin Escaladesta kun ajelin Oldsilla vastaan, varmaan eka kerta kun noin uudesta kamppeesta lapa nousi. Äkkiseltään en tiedä ketään tuttua, jolla tuollainen olisi, mutta saattoihan tuo olla "vittuillakseni vilkutin" - käytännön pila; miettii tuokin jätkä pari päivää, kuka tuo oli... :D
     
  16. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kyllä varmaan jollain tapaa on "alan mies" jos jostakin uudemmasta vehkeestä morotetaan.
     
  17. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Autolla ajaessa morjenstan vain samanmallisia (euro, mutta senverran harvinainen ettei tarvi edes joka kuukausi morjenstella), yleensä hoksaavat morjenstaa takasin. Moottoripyörällä (euro) ajaessa morjenstan kaikkia moottoripyöriä, yleensä morjenstavat takasin, paitsi harlikkakuskit ei aina.
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Itten nostan lapaasta pystyyn kaikille vähäkään vanhemmille autoille. Ja onhan se hienoa kun itte saa nyky kinneristä peukkua. Tällä viikolla on jopa yks avo mersun kuski nostanut käpälän kun itte ajelin UAZ illa ilman kattoa..... Taitaa olla hyvä yhteishenki "meillä avoautolijolla" :D:D
     
  19. Jack

    Jack Gearhead

    Kolmisenkymmentä vuotta on tullut jenkeillä kurvailtua, ja samalla kaavalla on yleensä menty, eli jenkeille on morjesteltu. Uudemmille en ole tehnyt aloitetta, mutta aina olen vastannut, ja pojillenikin olen opettanut vastaamaan tervehdykseen.

    Mutta eräässä vaiheessa tapahtui kummia kun ostin -69 Corveten, eivät enää jenkit morjestelleet vaikka entiseen tapaan oman lapani nostin, jotkut sentään vielä vastasivat, mutta harvoin kukaan vastaantulija ensin. Jälkeenpäin mietittyäni totesin, etteivät ne vetteharrastajatkaan kyllä aina morjestelleet kun ajoin jollain "tavallisella" rahvaan jenkillä vastaan?
    Myin veten pois kahdesta syystä, ensinnäkin se oli liian pieni, ja koin sen tekevän minusta "hienopierun" joka en kuitenkaan koe olevani, lapsuuden haaveauto on edelleen.
    Toivottavasti vettemiehet eivät loukkaannu, koska olen monia mukavia tyyppejä niissä piireissä tavannut.

    Nyt on taas tilanne entisellään, ajelen sitten tavis Camarolla tai Plymouthilla niin käsi nousee Valiantista, ja muistakin omistajilleen rakkaista menopeleistä:).

    Hyvää harrastekesää kaikille!
     
  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Vahvasti näin epäilen.
    Himaan tullessa moikkailtiin Anglia-kuskin kanssa toisiamme :).
     

Kerro tästä muillekin!