Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Sama kävi mielessä, halpa webasto. Mutta eikö noita spämmääjiä millään saa oikeesti kuriin?

    Pikuppi projekti jatkuu kunnostuksilla ajelun ohessa, pari viikkoo sitten remppasin satulat, ja laitoin uudet levyt, palat ja pyöränlaakerit, tänään hain southwestistä jarrustauloihin vielä uudet liukutapit/pultit ja holkit, jos lakkais satulat kolisemasta. Auto itsessään on toiminut kyllä hienosti, parisen tuhatta mailia on jo tullut ja kulutus sekalaisessa ajossa siinä 10,5 litran paikkeilla.. Tosin tänään vilkut ei suostuneet vilkkumaan vaan paloivat vaan, eikä hätävilkutkaan toimineet, korjaus oli kyllä nopea, rele vaan irti ja takasin paikalleen niin taas toimi vilkut :D
    Toinenkin pikuppi olis jo kiikarissa, työtä vähintään yhtä paljon ja tekniikka puuttuu.. ;)Kutkuttelis..
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Teepä 80-lukunen voorti seuraavaksi niin sais vähän mallia miten homma tehdään ja inspiraatiota? Vai eikö voortit innosta.

    Noh, tästä uudistuksesta on ollut mun mielestä sivuston käytön kannalta pelkkää haittaa, ja näköjään spämmääjätkin pääsee edelleen läpi. Yhtään selkeetä parannusta ei tule mieleen. Haku on täysi susi sekin.
     
  3. capri30S

    capri30S 1st gear

    No itseasiassa voortin miehiä tässä enemmän ollaankin, mutta ei täällä härmässä noita vanhempia (alle 87) voortin pikkiksiä oikein oo, tai sitte ne ei oo järkevän hintasia mun budjetille.. Sellanen 70-luvun lopun/80-luvun alun kiinnostais, yhtä 83:sta F-100:sta yritin keväällä ostatella, mutta myyjä se nosti hintoja niin ei tullu kauppoja..
     
  4. edking

    edking 1st gear

    Mulla ois -78 Scottari, joka toivoakseni palaa liikenteeseen tänä syystalvena. 250 mylly ja 350 aski. Tarkoituksena ei ole hipostella, vaan aikaansaada toimiva mutta karu punaniska/Mexiko- kuosi. Luonto on tehnyt ison osan työstä puolestani, kiitos siitä. Voin laittaa myöhemmin kuvia kiinnostuneille. Suurin ropleema, juuri täällä hetkellä, on se että joku on mennyt hukkaamaan ratin keskiömutterin (ehkä jopa minä itse). Olisiko kellään ylimääräistä myyrä tai ehdoduksia hankkimiseen?
     
  5. kipikii

    kipikii 1st gear

    Täälä ollut hiukan hiljaiseloa, vessaremontti oheisilmiliöineen, yläkerran maalaus ja pihan uudelleen organisointi vienyt kaiken ylimääräisen ajan. Mutta eiköhän tuossa syksyn pimeinä iltoina taas pääse stepparin kimppuun.

    Muuten aika selvät sävelet, pitäsi vaan päättää mitä tekee tuon koneen kanssa kun savutus on melkoista luokkaa, eikä omat taidot riitä avaamaan konetta. Tai kai sen auki saa... mutta pitäs laittaa takasin kasaankin :poff:
     
  6. Julde

    Julde 1st gear

    Ei menny tuo sportside kaupaks ni kai se on talvella purettava. Tankin ruosteinen palkki pitäis uusia ja perä saada tippumaan keulan kanssa samalle korkeudelle. Moottoriin olis tarkotus vaihtaa imusarja, nokka, peltisarjat, sähköflekti ja kai joku lastukin olis paikallaan. Mennään huonon rahatilanteen mukaan eli keväällä katsotaan mitä tuli tehtyä. :)
     
  7. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tänään Chevyyn jarruremppaa osa2. En hoksannut viimeks ottaa kaikkee uutena kerralla, niin nyt täytyi hieman jatkaa. Eli viimeks pari viikkoo sitten laitoin levyt, palat, pyöränlaakerit, ja satuloihin korjaussarjat, ja huomasin silloin samalla, että oli ne satuloiden kiinnityspulttien/liukutappien helat palasina, ja niiden kumit ihan soseena, sekä ne pultit kuluneet melkein puoliväliin. Ja kun laitto uudet levyt ja palat, niin nehän alkoi kihnuttaa ja kolista aina jarrutettaessa. No, tänään sitten taas satulat irti ja tapit/helat/kumit uusiks, nyt ei enää satulat kolahtele, eikä palat kihnuta.. Olishan ne vaan ollu viksua vaihtaa samalla kertaa kaikki.
     
  8. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Talaven selkään täälä on ruvettu pellittämään Caminoa.Vääntelin jo uudet pintapellit oviin,alaosien sisäpuolet,sisähelmat,alahelmat ja takarunko napsahtaa kohta poikki ja tulee uusi.
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

  10. heka?

    heka? 1st gear

    Toi yks osainen takalasi on aika paljon komeempi mitä omassa lepäävä aukeava versio. Komee peli kaikkiaan.
     
  11. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tää ei tosin ole projekti, mut niin Hieno, että

    "Kauniimpaa löytää voi en enää milloinkaan, kauniimpaa en päällä maan.
    Kauniimpaa lavaa, en enää nähdä saa.
    Letukat nuo jääneet on taa."

    http://www.youtube.com/watch?v=MeFfwlR41Kk
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Täällä väännetää uutta lavan pohjaa tohon mein myynnissä olevaan '69 C-10.
    Lähemmäs tarkastuksessa huomasin sen olevan huono, tai ainakin ton hintaiseen autoln sopimaton, joten uusi pohjapelti väännettiin numeraalisella kanttikoneella ja palkit tulee huonekaluputkesta alkuperäisen mallin mukaan. Maalaan sen epoksipiellä niin ei tarvii tehdä tätä hommaa enää uudestaan.

    Kuvia laitan kunhan kerkeen.
     
  13. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tollasen imusarjan sain hommattua EGR:llä varustetun tilalle..
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nyt jo heitetty kaverille pesuun..
    Yks kaveri lupas ruuvailla pumppuun samat säädöt kuin puolustusvoimien nasuissa on, ja jos suuttimet raaskis vielä investoida uudet, niin eiköhän toi sitten ois koneen osalta siinä. Ihan "paskaksihan" toi kone on muuten osoittautunut, vie melkein litran 1600 maililla öljyä ;))
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ompa kummallinen tuo egr satsi. Ilmeisesti kevyemmän painoluokan (päästöt usassa) takia on tuo egr, onko niin että 3/4 tonnisessa pikupissa ja siitä ylöspäin ei ole egr:ää? Onko tommosille non-egr satseille kysyntää?
    Sillä vaan että kannattaako niitä ottaa talteen jos näkee.
     
  15. capri30S

    capri30S 1st gear

    Juuri niinkuin sanoit, 1/2 tonnisissa on, siitä ylöspäin ei pitäs olla egr:ää. Ebaystä toi mulle tuli ja kyttäsin varmaan pari kuukautta, hummerin imusarjoja kyllä on, mutta pikupin ei kovin montaa näkynyt sinä aikana, ja nopeesti tuntui häipyvän markkinoilta. Tiedä sitten miten täällä suomessa on kysyntää moisille?
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ota talteen vaan, aikanaan itte kun etsin, ei tahtonut löytyä, tai sitten hintapyynti oli poissa oikeasta. Tein sitten niin että pilkoin rälläkällä tornin ja vasaralla näpäyttämällä palat irti, loput sitten vinkulla viimeistelin, hyvä tuli.
     
  17. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  18. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Mikäs ero noilla hummerin ja pickupin non-egr imusarjoilla on? Kaveri hommas just C10 pickupiinsa hummerin imusarjan.
     
  19. capri30S

    capri30S 1st gear

    Se hummerin imusarja on ainakin matalampi, eli vaatii tod.näk jonkun korotuspalan ilmanputasaria varten. En tiedä onko muuta eroa tollaseen ykstasoiseen mikä mullakin on. vanhemmat pickupin non-egr imusarjat on 2-tasoisia.
     
  20. late

    late Gearhead

Kerro tästä muillekin!