X-treme Car Show 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja KirsiX, 15.4.2012.

  1. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Siinä uudessa hallissa oli jo seuraavan näyttelyn rakennus menossa.
     
  2. sami-v

    sami-v 1st gear

    Se sininen lowrider Impala oli todella hieno. Kaiken kruunasi ne crips jengin logot katossa :D
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Lauantaina hetken kuuntelin kun Agostinoa haastateltiin niin kertoili sekä lincolnin että 58 oldsin myyneen hollantiin. Sieltä oli autot sitten tuotu helsinkiin näytille. Jos oikein ymmärsin niin kertoi autojen myyntihinnatkin: Vain 125 tuhatta euroa/kpl.
     
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Oliko tuolla muuten yhtään aitoa Lamborghinia sen savolaisen Callardon lisäksi?
     
  6. S.A

    S.A 1st gear

    EI.
     
  7. debner

    debner Gearhead

    Jos kyseessä on perusmalli tai kestosuosikkikorimallinen auto niin superoriginaalikuntoisenakaan ne ei isoissa tapahtumissa enää saa kameroita räpsymään.
    Mutta laitappa seuraavaan näyttelyyn siihen vaikka yksi läpiruostunut lokasuoja tai vääntynyt ovi niin johan kamerat laulaa :)
    Speciaaliräväkkä lavastus on toinen keino.

    Vähän sama kuin autokisoissa joissa voittaja harvoin tarttuu omaan kameraan kun se ajaa liian siististi, ne kolhijat ja pyörijät päätyy varmasti kuviin.
     
  8. arrakis II

    arrakis II 3rd gear

    Itse asiassa nykyään hyvinkin harvoin nähty laite liikenteessä ja ikää jo reilusti yli 20 vuotta. Auto rakennettu kauttaaltaan viimeistelytason ollessa puhtaasti katukäytössä olevalta kapineelta hyvä.

    Mutta en itke tätä asiaa, kunhan vain totesin. Olisihan se aina kiva nähdä omastakin autosta kuvia. Kaikki ottavat kuvia, mistä tykkäävät.
     
  9. ata

    ata Gearhead

    No tällaista se on. Itselläni oli oma auto keväällä ACS:ssä esillä ja ei se kauhean monissa kuvagallerioissa esiintynyt, lähinnä siitäkin joku valitti kun olin itse sitä kuvannut omaan galleriaani... :D
    Tässä näyttelyssä oli vain niin paljon kuvattavaa ja katsottavaa, että itsekään en kaikkea mielenkiintoistakaan ehtinut kuvata (en ole omia kuvia tästä näyttelystä nettiin laittanut ainakaan vielä, mutta näin näyttelyssä kuvailleen näkökulmasta kuitenkin)

    Monissa tapahtumissa olen kyllä itse havainnut ilmiön, että omaa autoa tavallisemmat mutta muuten vastaavantapaiset autot jostain syystä keräävät enemmän kuvia gallerioihin. Esimerkiksi moderneista muskeliautoista joku aina kuvaa aina uusikoppaisia 4-ovisia Chargereita, Challengereita, Camaroita ja jopa niitä tuoreehkoja Mustangeja joita on todella runsaasti liikenteessä enemmän, mutta GTO:ista jää ihmisiltä kuvat ottamatta vaikka ovat harvinaisempia ja teknisesti vähintään vastaavia. Mutta tähän on tottunut kyllä ja se on ihan ok, ihmisillä on vain omat preferenssinsä ja makunsa. Ihmiset kuvaavat mitä haluavat.

    Joskus on ajatellut, että monissa näyttelyissä voisi olla tuollainen "valokuvamagneetti"-palkinto, mutta sitä ei voisi jakaa ennenkuin sitten kun porukka on laittanut kuvansa nettiin, koska usein tietyt autot ja automallit ovat niitä kuvamagneetteja ja toiset, usein harvinaisemmat, mutta enemmän "asiantuntijoiden" laitteet jäävät kuvissa vähemmistön puolelle, vaikka viimeistelyssä tai muussa ei olisi puutteita. Jonkun pitäisi vain käydä läpi kaikki löytämänsä kuvagalleriat netistä ja lehdistä ja laskea mikä auto on se kuvatuin auto. Voisi olla ihan mielenkiintoinen tulos, vaikkakin niin työläs saada selville, että tuskin tulee tapahtumaan koskaan.
     
  10. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

  11. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

  12. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

  13. Squarebird

    Squarebird 1st gear

    Olipa mainio ja kattava näyttely!

    Mutta... Olisi kuitenkin mukava tietää, miksi näyttelyssä ei ollut seuraavia kohteita, joita kuitenkin mainostettiin messulehdessä: straippariguru Ray Hill ja Rick Morgan (USA), Lazy Joe´s kuolemantynnyri (SWE), Celebrity Customsin -38 Chevrolet Fleet Master (IT/USA), Håkan Karlenin -32 Ford 5W Coupe (SWE), Erik Markin -34 Ford 5W Coupe (SWE), Tarmo Isoahon -63 Chevrolet Impala lowrider (SWE), Claus Grevenin -57 Chevrolet Nomad (DEN), Robert Hoffmanin Corvette funny car (SWE), Johan Erikssonin Dodge Viper (SWE) ja Jocarin -32 Ford 5W Coupe kori (SWE).

    Näyttelyjärjestäjien vastausta odotellessa...
     
  14. KirsiX

    KirsiX 3rd gear

    Niinpä oli ja kattava näyttely perustui pitkälti harrastajien itse tuomaan sisältöön.
    Suomen kalusto oli näyttelyn keskipisteessä, mutta tämän lisäksi saapui ulkomailta kalustoa esille, joka antaa lisäväriä syksyyn ja sitä myöden toivottavasti pitkälle talli-iltoihin.

    Vaikka ulkomaisten osallistujien kanssa oli suullisesti sovittu osallistumisesta jo useita kuukausia etukäteen, ehtii sinä aikana tapahtua asioita, joita on vaikeaa ennustaa, kun kyse ei ole vain muutamasta autosta, vaan useista kymmenestä osallistujasta.

    - Rick Morgan ( USA ) oli näyttelyssä ja löytyi American Dreams osastolta molempina päivinä
    - Ray Hillin vaimo joutui teho-osastolle 1 päivä ennen lähtöä, eikä sen takia voinut matkustaa
    - Lazy Joen kuolemantynnyriprojekti kaatui kasaan pian Power Meetin jälkeen. Pahoittelivat kovin.
    - Celebrity Customsien kohdalla tuli eteen kalustovaihto. Chevy 38 koki Italiassa vaurion joka
    oli mahdoton korjata ennen lähtöä, mutta Chevy paikattiin toisella Amerikan Kustomilla; Lincoln 1956.
    - Karlen joutui jättämään tulonsa perhesyiden takia eikä korvaava Rodia löytynyt loppumetreillä
    - Tarmon suunnitelmiin tuli myös elokuussa muutoksia ( perhesyitä ) ja Lowrider korvattiin kahdella muulla Impala Lowriderilla, jotka esiintyivät sekä näyttelyssä ja lavaohjelmistossa
    - Tanskan hienoin auto ( Chevy 57 ) korvattiin Skandinavian hienoin tittelin voittaneella 47 mallin Cadillacilla
    - Robert Hoffmanin Corvette oli vaikeasti korvattavissa sillä tämä legendaarinen kilpa-auto kisabusseineen, TUHOPOLTETTIIN Tukholmassa elokuun alussa, eikä Robert enää löytänyt voimia osallistumiselle
    - Johan Eriksson oli tehnyt tuplabuukkauksen viikonlopulle ja oli kyseisenä viikonloppuna vastuussa Ruotsin Viperkerhon ratapäivästä. Vastaavanlaista Viperia ei enää löytynyt näyttelyyn.
    - Jocarin uusi kori ei olisi valmistunut 100 % show’hun ja päätettiin siirtää osallistuminen vuodella

    Ohjelmalehti tehtiin 2 kuukautta ennen näyttelyä ( näyttelyviikolla julkaisimme vielä päivitetyn lehden sähköisessä muodossa sivuillamme ja facebookissa), ja sen tehtävä ei ollut luetella koko näyttelykalustoa, vaan antaa esimerkkejä eri teemojen alta löytyvästä sisällöstä. Valitettavasti joidenkin ruotsalaisten kohdalla tuli käänteitä, tosin näitä paikkasi huomattavasti isompi määrä muita erikoisuuksia, jotka ei mainittu lehdessä, joten toivomme että näyttelyn sisältö on ollut kuitenkin positiivinen. Pahoittelumme tapahtuman ja heidän puolestaan, jotka eivät syystä tai toisesta selvinneet näyttelyyn saakka suunnitellusti.

    Tässä samassa yhteydessä käytän tilaisuutta hyväkseni kiittää kaikkia osallistuneita sekä näyttelyn että Catwalkin puolella, esiintyjiä, kumppaneita, näytteilleasettajia, yleisöä X-treme Crew-jäsenistöä, sekä palautteiden lähettäneitä. Palautteiden määrä on ollut valtaisa ja se on ollut erittäin, erittäin positiivista ja harrastajat ovat pitäneet näyttelystä todella paljon. TNS gallupin tekemän tutkimuksen mukaan 91% messuvieraista oli tyytyväisiä näyttelyyn. Lukema on todella hurja! KIITOS!

    Hyvää syksyä,
    Kirsi & Mikael
     
  15. FinalFins

    FinalFins 3rd gear

    Erinomainen show tälläkin kertaa, hienoa kalustoa oli hankittu paikalle, ainoa murhe oikeastaan oli ettei yksi päivä tunnu riittävän koko tarjontaan tutustumiseen.

    Tuolla vähän kiireesti räpsittyjä kuvia, paljon jäi kuvaamattakin..

    http://finalfins.kuvat.fi/#/kuvat/E-xtr ... Show+2012/
     
  16. GT66

    GT66 Gearhead

    Kiitoksia hienosta näyttelystä myös täältä pohjoisesta Suomesta siltä SuperBee-pariskunnalta. Kaluston taso oli todella huima muutamista poisjääneistä huolimatta. Toivottavasti yleisöäkin kävi niin, että näemme tämän hienon tapahtuman järjestettävän myös tulevina vuosina.
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Pitää muuten antaa Kirsille ja Mikaelille tunnustusta (paitsi näyttelystä) hyvästä vastauksesta, asiallista tiedoittamista kertakaikkiaan. Ja jos mahdollista niin pitääpä yrittää 2013 järjestää matka sinne puolelle katsomaan...
     
  18. Squarebird

    Squarebird 1st gear

    Olipa asiallinen vastaus, kiitos ja kumarrus. En tosiaan tavannut Rick Morgania, liekö juuri sillä hetkellä lounaalla tai veskissä :wink: Sympaattisen Ray Hillin olisi nähnyt taas mielellään, mutta toivotaan, että Rayn vaimo tokenee, mikä sitten ikinä lieneekään tehon syy. Kuolemantynnyri olisi ollut loistava oheisohjelma, vaikka tuskin The Go Getters olisikaan ollut soittamassa tynnyrin pohjalla, kuten Powerissa. Sääli jos koko komeus hautautui Powerin jälkeen. Celebrity Customsin -38 Chevyn poisjääminen oli harmittava takaisku, sillä se olisi ollut näyttelyn todellinen showstopperi kaikkine bling blingeineen. Lincoln oli tosiaan hieno ilmestys, vaikka jo 90-luvulla nähtynä iski paremmin vanhassa asussaan. Ei se ihan sentään korvannut tuota kolmekasia yleisöä kosiskelevalla tavalla (ymmärtänette pointtini), mutta asiallinen korvike anyway. Tarmon lowriderin olisi toki nähnyt jo miehen suomalaistaustaisuudenkin puolesta mielummin kuin swedu-korvikkeet, mutta eihän sitä mitään voi yllättäville perheasioille. Robert Hoffmannin Vetten tuhopoltto oli todella ikävä uutinen. Eipä tosin ollut ensimmäinen vastaava tuhopolttotapaus. Toivottavasti palon aiheuttaja/aiheuttajat saatiin kiinni. Poisjäännit oli korvattu useamman osalta ilmeisesti vähintäänkin yhtä kiinnostavilla korvikekohteilla.


    Järjestäjien suurin haaste lieneekin jatkossa päästä pois tuningnäyttely imagostaan. Kuulin juuri erään suomalaisittain kovanluokan muskeliauton poisjäännistä (oli pyydetty näyttelyyn) vain ja ainoastaan tuon tuunausimagon takia. Imagon muutos toki ottaa oman aikansa kansan keskuudessa. Kaikki jenkkiautoharrastajat eivät yksinkertaisesti vieläkään tiedosta sitä, että näyttely lienee jenkkikalustonsa suhteen tällä hetkellä se Suomen ykkönen...
     
  19. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Näyttely oli kyllä eräs Suomen hienoimmista.
    Suur Kiitos "Tatulle" että ajoi "rampana toisen ramman" Rämpyn näytille.
    Kiitokset Kirsi & Mikael.
    Eiköhän taas ensi vuonna nähdä. :wink:
    -hema-
     
  20. sbc350

    sbc350 Gearhead

Kerro tästä muillekin!