Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. BuickS

    BuickS Gearhead

    Voisin kysyä tietysti konttoriltakin mutta heitetään fråga tänne, jos joku on jo ehtinyt kyselemään, eli:
    Joko lyhyitä kilpiä on yleisesti jaossa?!?
     
  2. capri30S

    capri30S 1st gear

    Ei oo niitä uusia eriä vielä laskettu, mutta ilmeisesti olivat jostain pöyhäisseet vielä jotain J-alkuisia lyhkäsiä, kun sellaiset löytyi omaan aika helpostikin pari viikkoo sitten. vihjeenä, kyselkää "maasturin kilpiä" sellaisella nimellä tuntuivat tuntevan konttoreilla. Ne täytyy vaan sitten tilata lyhkäsenä vanhanmallisena.
     
  3. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    Just äsken soittelin Traffin kilpiryhmään ja kyselin 5-merkkisiä kilpiä. Uutta erää on tulossa mutta aikataulu oli vielä auki. Jotain puhetta tuli jostain satamalakosta yms. :eek:
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    Jaa, mä sain ihan asiallista palvelua, tsekkasivat muutamia konttoreita missä muistivat niitä kilpiä olleen, ja soittivat mulle myöhemmin ja sanoivat lähettäneensä kilvet mun nimellä paikalliselle katsakonttorille. Siellähän ne odotti kun mustankiin hain kilvet toissapäivänä, ja joku mokakin niille oli käynyt, kun oli oikein kahdet lyhkäset, mistä valita, molemmissa mun nimi :rotfl: No, ne ylijääneet meni sitten kaverin sysleriin.

    Tosiaan, "maasturinkilpinä" tuntuvat tuntevan noi 5-merkkiset, toinen on sellanen korkee ja toinen normaali EU-kilpi.

    Itse kyllä yllätyin kuinka helpohkosti sain lyhkäset, kun täällä on saanut sen kuvan, ettei niitä tosiaan enää oo, mutta tuntuupa vaan löytyvän. Kyllä ne mullekin ensin tarjos sitä vaihtoehtoo, että jos ei oo kiire, niin odottele nyt sen rekisteröinnin kanssa, mutta kun eivät osanneet sanoa koska niitä uusia eriä tulee, niin ei kiinnostanut lykätä rekisteröintiä. Kyllä sieltä palvelua saa kun asiallisesti asiansa esittää, täti jopa sanoi, ettei nyt aleta sulle ehdoin tahdoin mitään tonnin laskua tekemään, jos niitä lyhkäsiä vielä on, kun itse kyselin jo erikoiskilpenä yhden vanhan auton tunnusta(joka oli jossain suzukin mopossa :mad: ).
     
  5. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    öööö, onpas mielenkiintoisen näköinen perästä, ja noi keltaiset vilkut :eek:
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    No nyt mäkin viimein sain lyhkäset kilvet tohon mun tuontiautoon.
    Tuli sitten samalla mustat.
    Ja halvalla, ei maksanut kun 936,- € :rotfl:
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Kyllä noita 5-merkkisiä kilpiä on laiteltu uusiinkin autoihin melko hiljattain. Etsiskelin tietoa ala-asteen aikaisen opettajani vanhasta Amazonista, ja rekisterinumerohaku palautti vm. 2008 Volvo V70:n. :-?
     
  8. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Näytti nörttiautossa olevan myynnissä vastaava Caprice farmi. Takakilven molemmin puolin tilaa vaikka miten, oranssit vilkut ja kahvassa sumu- ja pakkivalo.
    Toinen jenkki josta selkee ero euro malliin on Fordin Explorer. Takaluukun peltiosa on euro- ja jenkkimallissa erilainen samoin puskuri. Ja kaikki vaan kilven koon ja parin ylimääräisen valon takia.
    Ja miksiköhän aikanaan esim. Lincoln LS:n ja Mustin euroopan markkinoille lanseeraminen Euroopan Fordin kautta lässähti heti alkumetreille??? Ei ollut halua joustaa säädöksissä ja muutokset olisivat nostaneet auton hintaa liikaa....tämmöistä tää on pyrokratia.
     
  9. chauffer

    chauffer 1st gear

    Sain kyllä kesällä omaani ihan mukisematta lyhyet ei-eu kilvet. Vanhat edellisen omistajan tilaamat olivat tuo järjetön Eu-kilvitys; tilattu lyhyet Eu-kilvet niin vain toinen tulee lyhyenä korkeana ja toinen normi pitkänä!!! Sanoin että mielestäni ne eivät kilven paikalle sovi, katsastusmies kävi toteamassa saman ja uudet lyhyet kilvet hyllystä samantien, eri numerolla tietty, ei haittaa ;D
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kyllähän mun Challengeriin se neliskanttinen EU kilpi taakse nippa nappa mahtui. Oli vaan niin pirun ruma.
    Sain nyt sitten samalla vähän personalisoitua ja ittekin muistaa mitä kilvessä lukee ( CHA-70)
     
  11. chauffer

    chauffer 1st gear

    Caddyyn ei ollut mahtunut, oli taivutettu alareunasta että sai tankinluukun auki...
     
  12. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    katsastusmies- asemalta sai ainakin lyhyet kilvet, olivat tilanneet niitä varastoon!
     
  13. hoge

    hoge 1st gear

    Näköjään vajaa vuosi edellisestä vastauksesta. Mites on nyt asioiden laita? Saako vielä lyhkäsiä kilpiä? Kirjaimet ja numerothan piti vissiin trafin kääntää toisin päin? Ainakin nykyisessä rätkässä näin on.
     
  14. Milestone

    Milestone Gearhead

    Varmaan saa niin kauan kun Trafin sivuilla asia näin esitellään:

    Auton rekisterikilpi

    Auton rekisterikilpeen on merkitty rekisteritunnus mustin merkein valkoiselle, heijastavalle pohjalle. Auton rekisteritunnus koostuu 2-3 kirjaimen ja enintään kolminumeroisen luvun yhdistelmästä. Kirjain- ja lukusarja on erotettu toisistaan väliviivalla. Varsinaisen rekisterinumeron lisäksi EU-kilven vasemmassa reunassa on sinisellä pohjalla kaksitoista tähteä ja niiden alapuolella kansallisuustunnus FIN.

    Autoille annetaan nykyisin automaattisesti EU-kilvet, mutta autolleen voi halutessaan pyytää ilman EU-tunnusta olevan vanhanmallisen rekisterikilven.


    Itse hain viimeksi lyhyet kilvet pari viikkoa sitten
     
  15. Lyhyitä kilpiä saa ainakin täältä lappeesta edelleen. Pariin autoon hain tässä viikko sitten- CRY-73 ja CRY-75 , molemmat tuoretta tuontia.
     
  16. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    Tääläpäin oli käyttämälläni konttorilla vielä yhdet lyhyet kilvet varastossa ja oli kyllä yritetty tilata trafista lisää, mutta oli sanottu että toistaiseksi ei voi tilata kun ei niitä toistaiseksi taas tehdä!! Kiva juttu väännellä vanhuksiin taas pitkiä kilpiä :eek:
     
  17. Peltisaksillahan ne lyhenee ja luettavuus säilyy , toki laitonta mutta on kait sitä pahempiakin rikoksia?
     
  18. aces73

    aces73 1st gear

    vajaa kuukausi sitten hain lyhyet kilvet konttorilta ja seuraava päivänä tilasin samat kilvet mustapohjaisena. reilu viikko meni kun tuli ilmoitus että kilvet ovat saapuneet.
     
  19. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    Joo tottakai varastossa olevia kilpiä saa niin kauan kun niitä riittää ja ne saa tilattua mustina mutta kun ne joskus loppuu joka konttorilta niin mitäs sitte....taukoa luvassa?
     
  20. aces73

    aces73 1st gear

    Konttorilla tädit höpisi keskenään jostain fontti uudistuksesta kilpiin.
    onko siinä perää,en tiedä mutta voisi sopia hyvin kuvioon?
     

Kerro tästä muillekin!