Honkkarin OBD lukijat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jylppy, 23.8.2012.

  1. jylppy

    jylppy Gearhead

  2. audiq

    audiq Gearhead

    http://sixtek.fi/index.php

    Minä hommasin tuolta. Takuuseen tuli uusi kansi, kun pyysin ja mitä olen muutaman kerran kysellyt neuvoja, niin on apua saanut ja oltu aidosti kiinnostuneita ratkaisemaan ongelmat. Samoin ennen lukijan hankkimista kyselin sähköpostilla tietoja, niin vastaus tuli nopeasti. Ja takuuhommassa tavallaan totutusta kaavasta poiketen, silloinkin tuli nopeasti vastaus. Eli uskaltaa kyllä suositella! Honkkarissa voi olla vähän hiljaisempaa neuvojen kanssa, jos ongelmia ilmenee.
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Mulla on toi kalliimpi. On toiminut ongelmitta ne harvat kerrat, kun olen tuota tarvinnut. Ongelmien tullessa Honkkari varmaan vyöryttää hankalammat kyselyt IKH:lle, jonka maahantuoma tuo on. IKH:n yhteystiedot löytyy myös manuaalista.

    Kuuntelin, kun joku kyseli myyjältä tuosta halvemmasta lukijasta honkkarissa ja yllättävän asiantuntevia vastauksia sai.

    Omlaa kohdalla lukija piti saada nopsaan ja honnkari oli lähin paikka 50m koukkauksella, josta se sai siihen aikaan vuorokaudesta. Isomman näytön takia päädyin tuohon kalliimpaan. Kai tuolla halvemmälläkin koodit saa ulos, mutta suuremmassa oli muistaakseni muitakin lisäominaisuuksia, jotka kuvittelin tarpeellisiksi.

    Jos haluaa päästä halvalla, niin ELM327+läppäri. Noita saa halvimmillaan postikuluineen alle 20 euron ja toimii.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tai ELM327+Android-känny+Torque. Aikasen kätevä yhdistelmä ja saa muutakin irti kuin vikakoodit.
     
  5. tabs

    tabs Gearhead

    +1 tälle. Tilasin oman ELM327 pulikan DealExtremestä, oli jotain 17€.


    Saa ulos Torquesta Livedataa+koodit yms. Ainut mitä olisin vielä kaivannut olisi ollut ahtopaine 6,5td:stä, mutta kyseistä toimintoa ei tueta.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead


    Minkälainen palautussysteemi tuolla on? Mulla on nyt 2kpl kiinasta tulleita ELM327 (ei DealExtremestä) eikä kumpikaan toimi.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, kyllä ainakin Romanian ihmeestä saa ahtopaineenkin ulos ja hyvin sama on ku mittaris... Eli liekkö auton päässä "ongelma" ettei anna.
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Onkohan sulla kaikki asetukset oikein?? Itekki "taistelin" hetken ennen kuin asetukset meni oikein...
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No eipä tossa Torque:ssa ole paljon asetuksia, joita muutella. Toinen saa yhteyden puhelimeen ja yrittää saada yhteyttä auto ECU:uun siinä onnistumatta ja toinen ei saa edes yhteyttä puhelimeen. Myöhemmin kun luin netistä niin on ihan yleinen ongelma näiden piraattivehkeiden kanssa ettei ne toimi. Oikeat ELM327:t kun maksavat halvimmillaan melkein satasen ellei ylikin.
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  11. magenta

    magenta 2nd gear

    Mikä Torque ?
    Mikä ELM 327 ?
    Saisko linkkiä ?
    Mika
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Tällainen tuli mulle, hinta oli silloin alle 20€, nyt hiukan yli.
    http://www.dealextreme.com/p/elm327-usb ... tool-28528

    Oli piraatti taikka ei, niin oikealla softalla tuolla kikkareella irtoaa ainakin kaikki vaihteiston ja moottorin tiedot, mitä olen yrittänyt Chevrolet transportista. Vaihteiston osalta mm. vikakoodit, vaihtoajat, sisään/ulos kierrokset. Parametriä on sellainen määrä, että läppäri on ainoa oikea väline niiden tarkasteluun.


    Torguesta en tiedä, kun ei ole Android kännykkää.
    Google auttanee.

    Mulle riittää honkkarin lukija satunnaisiin juttuihin ja läppäri kunnon näytöllä, ohjelmistolla ja kovalevyloggauksella sitten kun tarvitaan enemmän dataa.
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

  14. jylppy

    jylppy Gearhead

    Jaaha! Tommonen Elm327 vaikuttaa kelpo kokkareelta, Saako Peeceeseen jonkun tommosen Torquen tyylisen ohjelman?

    http://www.elekma.com/elm327_adapteri_usb

    Tuolla noita ohjelmia joitakin on mainittukin...
     
  15. Minimies

    Minimies 3rd gear

    Elmit on sitten tarkkoja tuasta portista, kolmessa koneessa pitänyt käsin vaihtaa portti pikku numeroiseksi. (muistaakseni 1-5)
     
  16. jylppy

    jylppy Gearhead

    Onkohan noissa ELMien ohjelmaversioissa jotain konkreettisia eroja? On saatavilla v1.4 ja v1.5?
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Hah,hah, ei toimi dealextremen elmikään :lol: "Bluetooth device not found" punainen valo syttyy, mutta bluetoothi ei vissiin pelaa kun ei löydä koko kalikkaa...
     
  18. umpio

    umpio 3rd gear

    Tyhmä kysymys, tiedän, mutta kysyn kuitenkin ennen win -läppärin hommaamista: voiku tuolla ELM + joku softa -yhdistelmällä myös nollata vikavalot?
     
  19. jylppy

    jylppy Gearhead

    Olen tässä nyt taistellut tuon ELM kokkareen kanssa. Koittanut sen seitsemää eri ohjelmaa ja yks on toiminut. (sekään ei täysillä kun on demo.) Eli OBD Autodoctor. Kaikki muut ei välttämättä suostu edes aukeemaan...

    Milläs muut on päässy autoihinsa kii?
     
  20. jylppy

    jylppy Gearhead

    Olen tässä nyt taistellut tuon ELM kokkareen kanssa. Koittanut sen seitsemää eri ohjelmaa ja yks on toiminut. (sekään ei täysillä kun on demo.) Eli OBD Autodoctor. Kaikki muut ei välttämättä suostu edes aukeemaan...

    Milläs muut on päässy autoihinsa kii?
     

Kerro tästä muillekin!