Chevy van 305 tbi sylinterin skraadut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lode, 1.9.2012.

  1. lode

    lode 1st gear

    Avattiin kone kun oli tarkoituksena vaihdella vähän kannentiivisteitä ja samalla huomattiin että monessa sylinterinseinässä on paljon sylinterin liikkeen mukaisia skraaduja, kannattaako käyttää koneistamolla vai haitanneeko nuo mitään? ei ennen avausta syönyt öljyäkään melkein yhtään. :eek:

    Mietityttää kyllä kun 7-sylinterin seinässä on kohtuu syvä skraadu vielä, saa kynnellä oikein kiinni :(
     
  2. TVS

    TVS 2nd gear

    Riippuu monestakin asiasta, mutta tässä tullaan taas tilanteeseen että puristusmittaus olis pitäny tehä ensin. Jossei pannu huohota isommin yms, niin antaa palaa vaan, tai jos tuosta öljypohja irtoaa helposti niin ö-p irti, mukit ylös, pallohoonilla pyöräyttää ja uudet renkaat ja romut nippuun. Sitten koneistamokeikka jos ajattelit ajaa tuolla vielä 15 vuotta...
     
  3. lode

    lode 1st gear

    Puristukset on mitattu muutama kuukausi sitten, kaikissa sylintereissä samoissa lukemissa eli missään ei suurta heittoa.
    Ei tuo tuntuisi huohottavankaan turhan paljoa, kone on vielä kiinni autossa enkä tiedä saako tuosta öljypohjaa helposti ujutettua irti.
    Voi olla että pitää purkaa kaikki loputkin pois ja viedä koneistamolle, olisi ainakin paljon kilometrejä edessä sen jälkeen, tosin viidentoista vuoden jälkeen voi olla bensa sellaisissa hinnoissa että täytyy muuttaa auton kanssa pois suomesta :lol:
     

Kerro tästä muillekin!