STREET 2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 14.9.2012.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    No niin. Kausi on sitten takana ja on aika aloittaa uuden kauden spekulointi. Valitettavsti en päässyt yhteenkään kisaan tänä vuonna paikan päälle, mutta mukana aiotaan olla taas ensi kaudesta alkaen hamaan tulevaisuuteen.

    Syy miksi tämän topicin aloitin on se, että ainakin vielä tällä kaudella oli STREET ryhmän edustaja FHRAn suuntaan ja kysynkin nyt, että jatkanko samassa tehtävässä vielä seuraavallakin kaudella vai valittiiko tehtävään jo joku aktiivisempi kilpailija. Täytyy kyllä myöntää, että on tullut oltua melko hiljaa niin radalla kuin täällä ODllakin viime aikoina totaalikylläastymisen takia, mutta jatkossa olsi tarkoitus taas olla hiukan aktiivisempi, varsinkin kun tarkoitus on taas tulla ajamaan koko kaudeksi ensi vuonna.

    Kyselen tätä STREETtiläisiltä siksi, että FHRAn suunnalta on otettu yhteyttä ryhmänedustajiin, joka siis oletettavasti ja jopa halukkaasti edelleen olen. Jos siis tehtävässäni jatkan, haluan kysellä kaikilta aktiivikilpailijoilta asioista, mitä tonne FHRAn politbyroon suuntaan mahdollisesti vien. Tervetulleita ovat kaikenlaiset ehdotukset ja palautteet, jotka STREETtiläisiä askarruttavat tai kiinnostavat. Tällaisia asioita voisivat olla sääntöihin liittyvät kysymykset ja muut kiinnostavat asiat. Lähettäkää niitä palautteita ja ehdotuksia mulle sähköpostiin ds325@suomi24.fi josta sitten poimin kaikki ehdotuset esiin ja tuon ne tänne vielä pikaisesti käsiteltäväksi, ennenkuin 30.9 FHRAn kokoukseen vien.

    Sana on taas vapaa.... :rotfl:
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Lanco sallituks striittiin. Perustelu; niitä on tarjolla suht edullisesti ja se on enemmän "street" kuin jo sallittu liberty. Vaparit ja ahdetut erikseen jos riittävä määrä kilpailijoita kumpaankin? Viimekaudella striitissä oli eniten kilpailijoita isoautoryhmistä.
     
  3. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Ääni jykän ehdotukselle!!
     
  4. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Ääni myös Jykän ehdotukselle!!!
     
  5. pile

    pile Gearhead

    takalasin lämmitin pitää toimia joka autos :)
     
  6. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Voisiko tämän muuttaa luokittain rajoitettavaksi? B:ssä 4-6 syl (alle 4000 cc) ja C-D:ssä esim. 8-12 syl. Nyt tuo sääntö taitaa lähinnä rajata korin valintaa ja suosii käyttämään b:ssä 6 pyttyisiä mallisarjoja aihiona.
     
  7. JHa

    JHa 3rd gear

    Mun mielestä ds325 tai joku muu lähellä asuva aktiivi voi olla ryhmäedustaja.
    Lenco ja kaikki muutkin laatikot sallittava streettiin.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ehdotus vaan mulle sähköpostiin em osoitteeseen.

    Samaa mieltä, että vaparit ja ahdetut pitäisi erottaa, mutta vain, jos molempiin ryhmiin saadaan tarpeeksi kilpailijoita. Toisaalta jokainenhan voi tehdä mieleisensä auton yhteiseenkin ryhmään sääntöjen puitteissa, joten.... :eek:
     
  9. pile

    pile Gearhead

    oon varmaan monen mielestä vasta rannan rökäs mutta lenco ja jo sallittu liberty ei vaan oo millään lailla sreet:n kuuluvia.mutta jos ne tullaan hyväksymään niin hyväksyn sen mukisematta.
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    samalla vois luopua siitä ruiskusta tulevasta lisäpainosta kun edut on kuitenkin aika rajalliset ja vaihteisto vapaaksi eihän se katsastustakaan haittaa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei meillekään lencoa tai libertyä ihan heti tuu, mut ajattelin vähän siltä kannalta et jos olis striitissä sallittu niin siinä tulis kytkinoppimista jne. Ja tohon ahdinasiaan vielä, että ilokaasut sallittujen ahatamistapojen listalle ihan niinkuin kaikkialla muuallakin. Ja ruiskusta henkilökohtanen mielipide, et jos siit ei oo mitään etua ni kantsii laittaa karbis ja ajaa 25 kiloo kevyemmmällä vessalla. Se on edullisempaakin.
     
  12. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    kun nyt mielipiteitä saa esittää,niin ruisku ja kaasari motti ei ole ihan vertailukelposia .Mistään mitään tietämäti sanoisin ruisku vehkeen reagoivan ,ehkä pikkasen paremmin,mut loppupelissä aivan sama mun puolesta ,ku harrastajilla mielenkiinto lajiin säilyy.
     
  13. pile

    pile Gearhead

    niin ruisku ei tuo tehojen kannalta mitään etua.
    mutta toiset tykkää tyttärestä ja toiset äiteestä.opitusta tavastahan tuo on kiinni.toiset osaa pelata kaasarin kans ja toiset tietokoneen kans.voisin väittää että ahdetuissa on helpompi hoitaa asioita ruiskun kans ,mutta silläkään väitöksellä ei näytä olevan pohjaa kun katsoo viime kesän tuloslistaa ja sitten millä tapaa on pensan syöttö toteutetu.
     
  14. pile

    pile Gearhead

    sreettihän näyttäis olevan kohtuu hyvä sarja tuollaasenaankin.autolla voi pärjätä on se ahdettu tai vapari sen näki tänä kesänäkin .hommahan on vaan ja ainoostaan siitä kiinni kuinka paljon kukin haluaa satsata lajiin.jos kalustua on riittävästi niin voi hyvin aatella että olis kaks edillistä luokkaa vaparia ja ahdetut.ainut mitä itse kaipaan mun "lyylin"taka pyörille on rajalliset tilat niin voisko slikcit sallia sreeteissä,itse en edes tarkkaan tierä toisiko muutos kuinka paljon pidolle lisä etuutta mutta vähäkin on hyvästä silloin kun voimaa on.
    itsellähän noita ongelmia ei viime kaudella ollut mutta kuka tietää tulevaisuutta.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niinkuin sanottu, ehdotukset mulle sähköpostiin. Mullekin käy kaikki sääntömuutokset, mutta pidetään silti maltti tääsäkin asiassa, ennenkuin aletaan oikeasti haluta Lencoa tai sliksejä noihin vessoihin. Niille vermeillehän on jo olemassa luokka tai jopa useampia. Itse pitäisin säännöt mieluiten tällaisenaan, sillä osanotto on ollut tällä kaudella vilkasta eikä sitä tosiasiaa kannata hätiköimällä ja omia etuja ajatellen pilata. Voihan noiden oikeiden vaateiden jälkeen käydä niinkin, että koko STREETTi lopetetaan, kun "katuautomaisuutta" ei enää ole lainkaan havaittavissa. Vai kenen mielestä sliksit ja Lenco kuuluu kadulle....

    Eli jäitä hattuun niissä ehdotuksissa. Lisäksi soisin mahdollisimman laajaa otosta kaikista kilpailijoista kertomaan halunsa, siis sinne ds325@suomi24.fi ettei sitten tule sanomisia. Täytyy muistaa, että monet rakentaa autojaan nykysäännöille, jotka jo nyt ovat venyneet alkuperäisestä "katu"ajatuksesta kauas. Ja hommahan näyttää näinkin hyvältä.

    Sana on edelleen vapaa, mutta harkiten kiitos :rotfl:
     
  16. mafo

    mafo 3rd gear

    ainakin lencodrive voisi sallita, sehän on kuin automaatti ilman ventiilikoneistoa...

    ainoa syy käyttää lencoa on kai kestävyys??
     
  17. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    ...Mites tää on näkyny käytännössä radoilla :odroll: Ite en ainakan muista street historiasta kuin kaks esimerkkiä,ja nekään ei o ollu keltään pois...päin vastoin.
    Ja street voi hyvin=Ei ihmeempiä sääntömuutoksia toistaseks :soosoo:
    ...No,ehkä sit ne kaasut :odroll: Ja luokat ominaan jos autoja tarpeeks.
     
  18. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Herää kysymys että onko luigi oikea mies viemään sääntöehdotuksia fyyraan?`Tuntuu olevan vrk=Vastarannankiiski joka asiaan mitä ehdotetaan!Oletko ajatellu että STREET tarkoitta katuautoja?Ei kaikkia katuautoja tehdä nykysääntöjen perusteella koska joku uuvatti vois ajella vielä kadullakin ja ajaa fyyran kisoja kun ns katuluokasta pitäis olla kyse!Eihän sota 1 miestä kaipaa eli ei kaudella 2013 ajeta kuin 1 ehkä 2 kisaa fyyran kapinoita näillä säännöillä tai ehkä nekin set/spet!

    JA EN AIJO OLLA SE YHTEYSHENKILÖ..:)) :rotfl:
     
  19. pile

    pile Gearhead

    "vai kenen mielestä sliksit ja lenco kuuluu kadule...."

    tuo teksti sitä vois saivarrellen jatkaa vaikka kuinka pitkälle jos haluaas.jos oikeesti lähdetään luigi siitä mikä kuuluu kadulle niin aika heikos hapes on yli puolet sarjaa ajaneista autoista.

    mutta eiköstä fhra:n sreet autot pitäneetkin olla helposti palautettavissa katsastuskuntoon.
    no renkaiden vaihto on mielestäni niitä helpoimpia muutoksia.

    ja kerroppa oikeesti mikä toinen luokka missä käytetään sliksejä on vastaava kuin sreet jossa oikeasti ajetaan kilpaa.ei indeksejä ei reaktioiden mukaan pudotuskaavioihin vaan oikeesti ajamalla ja sitten vielä missä voi tuollaisella normi katu vessalla pärjätä.ei taira löytyä

    noista ehdotetuista muutoksista pitää oikeasti keskustella täälä missä koko porukka voi kommentoida niitä ja kerätä täälä lista mitä muutoksia halutaan eikä niin että lähetä email ja sen jälkeen kukaan ei tierä kuinka paljon ja mitä on ehdotettu. ja kuinka suuri osa porukasta on kyseisen ehdotuksen takana.
     
  20. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Tulinkohan väärin ymmärretyksi? Ei kai se keneltäkään olisi pois jos siihen 4 syl koriin saisi laittaa 6 syl koneen? Sehän on mahdollista jopa tieliikenteessä.
     

Kerro tästä muillekin!